سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

مدیرعامل یک شرکت فناوری اطلاعات اظهار کرد

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت استارت آپ

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مدیرعامل یک شرکت فناوری اطلاعات اظهار کرد: صاحبان ایده و خلاقیت که به دانش مرتبط ، تسلط دارند برای ورود به بازار فناوری اطلاعات تردید به خود راه ندهند چرا که این عرصه پتانسیل بالایی در جذب کارآفرینان و صاحبان ایده و خلاقیت دارد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «مهرداد جاویدان» مدیرعامل «پارس دیتا» با اشاره به سابقه فعالیت این شرکت، اظهارکرد: شرکت «پارس دیتا» درشهریور سال 1380 راه‌اندازی شد و ایده‌ای که تاسیس این شرکت را رقم زد، کمبود امکانات در زمینه "هاستینگ" در ایران در آن مقطع بود چون آن زمان، صنعت هاستینگ در کشور ما هنوز شکل نگرفته بود. ما با پایش این کمبود و به خصوص توجه به این نکته که متقاضیان برای تهیه سرویس‌های هاستینگ یا ثبت دامنه با مشکلات زیادی روبه‌رو بودند، این سرویس‌ها را به‌صورت آنلاین به متقاضیان ارائه کردیم. پیش از این، متقاضیان مجبور بودند این سرویس‌ها را از خارج از ایران بگیرند و این کار مشکلات خاص خودش را داشت که با عرضه آنلاین این سرویس‌ها برای اولین بار توسط «پارس دیتا»، دسترسی به این سرویس‌ها با کیفیت و پشتیبانی بالا برای متقاضیان بسیار تسهیل شد.
این فعال عرصه فناوری اطلاعات، در ادامه مشکلات شروع کار در عرصه‌ای که هنوز فعالیت عمده‌ای در آن انجام نشده بود را مورد اشاره قرار داد و افزود: چون صنعت هاستینگ در آن مقطع هنوز در ایران پا نگرفته بود ما مشکلات زیادی داشتیم به این معنی که در ابتدا همه چیز جدید بود و پیش از آن الگویی برای حل مسائل و چالش‌هایی که در این کار به وجود می‌آمد وجود نداشت، در نتیجه ما باید با ایده‌پردازی‌های خودمان در خیلی مواقع کار را پیش می‌بردیم.
وی تصریح کرد: شاید این تصور وجود داشته باشد که نبود رقیب عرصه را برای فعالیت باز می‌کند اما واقعیت این است که در عرصه برخی کسب وکارها خصوصا کسب وکارهای مبتنی بر نوآوری و فناوری نبود رقیب، الزاما شرایط را بهتر نمی‌کند و در خیلی از موارد باعث چالش‌های دیگری می‌شود.
وی با اشاره به نبود تسهیلات و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در آن مقطع اظهار کرد: در آن زمان چیزی به عنوان استارت‌آپ به گوش کسی نخورد بود و ما که به نوعی استارت‌آپ بودیم، نه حمایتی داشتیم و نه تسهیلاتی که اکنون برای شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها وجود دارد، برای ما وجود داشت اما به هر حال با تکیه بر توانمندی‌هایی که داشتیم مشکلات را پشت سر گذاشتیم.
جاویدان در تشریح مزیت‌های کلیدی که «پارس دیتا» از آغاز فعالیت بر آنها تمرکز داشته، اظهارکرد: از بدو تاسیس تاکنون، کیفیت در خدمات ما نقش محوری داشته و سعی کردیم در کیفیت متمایز باشیم. تمایز دیگر ما که بر آن به شدت تاکید داشتیم و داریم، نوآوری بود؛ به این معنی که ما در آن مقطع بر خدمات آنلاین متمرکز شدیم و خدماتی که شرکت‌های دیگر به صورت آفلاین ارائه می‌کردند – خدمات ثبت دامنه، انتقال دامنه و خدمات مرتبط با آن، همچنین خدمات هاستینگ و خدمات پشتیبانی – «پارس دیتا» همه این خدمات را به صورت اتوماسیون و آنلاین ارائه کرد و این کار طبعا با استقبال متقاضیان روبه‌رو شد.
وی تصریح کرد: این یکی از مزیت‌های برتر «پارس دیتا» نسبت به رقبا بود و همین مزیت باعث شد فاصله زیادی بین «پارس دیتا» و شرکت‌های دیگر ایجاد شود. به این ترتیب بعد از آن هم ما همین روش را ادامه دادیم یعنی همیشه سعی کردیم با فرآیندهای آنلاین و خدمات متمایز و با کیفیت از شرکت‌های مشابه، جلوتر باشیم.
وی در ادامه به خدمات «پارس دیتا» اشاره کرد و گفت: «پارس دیتا» برای اولین بار سیستم مدیریت محتوا را در ایران ارائه کرد و ما خودمان از بیس کار این سیستم را تولید کردیم.
جاویدان تصریح کرد: ما در آن مقطع یک استارت‌آپ دانش‌بنیان بودیم و بدون اینکه حمایت دولت را داشته باشیم، این کار را روانه بازار فناوری اطلاعات ایران کردیم. طی سال‌های بعد باز هم این اتفاق افتاد یعنی ما اولین پرتال را در ایران به اسم «پارس پرتال» تولید و عرضه کردیم و باز هم کوچک‌ترین حمایتی از دولت یا مراکزی که در حال حاضر از استارتاپ‌ها حمایت می‌کنند – صندوق‌های حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های علم و فناوری، شتاب‌دهنده‌ها و ... نداشتیم.
جاویدان ادامه داد: در ادامه فعالیت‌های این شرکت ما با ارائه اولین help desk (پشتیبانی آنلاین) در ایران خبرساز شدیم و این محصول در سال 90 که به بازار ارائه شد هیچ رقیبی نداشت و در حال حاضر هم تعداد انگشت شماری از شرکت‌ها قادر به تولید این محصول شده‌اند.
مدیرعامل پارس دیتا با اشاره به برنامه‌ها و افق پیش‌روی این شرکت گفت: در بحث خدمات ما در حال تحقیقات و بررسی‌های نهایی در مورد رایانش ابری و لود بالنسینگ هستیم تا خدماتمان را با تکنولوژی روز هماهنگ کنیم چرا که دیگر نمی‌توان مثل گذشته سرویس‌های وب هاستینگ و سرویس‌های اختصاصی یا مواردی از این قبیل را در بسترهای قدیمی ارائه کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر سرویس‌های کلاد در همه جای دنیا مرسوم است ولی در این سرویس‌ها در ایران به شکل قابل قبولی بومی‌سازی نشده و با وجودی که برخی شرکت‌ها در این زمینه فعالیت‌هایی داشته‌اند ولی بسیار جای کار دارد.
جاویدان افزود: برنامه‌ریزی ما به شکلی است که هر از گاهی در بحث نرم‌افزار و محصولات نرم‌افزاری خودمان را با تکنولوژی‌های جدید آداپته می‌کنیم و در افق پیش رو نیز تمام خط تولید نرم‌افزارهایمان را براساس فناوری‌های جدید، به روز می‌کنیم.
وی این را هم گفت که افزایش فعالیت شرکت پارس دیتا منحصر به مشتریان خاص نبوده و گستره فعالیت‌های این شرکت از این پس شامل مشتریان عام نیز خواهد بود.
جاویدان در این زمینه توضیح داد: مخاطبان و بازار هدف پارس دیتا تاکنون بیشتر مخاطبان خاص بوده و ما موفق شده‌ایم مشترکین خاص بسیار زیادی را در سراسر ایران داشته باشیم اما از این به بعد ما در بحث محصولاتمان برنامه‌ریزی‌هایی داریم که می‌خواهیم وارد بازار قشر عام شویم البته مثل گذشته همچنان قشر خاص را نیز تحت پوشش خواهیم داشت.
این فعال عرصه فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی در کشور برای گسترش بازار فناوری اطلاعات فراهم شده است ، بیان کرد: با توجه به بازار رو به گسترش فناوری اطلاعات و استقبال مردم از محصولات این حوزه، و با عنایت به زیرساخت‌هایی که فراهم شده و در حال توسعه است، صاحبان ایده و خلاقیت که به دانش مرتبط ، تسلط دارند برای ورود به بازار فناوری اطلاعات تردید به خود راه ندهند چرا که این عرصه پتانسیل بالایی در جذب کارآفرینان و صاحبان ایده و خلاقیت دارد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/17441/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران