Mobileye، زیرشاخه اینتل، در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین رقیب تسلا
اخبار
بزرگنمايي:
سیاست و بازاریابی - Mobileye، شرکت تابعهی اینتل در صنعت خودروی خودران، میگوید در پی ترکیب سیستم ویدئومحور و سیستم لایدار است تا به فناوری خودران همهجانبه دست پیدا کند.
تسلا سالها است که تیتر اول اخبار مربوط به خودروهای خودران را تصاحب کرده، بااینحال واحد تجاری اینتل در حوزهی خودروهای خودران که با نام موبایلای (Intel Mobileye) شناخته میشود در حال فراهمسازی بسترهای مناسب است تا کمکم به بزرگترین رقیب تسلا تبدیل شود. براساس گزارش خبرگزاری تکاسپات ، مدیرعامل Mobileye در همین راستا جدیدترین فناوری مبتنیبر لایدار (LiDAR) این شرکت را معرفی کرد تا نشان دهد دو شرکت برتر حوزهی خودروهای خودران قرار است استراتژیهای هیجانانگیزی داشته باشند. دنیای خودروهای خودران تقریبا بهطور کامل به دو جناح تقسیم شده است؛ نخست، شرکتهایی هستند که باور دارند خودروهای کاملا خودران در نتیجهی تکامل سیستمهای پیشرفتهی کمکراننده (DAS) ایجاد میشوند. دستهی دوم شرکتهایی هستند که میگویند فناوری خودران و سیستمهای پیشرفتهی کمکراننده بهصورت مشترک در بازار حضور خواهند داشت و اهداف متفاوتی در پیش خواهند گرفت. یکی از زیرمجموعههای آلفابت با نام Waymo تاکنون موفق شده است به پیشرفتهای محسوسی در صنعت خودروی خودران دست پیدا کند. Waymo از مدتی پیش آزمایش تاکسیهای خودران را در حومهی شهر فینیکس ایالات متحده آغاز کرده است. این شرکت همچنین تاکنون چندین آزمایش پراکنده در سان فرانسیسکو انجام داده است. ازطرفی دیگر شرکتهایی نظیر تسلا را داریم که بیشتر روی ایدهی اول تمرکز دارند و در پی بهبود بخشیدن سیستهای پیشرفتهی کمکراننده برای دستیابی به سیستم کاملا خودران هستند. زیرشاخهی اینتل یعنی Mobileye در این حوزه بهمیزان کمتری شناخته شده است، اما این شرکت نیز اهدافی مثل تسلا در سر میپروراند.
مقالههای مرتبط:
چرا موبایلآی برای اینتل 15 میلیارد دلار ارزش دارد Mobileye برای توسعه حملونقل عمومی خودران با چین همکاری خواهد کرد
مدیران Mobileye میگویند به روش مبتنیبر ویدئوی تسلا بهمنظور تعلیم دادن سیستم خودران نیازی ندارند و به اعتقاد آنها فهم جاده ازطریق حسگر لایدار به نتیجهی بهتری ختم میشود. در نظر داشته باشید که سیستم فعلی Mobileye دادههای ویدئویی را ضبط و سپس بهصورت محلی آن را پردازش میکند تا از هندسهی محیط باخبر شود. در مرحلهی بعد دادههای بهدستآمده برای Mobileye فرستاده میشوند تا این شرکت نقشههای عظیم سهبعدی از روی آنها بسازد. این نقشهها دادههای هندسی پرجزئیاتی در بر دارند. Mobileye میگوید تا زمانیکه سیستم لایدار و سیستم تصویربرداری این شرکت به پیشرفت مناسبی نرسند آنها را ترکیب نمیکند. درصورت آماده شدن هر دو سیستم، درنهایت سیستمی واحد ازسوی Mobileye برای خودروهای خودران ارائه میشود که بسیار همهجانبه است. اینکه استراتژی Mobileye برای همکاری با خودروسازان بزرگ بهمنظور تهیهی دادههای ویدئویی از جادهها میتواند به نتیجهی مثبتی ختم شود یا نه، سؤالی است که گذر زمان پاسخ آن را مشخص خواهد کرد.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/177725/