بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

برندسازی - قمت بیست و یکم

گام نخست در فرایند برند سازی کسب و کار شما کسب و کار

گام نخست در فرایند برند سازی کسب و کار شما

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر شما محصولی دارید که متقاضی برای آن وجود دارد و هیچ پیشنهاد دیگری غیر از محصول شما برای عرضه به بازار برای آن نیست پس شما خوشبخت هستید چون کارتان آسان است


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از برندینک، اگر شما محصولی دارید که متقاضی برای آن وجود دارد و هیچ پیشنهاد دیگری غیر از محصول شما برای عرضه به بازار برای آن نیست پس شما خوشبخت هستید چون کارتان آسان است. اما اگر واقع بین باشیم ، دیگر چنین شرایطی در بازار رقابتی و یا رو به رقابتی شدن ایران به ندرت پیدا می شود. موفق شدن در بازار رقابتی امروز احتیاج به داشتن مزیت رقابتی نسبت به رقبا دارد. نکته مهم این است که تنها داشتن مزیت رقابتی ، موفقیت کسب و کار را تضمین نمی کند؛ در واقع کسب و کاری موفق خواهد بود که مزیت های خود را در بازار جایگاه سازی کرده باشد. بسیاری از مدیران اجرایی کسب و کارها به این اتفاق نظر رسیده اند که راه موفقیت در بازار امروز ساختن و مدیریت کردن برند کسب و کارشان است. جایگاه سازی در واقع نقطه ی آغاز برندینگ و برند سازی است. اصلی است در مدیریت که می گوید: “ساختن برند، ساختن کسب و کار است”. این یک خوشبختی واقعی است. اما چندان آسان نیست. اما اگر شما یک برند قوی برای کسب و کارتان بسازید، مطمئناً مشتریان خشنود، دسته دسته به سمت شما خواهند آمد.
لوگو، برند نیست!
کسب و کار شما دارای نام و لوگو است و تبعاً تبلیغات هم خواهید داشت؛ اما آیا شما یک برند دارید؟ مدیران اجرایی هوشمند ، می دانند که مفهوم برند چیزی عمیقتر از نام و یا لوگو است. لوگو، برچسب، نام تجاری و کمپین های تبلیغاتی ، تاکتیک های تجاری در بازاریابی سنتی هستند که صرفا سطح را می خراشند! برند با قلب و ذهن مشتریان در ارتباط است. یک برند قوی، جایگاهی محکم در قلب و ذهن مشتریانش دارد. دوباره می پرسیم: آیا شما یک برند دارید؟…
برند سازی ،اهرم متمایز شدن برند سازی گام نخست در فرایند برند سازی کسب و کار شما (قسمت اول) zzz
برند سازی ،اهرم متمایز شدن
آیا شما به برند نیاز دارید؟
برندینگ و برند سازی یک محصول ، شما را نسبت به رقبایتان در اولویت قرار میدهد.به عبارتی،کسب و کارتان را برجسته تر می کند. برند سازی و برندینگ کلید تبدیل کردن مخاطبین و مشتریان بالقوه مختلف، به مشتریان وفادار است. برند چیزی فراتر از محصول شما و همین طور ارتباطات بازاریابی شماست.
هر فردی از مشتریان شما، درکی نسبت به تجارت شما، نحوه کارکرد تان ، محصولاتتان، خود شما ، کارکنانتان، وعده های ضمنی شما، انتظارات و خواسته های مشتریان در تماس با برند شما، اخلاقیات و ارزشهایتان و هر چیزی که به نوعی به شما ، محصولات و کسب و کارتان مرتبط باشد دارد. به مجموع این ادراکات ذهنی و قلبی مشتریان شما، “هویت برند” کسب و کار شما می گویند.
برند ، ابراز عواطف ما، لذت های ما، احساسات آشنا و قابل اعتماد ماست.
اکنون، شما ممکن است به خودتان بگویید که برند سازی برای شرکت های بزرگی همچون اپل و یا نایکی مناسب است. اما ما به شما چیز دیگری میگوییم:
اپل و نایکی چون شرکت های بزرگی هستند ، برند سازی نکرده اند؛ بلکه چون برند سازی کرده اند، شرکت های بزرگی شدند!!!
بهتر است این سوال را از خودتان بپرسید که:“چطور میتوانم برای کسب و کار خودم یک برند بسازم؟”
تعریف هویت برندتان و اجرای یک استراتژی برند سازی که به خوبی برویش فکر شده باشد، شاید یکی از مهمترین اهداف کسب و کار شما باشد که بتوانید برای برندینگ یا برند سازی کسب و کارتان انجام دهید.
بازاریابی یک راه احتمالی برای بالا بردن شانس موفقیت شماست. اما برند سازی یک راه قدرتمند انجام آن است .چرا؟ در موردش فکر کنید…
در جهان امروز، جهان فناوری های روز، طراحی و ویژگی های محصولات و فرآیندهای تولید و خدمات به راحتی قابل کپی کردن هستند. اما در طرف دیگر، اعتقادات ،باورها ، اجتماعات و نگرش مشتریان شما هرگز کپی نخواهند شد و در قلب و ذهنشان پایدار خواهد ماند.
برند قوی به شما مزیت رقابتی مورد نیازتان را می بخشد.
برند قوی میتواند:
بیشترین وفاداری را در مشتریان تان به وجود آورد.
حساسیت شما به رقابت بر سر قیمت را به حداقل میرساند.
قدرت و انعطاف شما را برای امتحان کردن محصولات جدید افزایش میدهد.
حمایت شرکای تجاری تان از شما را افزایش می دهد.
تلاش های بازاریابی شما را متمرکز می کند.
به شما امکان دسترسی به منابع اصلی ، استعداد ها و سرمایه مورد نیازتان را می دهد.
همکاری های استراتژیک شما را توسعه می بخشد.
به عنوان یک ابزار هدایت گر قدرتمند برای تصمیم گیری و هماهنگ کردن فعالیت های داخلی سازمان تان عمل خواهد کرد.
این را در خاطر تان داشته باشید که،زمانی که برندی قوی ساخته باشید، دستیابی به مواردی که در بالا ذکر کردیم، برای کسب و کار شما (بزرگ یا کوچک) بسیار آسان خواهد بود، حال چه به مشتری مصرف کننده بفروشید و چه به کسب و کاری دیگر. پس اینطور میتوان گفت که منافع داشتن یک برند قوی ،تنها مختص به بخش خاصی از کسب و کارتان نیست و تمام شاکله کسب و کارتان را در بر می گیرد و بهرمند می کند. از تولید و فروش و منابع انسانی و سرمایه گذاری و اعتبارات و همه و همه رشد خواهند کرد. به همین ترتیب، داشتن یک استراتژی برندینگ قوی ، برای استارتاپ ها و همینطور کسب و کارهایی که نیاز به تغییرات کلیدی حس می کنند، مناسب است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت نرخ ارز

روحانی: مناطق آزاد در دوران تحریم نقش تعیین کننده دارند

قیمت گوشی موبایل؛ کاهش قیمت در بازار از ادعا تا واقعیت

شوک عراق به تجار ایرانی

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست

ایران در شاخص کارآفرینی 13 پله بالا رفت

آمادگی بانک‌های گیلان جهت پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال

برگزاری بسته ارتقاء مهارت ها‌ی کارآفرینانه در کرمانشاه

ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

راه ساده برای کارآفرینی زنان خانه دار

رشد 13 پله ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی

فراخوان جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری در فرش و صنایع‌دستی با گرایش چوب

اجرای طرح مهارت‌آموزی کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

انعقاد قرار داد پژوهشی امکان سنجی اشتغالزایی برای 500 نفر از روستاییان استان البرز

حضور‌ مسئولان دولتی و حکومتی در فین‌ استارز برای حمایت از فعالان فین‌ تک

اقتصاد با حمایت از جوانان کارآفرین شکوفا می شود

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

‍ تدوین سند اشتغال در بخش مرکزی شهرستان امیدیه

توسعه شرکت های کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

فرهنگ کار در جامعه تقویت شود

عدم رویکرد جوانان به کارآفرینی آفت اقتصادی است

فعالیت های صندوق کارآفرینی امید همسو با برنامه های فقرزدایی و گسترش اشتغال است

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست

پرونده ناتمام معوقات دستمزدی

اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در دستور کار وزارت رفاه

پرداخت 78 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی

سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری

50 دوره مهارتی در دانشگاه علامه برگزار می شود

زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

دوره‌های مهارت‌آموزی به تنهایی تاثیری در اشتغال ندارند

توسعه مراکز دانشگاهی باید به مهارت افزایی جوانان منجر شود

توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین اولویت امسال

پیشتازی صنایع نوپا در اشتغالزایی

تولید ملی مقدمه‌ای بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است

ارائه بسته پیشنهادی به وزیر صنعت برای ایجاد موج کارآفرینی

نقش‌آفرینی جدی تر در اکوسیستم فناوری کشور

لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها

احساس تنهایی در محیط کار به اندازه کشیدن 15 سیگار در روز از عمر افراد می کاهد

حمایت از طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات حوزه دریا

نقش‌آفرینی جدی‌تر در اکوسیستم فناوری کشور

جذب نخبگان و پژوهشگران جوان با هدف کارآفرینی در سال 97

گام‌های روبه جلو در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی استان‌ها

معرفی بهترین کشورهای جهان برای کسب‌وکار

اولویت طرح های توسعه ای باید استفاده از نیروهای بومی باشد

به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم

کارآفرینان ایرانی در شبکه تجارت نیستند