بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم مقالات بازاريابي

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - در ادامه بخش اول از استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای
کوچک در این بخش قصد دارم ضمن مروری بر مطلب قبل مثال هایی از استراتژی ارائه شده را
هم برای شما عنوان کنم.
ایجاد اختلال در محیط
استراتژی پیشنهاد شده تحت عنوان ایجاد اختلال در محیط بود که در آن به ایجاد یک تغییر زیبا و
چشم نواز، خیره کننده یا غافلگیر کننده در فضا و محیط اطراف می پرداختیم که در نتیجه به
سرعت می توانستیم جلب توجه رهگذران را به سوی خود داشته باشیم.
و گفتیم که زمانی که بازاریابان پیرو رویکرد بازاریابی چریکی دست به ایجاد اختلال در محیط
پیرامون می زنند، در واقع تبدیل به هنرمندان خیابانی می شوند. این هنرمندان با استفاده از
تصاویر رادیکال و افراطی چنان دست به تغییر در محیط می زنند که پیام خودشان را هم به
مخاطب انتقال دهند.
البته باید به این نکته هم توجه داشت که وقتی اغلب مردم به مقوله هنرهای خیابانی یا همان
نقاشی های دیواری خیابانی فکر می کنند یا نظر آنها را در این رابطه جویا می شویم، بلافاصله
دچار یک ذهنیت بد، کثیف یا حتی کاری غیر قانونی می شوند. پس پیش از دست زدن به این کار
یا حتی برنامه ریزی برای اجرای آن حتما و حتما باید احیانا وجود قوانین محلی یا هر محدودیت
سازمانی و غیر سازمانی دیگری را مورد بررسی قرار دهید تا کمپین تبلیغاتی شما دچار انحراف
نشده و شما را با ضرر و زیان غیر قابل جبرانی روبرو نسازد.
توجه داشته باشید که منظور از هنر خیابانی یا نقاشی های دیواری فقط نقاشی با اسپری های
رنگ نیست – بلکه منظور هرگونه نوشته یا طراحی در یک فضای عمومی است که به طور خاص
استفاده از آن توسط مالک آن فضا منع نشده باشد.
البته باید توجه داشت که نقاشی های خیابانی موقتی و برخی دیگر از انواع ابزار بازاریابی که
نیاز به نصب در محلی دارند، می توانند بدون هیچگونه مسئله و محدودیت و نیز به صورت قانونی
(یا حداقل بدون جریمه یا ریسک برای پروژه) مورد استفاده قرار بگیرند که وضعیت آنها باید مورد
بررسی قرار بگیرد.
چند ایده از این دست …
بازاریابی چریکی
همه دوستداران و علاقمندان به هنر بافندگی و قلاب دوزی احتمالا چیزهایی در رابطه با
استفاده از بافندگی در سطح خیابان ها که تحت عنوان نقاشی بافندگی، بافندگی
خیابانی و بافندگی چریکی هم از آنها یاد می شود شنیده اند. در کلام خیلی ساده می
توان آن را تحت عنوان استفاده از بافتنی بر روی هر چیز قابل تصور در محیط خارج از خانه
معرفی کرد، از درختان شهر گرفته تا شیرهای آتشنشانی. در واقع نوعی هنر رنگارنگ
است که بطور حتم می تواند جلب توجه هر مخاطبی را بکند. فقط و فقط باید توجه کنید
که به نوعی برند و لوگو شما در آن نقش بسته باشد.
بازاریابی چریکی
شاید بهترین نوع از تبلیغات و بازاریابی چریکی همه دوران ها استفاده از نقاشی های
ساده و موقتی باشد که با استفاده از گچ نقاشی در سطح پیاده رو ها شکل می گیرند
که بسیار ساده، بی خطر و ارزان می باشد. البته اگر بصورت صحیح مورد استفاده قرار
بگیرد، به شدت می تواند چشم گیر باشد و حتی می تواند توجه شبکه های اجتماعی را
به خودش جلب کند. نمونه ای از این مورد را می توانید در تصویر زیر مشاهده کنید که
توسط یک رستوران ایتالیایی با استفاده از گچ بصورت موقت انجام شده است.
بازاریابی چریکی
نمایش ویدئو بر روی دیوارهای بزرگ موجود در سطح شهر هم یکی دیگر از این روش
هاست. تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید اجاره کردن یک ویدئو پروژکتور قوی و یک
دیوار بزرگ در سطح شهر برای جلب توجه است. البته برای راه اندازی کمپین خود نیاز
دارید تا شب هنگام صبر کنید و حتما توجه داشته باشید که نقطه ای را برای این کار
انتخاب کرده باشید که در هنگام شب جمعیت زیادی از کنار آن عبور کنند. ادامه دارد …




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي