بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

برندسازی - قسمت نوزدهم

راهنمای عملی برندسازی کسب و کار

راهنمای عملی برندسازی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در بازاریابی است.برندینگ به معنای تعریف شخصیت برای محصول مورد نظر پیش از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سئومز ، برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در بازاریابی است.برندینگ به معنای تعریف شخصیت برای محصول مورد نظر پیش از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است.در این پست سعی میکنیم راه حل هایی عملی برای برندسازی ارائه میکنیم.
اولین نکته در برندسازی تعریف شخصیت محصول مورد نظر پیش از اغاز تبلیغات است.اگر با موسسان شرکت ها در مورد وقت و هزینه ای که صرف بازاریابی کرده اند صحبت کنید٬متوجه خواهید شد که از کلمات “برندسازی” و “تبلیغات” متناوبا و به جای هم استفاده میکنند.این نشان دهنده ی اشتباه فراگیر در مورد جایگاه و تعریف این لغات است.تحقیقات نشان داده است شرکت هایی که بازاریابی محصول خود را بدون تعریف شخصیت و هویت اولیه انجام میدهند٬در بازگشت هزینه یا به دست آوردن حمایت مالی دچار مشکل خواهند شد.
اگر بدون این که برای برند خود هویت سازی انجام دهید٬کار بازاریابی و معرفی محصول را آغاز کرده اید شک نکنید که هزینه ی شما مفید نخواهد بود و از بین خواهد رفت.
راب فرنکل یکی از متخصصان برندسازی و نویسنده در مورد برندسازی میگوید:
برندسازی یکی از پراشتباه ترین بخش های بازاریابی حتی در میان افراد باتجربه است.برندسازی تبلیغات یا بازاریابی نیست بلکه فعالیتی است که پیش از تمامی اینها انجام میشود.شما در ابتدا برند را میسازید و برای آن شروع به جلب توجه میکنید.
برند شما٬ شخصیت و هویت شماست.
همچنین بسیاری از مردم تصور میکنند برندسازی موفق یعنی به دست آوردن توجه دیگران در حالی که اینطور نیست.میتوان گفت همه در مورد سرطان میدانند اما چند نفر میخواهند سرطان داشته باشند؟برندسازی یعنی محصول شما تنها راه حل برای مشکل مردم بودن.زمانی که به جایگاه “تنها” رسیدید دیگر کسی نمیتواند جایگاه شما را در خطر قرار دهد٬که به این معنا است مشتریان با خیال راحت و علاقه حاضر به هزینه برای دسترسی به محصول یا سرویس شما هستند.
محصول یا سرویس ارائه شده برند شما محسوب نمیشود همان طور که لوگو یا کارت ویزیت هم برند محسوب نمیشود.برند یعنی هویت و ماهیتی که برای شرکت خود در نظر گرفته اید.برند یعنی آن چه مشتریان شما زمانی که به شرکت فکر میکنند یا زمانی که شرکتتان را ترک میکنند در ذهن آنها شکل گرفته است.
برند یعنی آن چه شرکت براساس آن شناخته میشود.به آینه نگاه کنید و فکر کنید من برای چه خصیصه ای میان خانواده یا دوستان شهرت دارم این همان برند شما است.به اتاق های شرکتتان بروید و از کارمندان سوال کنید به نظر شما ویژگی کار کردن در شرکت ما چیست؟ما چه ویژگی خاصی داریم؟به این ویژگی ها فکر کنید نتیجه همان برند شماست.به خاطر داشته باشید اگر شما به عنوان مسئول شرکت نتوانید برندتان را تعریف کنید٬مشتریان نیز نمیتوانند.اما این تمام مشکل نخواهد بود٬مشکل زمانی بزرگ است گه به جای این که شما برند را تعریف کنید فرد یا افراد دیگری مانند رقبا برای شما برند را تعریف کنند.
استیو سسیل برند و برندینگ را اینگونه تعریف میکند:
برند یعنی عهد و پیمان و برندسازی یعنی آن چه از عهد و پیمان شما برای مشتریان باقی می ماند.
به بازاریابی به عنوان یک جعبه ابزار نگاه کنید که در آن ابزار زیادی مانند برندسازی٬بازاریابی ایمیلی٬تبلیغات و … وجود دارد.بازاریابی یعنی استفاده از تمامی ابزار موجود برای راضی کردن کاربران و مشتریان در جهتی خاص مانند خرید محصول مورد نظر شما یا شرکت در یک نظرسنجی عمومی.
برنامه ی بازاریابی دقیق آن برنامه ای است که تمامی یا حداقل ببشتر ابزار موجود در جعبه بازاریابی را مورد استفاده قرار میدهد.
اگر هنوز برند خود را تعریف نکرده اید حتی یک لحظه را صرف بازاریابی در بخش های دیگر نکنید.برندهای بزرگ مانند اپل یا آدیداس را همه میشناسند و مخاطبان خاص خود را دارند٬اما شرکت های کوچک تر نیز میتوانند در بخش های مشابه آغاز به فعالیت کنند به این شرط که بتوانند هویت برند خود را بهتر تعریف کنند.
برند آن تصویری است که پس از شنیدن نام شرکت در ذهن مخاطب تشکیل میشود و معمولا در ذهن هر فرد با دیگری متفاوت است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

قیمت گوشی موبایل؛ کاهش قیمت در بازار از ادعا تا واقعیت

شوک عراق به تجار ایرانی

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست

ایران در شاخص کارآفرینی 13 پله بالا رفت

آمادگی بانک‌های گیلان جهت پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال

برگزاری بسته ارتقاء مهارت ها‌ی کارآفرینانه در کرمانشاه

ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

راه ساده برای کارآفرینی زنان خانه دار

رشد 13 پله ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی

فراخوان جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری در فرش و صنایع‌دستی با گرایش چوب

اجرای طرح مهارت‌آموزی کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

انعقاد قرار داد پژوهشی امکان سنجی اشتغالزایی برای 500 نفر از روستاییان استان البرز

حضور‌ مسئولان دولتی و حکومتی در فین‌ استارز برای حمایت از فعالان فین‌ تک

اقتصاد با حمایت از جوانان کارآفرین شکوفا می شود

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

‍ تدوین سند اشتغال در بخش مرکزی شهرستان امیدیه

توسعه شرکت های کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

فرهنگ کار در جامعه تقویت شود

عدم رویکرد جوانان به کارآفرینی آفت اقتصادی است

فعالیت های صندوق کارآفرینی امید همسو با برنامه های فقرزدایی و گسترش اشتغال است

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست

پرونده ناتمام معوقات دستمزدی

اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی در دستور کار وزارت رفاه

پرداخت 78 درصد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید در مناطق روستایی

سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری

50 دوره مهارتی در دانشگاه علامه برگزار می شود

زیست‌بوم فناوری کارآفرینی در حال شکل‌گیری و بلوغ است

دوره‌های مهارت‌آموزی به تنهایی تاثیری در اشتغال ندارند

توسعه مراکز دانشگاهی باید به مهارت افزایی جوانان منجر شود

توجه به معیشت و ایجاد اشتغال مهمترین اولویت امسال

پیشتازی صنایع نوپا در اشتغالزایی

تولید ملی مقدمه‌ای بر اشتغال‌زایی و افزایش بهره‌وری است

ارائه بسته پیشنهادی به وزیر صنعت برای ایجاد موج کارآفرینی

نقش‌آفرینی جدی تر در اکوسیستم فناوری کشور

لرستان جولانگاه سوغات دیگر استان ها

احساس تنهایی در محیط کار به اندازه کشیدن 15 سیگار در روز از عمر افراد می کاهد

حمایت از طرح های فناورانه و تجاری سازی محصولات حوزه دریا

نقش‌آفرینی جدی‌تر در اکوسیستم فناوری کشور

جذب نخبگان و پژوهشگران جوان با هدف کارآفرینی در سال 97

گام‌های روبه جلو در توسعه زیست‌بوم کارآفرینی استان‌ها

معرفی بهترین کشورهای جهان برای کسب‌وکار

اولویت طرح های توسعه ای باید استفاده از نیروهای بومی باشد

به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم

کارآفرینان ایرانی در شبکه تجارت نیستند

نقش‌آفرینی پارک فناوری پردیس معاونت علمی در اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی

افتتاح 10 پارک علم و فناوری در سال 97