بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

سودآورترين محصولات آمريکايي مقالات بازاريابي

سودآورترين محصولات آمريکايي

  بزرگنمايي:


اصولا شرکت هاي بزرگ و مشهور فقط روي يکي از محصولات اصلي خود مانور مي دهند و بيشترين سود هم از همان محصول عايدشان مي شود. به طور مثال، بايد به محصولاتي همچون آي فون، کوکاکولا يا مارلبورو اشاره کرد که جزو سودآورترين محصولات آمريکايي هستند.

سودآوري آنها نيز دلايل مختلفي دارد. از جمله بايد به سرآمد بودن آنها در حوزه خودشان اشاره کرد که خيلي راحت همه رقباي خود را پشت سر گذاشته و در صدر نشسته اند. همچنين بايد گفت توليد انبوهي نيز دارند که دليل سودآوري آنها است. اين کمپاني ها عموما سعي مي کنند با کمترين هزينه بهترين محصولات را بسازند و با بالاترين قيمت ممکن به مشتري ها بفروشند. به طور مثال، طبق آخرين آمار، اپل حدود 37.4 ميليون آي فون را در سه ماهه گذشته فروخته است. کمتر توليدکننده اسمار ت فوني مي تواند به اين رقم فروش دست پيدا کند.

از ديگر عناصري که در سوددهي بالاي اين محصولات نقش دارد، مديريت عالي شرکت ها است. اين گونه شرکت ها زمان و هزينه بسياري را براي مطالعه و تحقيق صرف مي کنند.

مطلب پيش رو رتبه بندي شرکت هاي آمريکايي براساس ميزان سوددهي محصولات آنها است که وب سايت وال استريت منتشر کرده است.

1. آي فون

سود عملکرد: 40 درصد

درآمد: 80.5 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 20.9 درصد

حوزه فعاليت: سخت افزار کامپيوتر

آي فون موفق ترين محصول شرکت اپل است. از سود 156.5 ميليارد دلاري سال 2012 اين کمپاني حدود 80.5 ميليارد دلار فقط از فروش آي فون بوده است. اپل در سال گذشته بيش از 125 ميليون دستگاه از اين گوشي هوشمند فروخت که نسبت به فروش سال 2011 ميلادي حدود 73 درصد رشد داشته است. در مقابل، اپل 58.3 ميليون آي پد در آن سال فروخت که فقط 32.4 ميليارد دلار برايش سود به همراه داشته است.

هر آي فون بسيار بيشتر از آي پد که دومين محصول پرفروش اپل است براي اين کمپاني سود داشته است. بر اساس آمار موجود، سود خالص اپل از فروش آي فون از آوريل 2010 تا آوريل 2012 ميلادي بين 49 تا 58 درصد بوده است. با اين حساب بايد گفت هر دستگاه حدود 425 دلار براي اپل سود داشته است و اختلاف سود حدود 40 درصد است که از سود کلي کمپاني که 35.3 درصد است نيز بيشتر مي باشد.

2.مارلبورو


سود عملکرد: 30 درصد

درآمد: 19.0 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 42.6 درصد

حوزه فعاليت: تنباکو

سيگارهاي مالبورو توسط موسسه گروه آلتريا در آمريکا و فيليپ موريس در خارج از آمريکا توزيع و فروخته مي شوند. هر دو اين شرکت ها بسيار سودآور هستند. ميزان فروش سيگارهاي آلتريا مجموعا 22.8 ميليارد دلار آمريکا در سال گذشته بوده که 90 درصد درآمد کلي شرکت است و حدود 85 درصد از اين سيگارها مارلبورو است.

دخانيات آلتريا سود عملکرد 28 درصدي دارند. مارلبورو يکي از پرفروش ترين و قوي ترين برندهاي اين موسسه به شمار مي رود و قيمت توليد آن بسيار پايين تر از قيمت هاي تخفيف خورده اين سيگارها است. بر اساس آمار BrandZ، مارلبورو هفتمين برند ارزشمند دنيا است.

3. مانستر

سود عملکرد: 26.7 درصد

رآمد: 1.9 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 37.2 درصد

حوزه فعاليت: نوشيدني غير الکلي

موسسه نوشيدني هاي مانستر (Monster)، در سال 2012 ميلادي به طور ناخالص حدود 2.1 ميليارد دلار آمريکا درآمد و سود عملکرد 551 ميليون دلاري داشته است. بر اساس آمار، نوشيدني هاي انرژي زا و غير الکلي مانستر در طول 52 هفته که در ماه فوريه به پايان رسيد، حدود 37.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود و پس از Red Bull قرار گرفت. در آن زمان، شرکت حدود 1.2 ميليارد قوطي از نوشيدني هاي خود را فروخت که 776 ميليون قوطي از آنها مانستر اصلي بود. نوشيدني هاي مارک مانستر حدود 92.3 درصد درآمد کلي شرکت را تشکيل مي دهند و 26.7 درصد از سود عملکرد اين شرکت را نوشيدني هاي انرژي زا به خود اختصاص داده اند.

4.کوکاکولا

سود عملکرد: 25 درصد

درآمد: 14.3 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 41.9 درصد

حوزه فعاليت: نوشيدني غير الکلي

کوکاکولا و کوکاي رژيمي دو نوشيدني برتر جهان در سال 2011 ميلادي بودند. در حال حاضر، کوک رژيمي نوشابه هاي پپسي را نيز پشت سر گذاشته و در مقام دومين نوشيدني محبوب آمريکا نشسته است. برند کوکاکولا نيز در سال 2012 ميلادي حدود 48 درصد از فروش کوکاکولا را به خود اختصاص داده بود. حدود 30 درصد از درآمد ناخالص اين کمپاني براي فروش نوشابه هاي کوکاکولا است. خود اين شرکت درآمد سال 2012 خود را 48 ميليارد دلار و سود عملکرد خودش را 22.4 درصد اعلام کرد. بر اساس آمار BrandZ، کوکاکولا ششمين برند ارزشمند دنيا است.

5. Enfamil

سود عملکرد: 24 درصد

درآمد: 2.3 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 15.1 درصد

حوزه فعاليت: غذا و گوشت هاي بسته بندي شده

شرکت تغذيه ميد جانسون به طور عمده خوراک نوزاد و محصولات غذايي کودک توليد مي کند. حدود 59 درصد از درآمد سال 2012 اين کمپاني براي فروش خوراک نوزاد بود. خوراک نوزاد شرکت Mead بيشتر با برند Enfamil هستند که در آمريکا فروش بسيار بالايي دارد. اين مارک انواع مختلف براي کودکان با مشکلات، نيازهاي تغذيه اي و حساسيت غذايي دارد. در اواسط سال 2012 ميلادي، Mead Johnson دومين برند توليدکننده غذاي کودک در جهان بود که حدود 15.1 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده بود. در سال 2012 اين محصول در بازار چين پرچمدار غذاهاي کودک شد. سود عملکرد شرکت در سال گذشته 22.3 درصد بود.



6. Folgers

سود عملکرد: 23.6 درصد

درآمد: 2.3 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: 11.8 درصد (آمريکا)

حوزه فعاليت: غذا و گوشت هاي بسته بندي شده

Folgers تحت مالکيت کمپاني جي.ام.اسماکر است که گفتهمي شود در سال 2012 حدود 5.5 ميليارد دلار آمريکا فروش داشته است. حدود 2.3 ميليارد دلار از اين فروش براي قهوه بوده است. قهوه هاي برند فلاگر يکي از پرفروش ترين برندهاي آمريکا است که سود عملکرد 23.6 درصدي دارد. البته نسبت به سال هاي 2011 و 2010 کاهش سود داشته است.

7.گارمين ناوي

سود عملکرد: 15 درصد

درآمد: 1.2 ميليارد دلار آمريکا

سهم بازار: بيش از 50 درصد

حوزه فعاليت: الکترونيک

گارمين يک شرکت مسيريابي است که بر اساس فناوري جي پي اس کار مي کند. بهترين و پرسودترين بخش اين کمپاني را بخش موبايل و اتومبيل تشکيل مي دهند که جي پي اس هاي گارمين توليد مي کند. حدود 55 درصد از درآمد اين شرکت در سال 2012 فقط از طريق بخش جي پي اس و حدود 1.5 ميليارد دلار بوده است. گارمين 5 بخش مجزا دارد و 4 بخش ديگر حدود 15 درصد فروش داشته اند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي