سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برندسازی - قمت بیست و یکم

گام نخست در فرایند برند سازی کسب و کار شما کسب و کار

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر شما محصولی دارید که متقاضی برای آن وجود دارد و هیچ پیشنهاد دیگری غیر از محصول شما برای عرضه به بازار برای آن نیست پس شما خوشبخت هستید چون کارتان آسان است


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برندینک، اگر شما محصولی دارید که متقاضی برای آن وجود دارد و هیچ پیشنهاد دیگری غیر از محصول شما برای عرضه به بازار برای آن نیست پس شما خوشبخت هستید چون کارتان آسان است. اما اگر واقع بین باشیم ، دیگر چنین شرایطی در بازار رقابتی و یا رو به رقابتی شدن ایران به ندرت پیدا می شود. موفق شدن در بازار رقابتی امروز احتیاج به داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبا دارد. نکته مهم این است که تنها داشتن مزیت رقابتی ، موفقیت کسب و کار را تضمین نمی کند؛ در واقع کسب و کاری موفق خواهد بود که مزیت های خود را در بازار جایگاه سازی کرده باشد. بسیاری از مدیران اجرایی کسب و کارها به این اتفاق نظر رسیده اند که راه موفقیت در بازار امروز ساختن و مدیریت کردن برند کسب و کارشان است. جایگاه سازی در واقع نقطه ی آغاز برندینگ و برند سازی است. اصلی است در مدیریت که می گوید: “ساختن برند، ساختن کسب و کار است”. این یک خوشبختی واقعی است. اما چندان آسان نیست. اما اگر شما یک برند قوی برای کسب و کارتان بسازید، مطمئناً مشتریان خشنود، دسته دسته به سمت شما خواهند آمد.
لوگو، برند نیست!
کسب و کار شما دارای نام و لوگو است و تبعاً تبلیغات هم خواهید داشت؛ اما آیا شما یک برند دارید؟ مدیران اجرایی هوشمند ، می دانند که مفهوم برند چیزی عمیقتر از نام و یا لوگو است. لوگو، برچسب، نام تجاری و کمپین های تبلیغاتی ، تاکتیک های تجاری در بازاریابی سنتی هستند که صرفا سطح را می خراشند! برند با قلب و ذهن مشتریان در ارتباط است. یک برند قوی، جایگاهی محکم در قلب و ذهن مشتریانش دارد. دوباره می پرسیم: آیا شما یک برند دارید؟…
برند سازی ،اهرم متمایز شدن برند سازی گام نخست در فرایند برند سازی کسب و کار شما (قسمت اول) zzz
برند سازی ،اهرم متمایز شدن
آیا شما به برند نیاز دارید؟
برندینگ و برند سازی یک محصول ، شما را نسبت به رقبایتان در اولویت قرار میدهد.به عبارتی،کسب و کارتان را برجسته تر می کند. برند سازی و برندینگ کلید تبدیل کردن مخاطبین و مشتریان بالقوه مختلف، به مشتریان وفادار است. برند چیزی فراتر از محصول شما و همین طور ارتباطات بازاریابی شماست.
هر فردی از مشتریان شما، درکی نسبت به تجارت شما، نحوه کارکرد تان ، محصولاتتان، خود شما ، کارکنانتان، وعده های ضمنی شما، انتظارات و خواسته های مشتریان در تماس با برند شما، اخلاقیات و ارزشهایتان و هر چیزی که به نوعی به شما ، محصولات و کسب و کارتان مرتبط باشد دارد. به مجموع این ادراکات ذهنی و قلبی مشتریان شما، “هویت برند” کسب و کار شما می گویند.
برند ، ابراز عواطف ما، لذت های ما، احساسات آشنا و قابل اعتماد ماست.
اکنون، شما ممکن است به خودتان بگویید که برند سازی برای شرکت های بزرگی همچون اپل و یا نایکی مناسب است. اما ما به شما چیز دیگری میگوییم:
اپل و نایکی چون شرکت های بزرگی هستند ، برند سازی نکرده اند؛ بلکه چون برند سازی کرده اند، شرکت های بزرگی شدند!!!
بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید که:“چطور میتوانم برای کسب و کار خودم یک برند بسازم؟”
تعریف هویت برندتان و اجرای یک استراتژی برند سازی که به خوبی برویش فکر شده باشد، شاید یکی از مهمترین اهداف کسب و کار شما باشد که بتوانید برای برندینگ یا برند سازی کسب و کارتان انجام دهید.
بازاریابی یک راه احتمالی برای بالا بردن شانس موفقیت شماست. اما برند سازی یک راه قدرتمند انجام آن است .چرا؟ در موردش فکر کنید…
در جهان امروز، جهان فناوری های روز، طراحی و ویژگی های محصولات و فرآیندهای تولید و خدمات به راحتی قابل کپی کردن هستند. اما در طرف دیگر، اعتقادات ،باورها ، اجتماعات و نگرش مشتریان شما هرگز کپی نخواهند شد و در قلب و ذهنشان پایدار خواهد ماند.
برند قوی به شما مزیت رقابتی مورد نیازتان را می بخشد.
برند قوی میتواند:
بیشترین وفاداری را در مشتریان تان به وجود آورد.
حساسیت شما به رقابت بر سر قیمت را به حداقل میرساند.
قدرت و انعطاف شما را برای امتحان کردن محصولات جدید افزایش میدهد.
حمایت شرکای تجاری تان از شما را افزایش می دهد.
تلاش های بازاریابی شما را متمرکز می کند.
به شما امکان دسترسی به منابع اصلی ، استعداد ها و سرمایه مورد نیازتان را می دهد.
همکاری های استراتژیک شما را توسعه می بخشد.
به عنوان یک ابزار هدایت گر قدرتمند برای تصمیم گیری و هماهنگ کردن فعالیت های داخلی سازمان تان عمل خواهد کرد.
این را در خاطر تان داشته باشید که،زمانی که برندی قوی ساخته باشید، دستیابی به مواردی که در بالا ذکر کردیم، برای کسب و کار شما (بزرگ یا کوچک) بسیار آسان خواهد بود، حال چه به مشتری مصرف کننده بفروشید و چه به کسب و کاری دیگر. پس اینطور میتوان گفت که منافع داشتن یک برند قوی ،تنها مختص به بخش خاصی از کسب و کارتان نیست و تمام شاکله کسب و کارتان را در بر می گیرد و بهرمند می کند. از تولید و فروش و منابع انسانی و سرمایه گذاری و اعتبارات و همه و همه رشد خواهند کرد. به همین ترتیب، داشتن یک استراتژی برندینگ قوی ، برای استارتاپ ها و همینطور کسب و کارهایی که نیاز به تغییرات کلیدی حس می کنند، مناسب است.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/17478/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت