آخرین اخبار

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک بازاريابي سياسي

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - شاید عبارت بازاریابی چریکی در نگاه اول قدری ترسناک به نظر برسد، اما این عبارت در واقع عبارتی تهدید کننده و ترسناک نیست.
این عبارت یا نام در واقع برای اولین بار توسط جِی کُنراد لِوینسون در سال 1984 تعریف و معرفی
شد. در واقع با معرفی و تعریف این عنوان وی در پی توصیف شکلی از استراتژی های مقرون به
صرفه و غیر متعارف بازاریابی بود که کسب و کارهای کوچک می توانستند برای معرفی و جلب
توجه برند خود استفاده کنند. مفهوم اصلی در این شیوه استفاده از فعالیت های تبلیغاتی غیر
سنتی برای معرفی برند خودتان در سطح خیابان هاست، ایجاد حواس پرتی در رهگذران به
منظور جلب توجه آنها.
لِوینسون خود اینگونه اعتقاد دارد که:
“روح و ذات بازاریابی چریکی دستیابی به اهداف مرسوم از قبیل سودآوری و لذت با روش های
غیر مرسوم از قبیل سرمایه گذاری در انرژی به جای صرف پول و منابع مالی است . . .
بازاریابی چریکی در عمل ثابت شده که برای کسب و کارهای کوچک در سراسر دنیا کارایی دارد.
این روش کارایی دارد چرا که درک و فهم آن بسیار ساده است، اجرا آن آسان است و به شدت هم ارزان تمام می شود.
بازاریابی چریکی مزیتی بسیار غیر منصفانه را در اختیار کسب و کارهای کوچک قرار می دهد:
قطعیت در دنیایی مملوء از عدم قطعیت، اقتصادی بودن در دنیایی به شدت گران قیمت، سادگی
در دنیایی مملوء از پیچیدگی، آگاهی بازاریابی در یک دنیای بدون دانش، درک یا توانایی.”
بر خلاف برندهایی بزرگی همچون نایک اغلب کسب و کارهای کوچک بودجه بازاریابی محدودی
در اختیار دارند و برای یافتن روش های خلاقانه به منظور برقراری ارتباط با عموم مردم تحت فشار
هستند. بازاریابی چریکی روشی برای دور زدن و دور زدن فضاهای تبلیغاتی سنتی است که هم
بسیار گران و البته رقابتی هستند. با این وجود، از آنجایی که بازاریابی چریکی اثربخشی بسیار
بالایی دارد، برندهای بزرگ و معروف هم برای جلب توجه بیشتر و شناساندن خودشان هم
دست به استفاده از استراتژی های این حوزه هستند. بنابراین، اگر مالک یک کسب و کار هستید
و سعی در شناساندن برند خود بر اساس بودجه ای خاص دارید، بازاریابی چریکی به شدت
می‌تواند همان چیزی باشد که در جستجوی آن هستید.
بازاریابی چریکی
ایجاد اختلال در محیط
اغلب تاکتیک های بازاریابی چریکی در فضاهای شهری با انبوه ترافیک پیاده یا ترافیک اتومبیل ها
با سرعت بسیار کم نتیجه بهتری را در بر دارد. با ایجاد یک تغییر زیبا و چشم نواز، خیره کننده یا
غافلگیر کننده در فضا و محیط و اطراف به سرعت می توانید جلب توجه رهگذران را به خود جلب کنید.
مثلا فرض کنید که یک دندانپزشک هستید از نمونه پوستر معرفی شده در زیر برای قرار گرفتن بر
روی یک باجه تلفن استفاده می کنید:
این تبلیغ به شدت غافلگیر کننده است و البته با کنده شدن هر قسمت از تبلیغ حاوی اطلاعات
تماس شما توسط رهگذران، باقیمانده تبلیغ بیشتر از پیش شبیه به مجموعه دندان های خراب
یک بیمار شبیه شده و جلب توجه بیشتری برای باقی رهگذران دارد و کنجکاوی بیشتری را
تحریک می کند.
این پوستر به چشم می آید. تغییر آنچنانی در محیط اطراف ایجاد نمی کند، اما طراحی جسورانه
آن جلب توجه بسیار زیادی می کند.
در دوره کنونی به لطف گوشی های هوشمند اخبار کمپین های بازاریابی چریکی به سرعت در
شبکه های اجتماعی هم بازتاب پیدا می کند. اما در این مورد خاص مطمئنا پزشک مربوطه
بازخورد قابل قبولی از فضای آنلاین دریافت نمی کند، چرا که اطلاعات درج شده بر روی تبلیغ
آنقدر کوچک است که در تصاویر گرفته شده و انتشار پیدا کرده در رسانه های اجتماعی قابل
مشاهده نیست. اما تاثیر خیابانی آن به شدت می تواند زیاد باشد.
زمانی که بازاریابان پیرو رویکرد بازاریابی چریکی دست به ایجاد اختلال در محیط پیرامون می زنند،
در واقع تبدیل به هنرمندان خیابانی می شوند. این هنرمندان با استفاده از تصاویر رادیکال و
افراطی چنان دست به تغییر در محیط می زنند که پیام خودشان را هم به مخاطب انتقال دهند.
ادامه دارد …
همراهان عزیز، اگر تمایل دارید جادوی استراتژی بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط را با تمام وجود درک کنید، می توانید با خرید محصول ” دوره بازاریابی چریکی ” بیاموزید که چگونه با هزینه ای اندک و با صرف انرژی و پشتکار و تخیل تان از رقبای بزرگ پیشی بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره کلیک کنید …
برچسب ها: آموزش بازاریاب چریکی , استراتژی بازاریابی , بازاریابی , بازاریابی چریکی , خلاقیت در بازاریابی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

دوباره بازار رمال ها و جن گيرها داغ شد

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم