آخرين مطالب

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟ نکات خواندني

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر بگوئید “پیتزای ما، بهترین پیتزا در دنیاست!” آیا مردم در دسته ها و گروه های بزرگ به سوی
رستوران شما سرازیر می شوند؟
البته که نه، آنها حرف و ادعای شما را درباره ارزش پیشنهاد شده را باور نخواهند کرد.
بدون مدرک و گواه، فرصتی برای صحبت کردن پیش از اینکه صحبت های شما چیزی فراتر از
بلوف تبلیغاتی جلوه کند، ندارید. بلوف های تبلیغاتی و بازاریابی هم که تکلیفشان مشخص
است؛ عموما مردم اصلا توجهی به ارزش های معرفی شده آنها نمی کنند ( یا اصلا آنها را به یاد نمی آورند ).
به عنوان مثال، اخیرا با وب سایتی برخورد داشته ام که در آن ادعا شده بود “راز مخفی بازاریابی
دیجیتال برای موفق ترین شرکت ها در دنیا!”
نیازی هم به یادآوری این قضیه نیست که اصولا هیچ شخصی بدون وجود گواه و مدرکی برای
پشتیبانی و حمایت از این ایده، آن را جدی نخواهد گرفت.
بهترین بودن کافی نیست. مردم نیاز دارند که باور کنند ارزش شما بهترین گزینه برای آنها هستید.
تا زمانی که ادعاهای خود را ثابت نکنید، حقیقتا احتمال باور کردن آنها توسط مردم وجود ندارد و
اینجاست که ارزش پیشنهاد شده شما در واقع بی مصرف جلوه می کند.
شما برای این کار می توانید از مطالعات مرتبط، شهادت نامه ها و همچنین قضاوت صحیح بزرگان
در کنار دیگر روش های پذیرفته شده استفاده کنید.
مثال …
به عنوان مثال، برند Basecamp از ابزار تائید اجتماعی برای اعتباردهی به ادعای اصلی خودش
تحت عنوان “برترین اپلیکیشن مدیریت پروژه دنیا” استفاده می کند. در این روش دو عدد اصلی و
حیاتی وجود دارد که ادعای آنها را قابل باور می کند (اینکه 6232 شرکت و 97% از مشتریان
قبلی استفاده از این اپلیکیشن را پیشنهاد می دهند).
ارزش
اعداد موثر و گیرا می توانند انتخاب درست و صحیحی باشند (به عنوان نمونه همان مثال بالا)،
اما این روش همیشه کارساز نیست.
اعداد و ارقام به راحتی می توانند میزان شهرت و البته دیگر فاکتورهای کمی را به خوبی اثبات کنند.
اما وقتی که شما ادعا می کنید که یک کارشناس مورد اعتماد در یک حوزه خاص هستید و اینکه
مثلا 1000 نفر من را به عنوان کارشناس قبول دارند؛ نمی تواند در هر موقعیتی اثربخش باشد.
در مقابل، استفاده از چند توصیه از طرف چند کارشناس و متخصص دیگر می تواند به ایده و نظر
شما اعتبار دهد. توصیه آنها حتی می تواند نیاز به مطرح شدن هرگونه ادعایی از طرف شما را
هم برطرف کند – یعنی توصیه ها خود می توانند به عنوان ادعا برای شما کارساز باشند.
بطور مشابه، شما می توانید از گواهی نامه ها و رضایت نامه ها برای ایجاد ارزش درک شده
محصول خودتان و از بین بردن آخرین آثار شک و تردید مخاطبین در رابطه با قول و قرار های خود استفاده کنید.
مثال …
مثلا برند StudioPress از روش نشان دادن افراد مشهوری استفاده می کند که محصولات آنها را تائید می کنند.
ارزش
شما برای اثبات قول های خودتان باید راه صحیح را انتخاب کنید، راهی که پیش از آن جوابگو بوده
و نتیجه مطلوبی داشته است. در غیر اینصورت بدون قابل باور جلوه نخواهید کرد.
معمولا از آنجایی که در تبلیغات خودتان فقط از یک ادعا در رابطه با خودتان یا محصولاتتان استفاده
نمی کنید، پس برتی اثبات هر یک از قول های خودتان هم نیاز به استفاده از روش های مختلفی خواهید داشت.
 همراهان عزیز، اگر تمایل دارید بطور حرفه ای بیاموزید که چگونه محصولات و خدماتی خلق کنیم که مشتری شیفته آن شود، می توانید دوره آموزشی خلق ارزش پیشنهادی برای مشتری را که توسط مدرسه بازاریابی چیستا برگزار می شود، تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: اثبات , اثبات اجتماعی , اثبات ارزش , ارزش , ارزش پیشنهادی , ثابت کردن




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

داستان برند: زیمنس، آینه‌ی تمام‌نمای تاریخ مهندسی آلمان

هشت اشتباهی که نباید در لینکدین انجام دهید.

حکایات مدیریتی- معمار و پیرزن

حکایات مدیریتی- گرگ و نعل طلا

حکایات مدیریتی- شیوانا و تاجر

حکایات مدیریتی- مال باخته و كریمخان زند

حکایات مدیریتی- بزت را بکش!

حکایات مدیریتی- چون در مدرسه قهوه ای است

می توانید ارزش خودتان را ثابت کنید؟

5 علامت از کلاهبرداری تبلیغات کاریابی

7 توصیه برای راه اندازی موفق محصول

اصول استفاده از هشتگ برای برندها در شبکه‌های اجتماعی

تبليغات خلاق: لگو

مصاحبه با صدرا شريعتمداري، در استارت‌آپ ويکند Modotech

7 اشتباهي که در طراحي لوگو نبايد مرتکب شويد

[اينفوگرافي]: 5 نکته مهم در توليد مقاله براي وب‌سايت

برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون

اصول موفقيت در آينده از نگاه مشاهير جهان

بررسي قلمرو داعش در اينترنت

5 تفکر سمي که کارآفرينان بايد از ذهن خود خارج کنند بيشتر بخوانيد

چرا هوش هيجاني يا EQ مهم تر از ضريب هوشي يا IQ است؟

.هشت دليل عدم موفقيت شرکت‌هاي روابط عمومي

سه نکته براي ورود به يک بازار جديد

يک بازارياب مهم باشيم

فلسفه جديد فروش جايگزين تبليغات

روانشناسي قيمت گذاري

5 تصور نادرست در مورد فروش: نکته‌هايي که فروشندگان بايد بدانند

شهري که تعطيل نيست و غواصي در جستجوي دُر گرانبهاي خدمت

راهنمايي‌هايي براي ساخت برند شخصي

5 عادت مهم خريداران مدرن

آيا شما قهرمان بلامنازع تحول نيز هستيد؟

نکات و ترفندهاي سئو : 20 نکته برتر سئو براي گوگل در سال 2015

چرا بعضي از مردم از تبليغات متنفرند؟

اخلاق در آميخته بازاريابي

آگهي هاي تبليغاتي را چه کساني خلق مي کنند؟

6 چيزي که بايد در مورد بهينه‌سازي نرخ تبديلات تلفن همراه بدانيد

10 ذهنيت که کسب‌وکار شما را بهبود خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

پديده اي جديد در صنعت تبليغات

پنج عادت روزانه که بهره‌وري شما را افزايش خواهد داد

آيا حلقه هاي زنجير شرکت تان محکم است؟!

چرا خلاقيت و نوآوري؟

ده توصيه به مشاغل كوچك تازه تاسيس

آيا مي دانيد اگر خدمات خارق العاده به مشتري بدهيد او هر قيمتي را بابت آن به شما مي پردازد؟

تکنيک چرا

تکنيک اسکمپر

سه استراتژي رقابت که رد خور ندارند

تکنيک بارش فکري

تکنيک هاي خلاقيت

اميد به زندگي در جوامع مختلف