سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مروری بر تاریخچه دوربین‌های گلکسی اس سامسونگ و پیشرفت آن‌ها اخبار

مروری بر تاریخچه دوربین‌های گلکسی اس سامسونگ و پیشرفت آن‌ها
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - سامسونگ با انتشار مطلبی، تاریخچه دوربین‌های استفاده‌شده در نسل‌های مختلف گلکسی اس و پیشرفت آن‌ها در گذر زمان را شرح داده است.

دنیای فناوری عرصه‌ی پویایی است که هر ساله اتفاقات جدیدی تجربه می‌کند. هرساله ترندهای متنوعی در صنعت ساخت گوشی هوشمند به وجود می‌آید و شرکت‌های مختلف دستگاه‌های جدید خود را با آن‌ها همگام می‌کنند. تاکنون شرکت‌های زیادی در این صنعت قدم گذاشته‌اند اما تنها تعداد محدودی از آن‌ها به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند؛ زیرا تولید گوشی‌ هوشمند و هم‌مسیر شدن با ترندهای روز و نیاز کاربران کار ساده‌ای نیست. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه، سامسونگ است که دقیقا نیازهای کاربران را می‌داند و با توجه به ترندها و فناوری‌های روز، محصولات خود را ارائه می‌دهد. به گزارش GSMArena ، سامسونگ V200 سال 2000 اولین گوشی این شرکت بود که دوربین داشت. البته اگر دقیق‌تر به این مسئله توجه کنیم، این گوشی هوشمند جزو اولین دستگاه‌های دوربین‌دار بین تمامی شرکت‌های سازنده تلفن همراه بود. این اتفاق 11 سال پیش افتاد؛ اما هنوز فرایند بهبود دوربین‌ گوشی‌های هوشمند به پایان نرسیده است و سامسونگ هرساله در سری گلکسی اس از نسخه‌های با کیفیت‌تر و قدرتمندتر استفاده می‌کند. این بخش از تلفن همراه به دلیل درخواست بسیار بالای کاربران همیشه در حال بهبود و توسعه است. سامسونگ نیز سعی دارد با تقاضای مشتریان همگام باشد و محصولاتی ارائه کند که آن‌ها نیاز دارند؛ به همین دلیل تاکنون دوربین گوشی‌های هوشمند این شرکت تغییرات زیادی به خود دیده است. به‌تازگی این شرکت کره‌ای کار بسیار جالبی کرده است. سامسونگ پس از عرضه Galaxy S21 احساس نوستالژیک کرد؛ بنابراین تصمیم گرفت تاریخچه‌ای مختصر از دوربین‌های Galaxy S را از همان دوربین اول تا به امروز منتشر کند. درادامه متن منتشرشده توسط این شرکت را مطالعه می‌کنید. سامسونگ گلکسی اس
مدل اولیه و اصلی سامسونگ گلکسی اس دارای یک دوربین 5 مگاپیکسلی بود که توانایی فیلم‌برداری با کیفیت 720p داشت. نکته جالب درباره دوربین این دستگاه این است که حالت پاناروما به کاربران ارائه می‌داد و آن‌ها می‌توانستند با استفاده از این گوشی هوشمند تصاویر واید-انگل ثبت کنند. این قابلیت چندین سال پیش از اضافه شدن دوربین‌ بیشتر به پشت دستگاه معرفی شده بود؛ در نتیجه چیزی به‌عنوان لنز اولتراواید برای گوشی‌های هوشمند وجود نداشت و حالت پاناروما طرفداران بیشتری نسبت به زمان حال داشت. تصور کنید می‌توانستید با استفاده از دوربین تکی تصویر واید ثبت کنید.

سیاست و بازاریابی

پس از نسخه اولیه نوبت به نسل جدید آن رسید که از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کرد. سامسونگ گلکسی اس II همچنین فلش LED داشت که در نمونه‌ی قبلی دیده نمی‌شد. به نظر می‌رسد در ساخت مدل اولیه کاربران از نبود نور اضافه برای تصویربرداری ناراضی بودند! شرکت کره‌ای با بررسی کامل دستگاه جدید خود، بعضی از نقص‌های مدل پیشین را برطرف کرد و در نسل جدید گلکسی از ویژگی‌های بهتری استفاده کرد. وضوح دوربین اصلی گلکسی اس III به 8 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد و دوربین سلفی از 0٫3 مگاپیکسل به 2 مگاپیکسل رسید. همین تغییرات کافی بود تا افراد بیشتری جذب این برند و توانایی تصویربرداری آن شوند که در زمان خود بی‌نظیر بود.

سیاست و بازاریابی

زمانی ‌که نوبت به گوشی جدیدتری رسید، سامسونگ از گلکسی اس III رونمایی کرد؛ دستگاهی که عکس‌برداری با تلفن همراه را از همیشه آسان‌تر می‌کرد. در این دستگاه حالت «بهترین تصویر» یا Best Photo معرفی شد. کاربر با استفاده از این حالت می‌توانست چندین عکس پشت سر هم ثبت و از بین آن‌ها بهترین را انتخاب کند. در صورت فعال بودن این حالت، هشت تصویر از یک سوژه به‌صورت پشت سر هم ثبت می‌شد تا بهترین گزینه راحت‌تر انتخاب شود. با استفاده از این قابلیت می‌شد از پیش آمدن خطاها احتمالی مانند پلک زدن، تکان خوردن و موارد این‌چنینی در تصویربرداری جلوگیری کرد.

سیاست و بازاریابی

اکنون زمان آن فرا رسیده بود که سامسونگ قدمی بزرگ‌تر در مسیر خود بردارد. قابلیت عجیبی در این گوشی هوشمند معرفی شد که هنوز در بعضی از دستگاه‌ها دیده می‌شود؛ البته در حال حاضر طرفدار زیادی ندارد. نام این قابلیت جدید Dual shot بود که کاربر به وسیله‌ی آن می‌توانست به‌طور هم‌زمان از دوربین سلفی و اصلی دستگاه استفاده کند و با قابلیت تصویر در تصویر، فایل نهایی را که ترکیب یک عکس از دوربین جلو و عکسی دیگر از دوربین اصلی بود مشاهده کند.

سیاست و بازاریابی

بالاخره به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های خانواده گلکسی اس رسیدیم، دستگاهی که افراد زیادی از سراسر جهان به آن علاقه‌مند شدند و در زمان خود یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌ها را داشت. حسگرهای ISOCELL سامسونگ اولین‌ بار با Galaxy S5 که مجهز به دوربین 16 مگاپیکسلی بود، معرفی شدند. فناوری ISOCELL باعث کاهش پیکسل‌های اضافه می‌شد و بدین شکل عملکرد در نور کم را بهبود می‌بخشید. همچنین قابلیت Rich Tone HDR که به‌تازگی معرفی شده بود، در صحنه‌هایی که نور بسیار زیادی وجود داشت، وظیفه بهبود عملکرد دوربین را بر عهده گرفته بود.

سیاست و بازاریابی

دستگاهی که در این بخش دوربین آن را معرفی می‌کنیم دارای یک قابلیت بسیار خوب و منحصربه‌فرد است. اگر یک دوربین با کیفیت فوق‌العاده داشته باشید اما نتوانید به‌سرعت آن را به کار بگیرید، ممکن است بعضی از صحنه‌های مهم را از دست بدهید. گلکسی اس 6 دارای قابلیتی بود که به آن اجازه می‌داد در سریع‌ترین زمان ممکن دوربین را اجرا و آماده عکس‌برداری کند. این قابلیت هنگامی ابداع شد که نیاز باز شدن سریع دوربین توسط کاربران حس شد؛ به همین دلیل سامسونگ ویژگی Quick Launch را معرفی کرد. با استفاده از این قابلیت می‌توانستید با دو بار ضربه زدن روی دکمه خانه (Home Key) دوربین دستگاه را باز کنید و تنها در 0٫7 ثانیه عکس بگیرید. ویژگی دیگری نیز به دوربین این دستگاه اضافه شد و آن حالت دنبال کردن سوژه در فوکوس خودکار بود. با وجود آن کاربر کافی بود دکمه شاتر را فشار بدهد و لازم به انجام کار دیگری نبود.

سیاست و بازاریابی

در این تلفن هوشمند تمرکز بیشتری روی فوکوس دوربین شده است. گلکسی اس7 با داشتن Dual Pixel AF فوکوس کردن را به مرحله جدیدی برد؛ زیرا این ویژگی از دوربین‌های حرفه‌ای DSLR قرض گرفته شد و وجود آن در یک گوشی هوشمند کوچک واقعا اتفاق جذابی بود. این دستگاه طرفداران خاص خود را داشت و افراد زیادی از آن استفاده می‌کردند. امتیاز گلکسی اس 7 اج در DxOMark به 88 رسید که آن را به بهترین دوربین موبایل در بین دیگر گزینه‌ها تبدیل کرد.

سیاست و بازاریابی

گلکسی اس 8 را می‌توان یکی از مدل‌های محبوب سامسونگ دانست که افراد زیادی برای خرید آن ترغیب شدند. یکی از دلایل این محبوبیت، دوربین فوق‌العاده این دستگاه بود. در آن بازه زمانی، توسعه‌دهندگان بالاخره متوجه شده بودند که تنها ارتقای سخت‌افزاری حسگرهای دوربین کافی نیست و برای ثبت تصاویر بهتر در شب به موارد دیگری نیاز است. در این نسل از سری گلکسی اس قابلیت جذابی معرفی شد که سه عکس پشت سر هم می‌گرفت و آن‌ها را در یک عکس با کیفیت بالاتر ادغام می‌کرد. سامسونگ بار دیگر به نیاز و تقاضای کاربران توجه کرد و این بار در نرم‌افزار دوربین نیز تغییراتی ایجاد شد. رابط دوربین دوباره طراحی شد تا امکان کار با یک دست فراهم شود.

سیاست و بازاریابی

این بار سامسونگ به فکر بهبود تصویربرداری دوربین د در شرایط نوری پایین بود به همین دلیل در گلکسی اس 9 روی این مسئله تمرکز بیشتری کرد. لنز دوربین این گوشی هوشمند دارای دیافراگم دوتایی بود و به گوشی اجازه می‌داد بین f / 2.4 برای عکس‌های شارپ روز و f / 1.5 برای شب انتخاب کند؛ این تغییرات باعث می‌شود 28 درصد نور بیشتری به حسگر برسد. دوربین فیلم‌برداری سامسونگ گلکسی اس 9 توانایی فیلم‌برداری 960 فریم در ثانیه فیلم‌های آهسته را به دست آورد و سامسونگ با AR Emojis کمی کاربران را سرگرم کرد.

سیاست و بازاریابی

حالا زمان آن فرارسیده بود که دوربین‌های سامسونگ یک پیشرفت اساسی در سخت‌افزار داشته باشند. در S9 پلاس یک دوربین اضافه (لنز تله فوتو با زوم دو برابر) اضافه شد، سپس نوبت به گلکسی اس 10 رسید که با افزودن یک لنز اولتراواید تعداد دوربین‌ها را به سه عدد برساند. این اتفاق نه‌تنها نیاز به حالت پانوراما را کاهش داد، بلکه حالت ضبط فیلم Super Steady را فعال کرد. سامسونگ براساس تغییراتی که در مدل‌های قبلی اعمال کرده بود، پشتیبانی از +HDR10 را نیز به گلکسی اس 10 اضافه کرد.

سیاست و بازاریابی

سامسونگ هنگام طراحی نسل جدید خانواده گلکسی بار دیگر روی بزرگنمایی تصویر تمرکز کرد. این تلفن همراه به دلیل داشتن زوم فضایی 100 برابری (100x Space Zoom) با حالت اولترای جدید توانست توجه افراد بسیاری را به خود جلب کند. هنوز تبلیغات این گوشی هوشمند که روی توانایی بی‌نظیر بزرگنمایی آن تمرکز داشت در ذهن بعضی از دوستداران این برند وجود دارد. البته این تنها به‌روزرسانی دوربین گلکسی اس 20 نبود و این دستگاه برای اولین ‌بار توانست توانایی ضبط فیلم با کیفیت 8K ارائه دهد. با تجزیه و تحلیل حرکت مبتنی بر هوش مصنوعی، حالت Super Steady در دوربین این گوشی هوشمند ارتقا یافت.

سیاست و بازاریابی

همه‌ی این دستگاه‌های هوشمند و جذاب ساخته شدند و مراحل مختلف را پشت سر گذاشتند تا انسان امروز بتواند جدیدترین نسل گوشی‌های هوشمند خانواده گلکسی را در دست بگیرد و از دوربین بی‌نظیر آن استفاده کند. سامسونگ گلکسی اس 21 که به‌زودی در فروشگاه‌های سراسر جهان دیده خواهد شد، یکی از بهترین و قدرتمندترین تنظیمات دوربین را دارد و تصاویر و فیلم‌های بی‌نظیری ثبت می‌کند. گلکسی اس 21 اولترا اولین گوشی سامسونگ با دو ماژول تله فوتو است. Directors View به‌صورت هم‌زمان از سه دوربین، فید لایو ارائه می‌دهد. چندین حالت تصویر در تصویر در دوربین این دستگاه تعبیه شده است که می‌توانید به دلخواه از بین آن‌ها انتخاب کنید.

سیاست و بازاریابی

پیش‌بینی آینده فناوری دوربین گوشی‌های هوشمند در گفت‌وگو با مدیر سامسونگ گلکسی اس 21 سامسونگ فاقد دوربین زیر نمایشگر خواهد بود
حقیقتا دوربین این دستگاه‌ها را می‌توان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن در سال جاری دانست. مطمئنا مانند همه‌ی مدل‌هایی که تاکنون ساخته شده است، توسعه‌دهندگان تا سال آینده جایگزین‌های قدرتمندتری برای این گوشی هوشمند تولید می‌کنند؛ اما مهم‌ترین مسئله این است که انسان با پیشرفت فناوری موفق به ساخت دوربین‌های کوچکی شده که می‌توان از آن‌ها برای عکسبرداری حرفه‌ای استفاده کرد. به‌طور کلی اکثر مردم در دنیای دیجیتال امروزه به دوربین گوشی هوشمند خود اهمیت می‌دهند، به همین علت است که سامسونگ و دیگر شرکت‌های سازنده تلفن همراه همیشه سعی در بهبود این بخش از دستگاه‌های خود دارند. این مقاله 11 سال نوآوری و توسعه سامسونگ را نشان می‌دهد که تنها در چند بند خلاصه شده است. نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی تغییرات دوربین گوشی‌های هوشمند گلکسی اس در سال‌های گذشته و پیشرفت آن‌ها چیست؟ به نظر شما در آینده چه قابلیت‌هایی در انتظار کاربران گوشی‌های هوشمند است؟ آیا روزی گوشی‌های هوشمند می‌توانند به‌طور کامل جای دوربین‌های حرفه‌ای را پر کنند و آن‌ها را کنار بزنند؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/177674/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟