بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟ مديريت

کارمندان واقعا چه مي خواهند؟

  بزرگنمايي:

 
چگونه مي توان کارمندان را در قبال کسب و کار متعهد، راضي و وظيفه شناس نگه داشت؟ اين پرسش ها امروزه بسيار مهمتر از هميشه و بسيار مهم تر از هر مساله ديگري در اقتصاد چالش برانگيز معاصر هستند.

کسب و کارهاي کوچک، در رقابت با ديگر شرکت ها، يا مي توانند از عهده از دست دادن کارمندان کليدي شان برآيند، يا ناچار مي شوند وقت ارزشمندي را صرف جست وجو براي مصاحبه و آموزش کارمندان جايگزين نمايند.

با کارمنداني که بابت نبودن فرصت هاي پيشرفت و کمرنگ شدن افزايش حقوق ها ـ که غالبا با رکود اقتصادي همزمان است ـ احساس تحقير و مورد ريشخند واقع شدن مي کنند چگونه مواجه مي شويد؟ ممکن است به اين فکر بيفتيد که پول بيشتر، دستمزد بالاتر، پاداش ها و انعام هاي متنوع تر را به آنها پيشنهاد کنيد؛ اين بسيار مهم است که پرسنل تان را خوشحال و راضي نگه داريد و چه بسا در اين راه به خطا برويد.

آنچه کارمندان واقعا خواهانش هستند، «تصديق» است. تازه ترين بررسي هاي تحقيقي موسسه Globoforce، که وضعيت کارگران مشغول به کار در ايالات متحده را مورد کنکاش قرار مي دهد، مشخص مي کند که «تصديق شدن»، چگونه بر وضعيت شغلي افراد در حين کار تاثير مي گذارد. اين بررسي همچنين يافته هايي نگران کننده نيز در بر دارد:

بيشتر از يک سوم (39 درصد) کارگران مشغول کار، احساس «ارزشمند بودن و ارج نهاده شدن» نمي کنند و بيشتر از نيمي از آنها (52 درصد) به اندازه اي که لازم و شايسته است «تصديق نمي شوند».


حتي بدتر از هر دوي اين موارد، 17 درصد از کارمندان مي گويند تا به حال، به خاطر کارهاي شان هرگز مورد تصديق و تاييد قرار نگرفته اند. چرا بايد به اين موضوع اهميت بدهيم که کارمندان احساس «ارج و ارزش» مي کنند يا نه؟ خب، در وهله اول، آن کساني که احساس «ارج نهاده شدن و تقدير شدن» نمي کنند، بسيار بيشتر مايل هستند که شغل شان را عوض کنند يا به شرکت ديگري بروند.

در واقع، اين بررسي نشان مي دهد که تنها 37 درصد از جويندگان کار احساس «ارج نهاده شدن» از جانب کارفرمايان کنوني شان را دارند. برعکس، 75 درصد از کارگران آمريکايي که به دنبال استخدام شدن در مشاغل جديد نيستند، در مشاغل فعلي شان احساس «ارج نهاده شدن» از سوي کارفرمايان مي کنند.

اما حتي در بسياري موارد، وقتي کارمندان به فکر بيرون آمدن از شرايط کاري فعلي شان هستند، نشان دادن يک قدرداني کوچک مي تواند آنها را غافلگير و شگفت زده کند. بنا به گزارش موسسه تحقيقاتي مذکور، درصد عظيمي از کارمندان (حدود 77 درصد) که از کارفرمايان شان راضي نيستند و به دنبال مشاغل تازه هستند، مي گويند: «اگر با تلاش هاي شان به نحوي شايسته تر برخورد شود و بر حسب کارآمدي شان تصديق شوند، سخت تر از اين هم کار خواهند کرد.»

تصديق کردن همچنين مي تواند يک روال خوب را از آنچه هست هم بهتر کند: بنا به مطالعات انجام شده، 65 درصد از کساني که با کارفرمايانشان مشکلي ندارند، از شرايط شغلي شان راضي اند و به دنبال مشاغل جديد نيستند، مي گويند: «تصديق بيشتر باعث انگيزه بيشتر آنها براي پشتکار افزون تر مي شود.»

امروزه ديگر آشکار است که تصديق کارمند يک موقعيت بُرد ــ بُرد را رقم خواهد زد که در آن هم کارفرما از توليد بيشتر شرکت بهره مند مي شود و هم کارمند شرايط شغلي مطلوب تري را تجربه مي کند. بعضي از روش ها براي عملي کردن فرآيند «تصديق» چيستند؟

تصديق را در تمام طول سال ادامه دهيد. در حالي که 39 درصد کارمندان، بازخورد سازنده و تمجيد در طول سال را گزارش مي کنند، 31 درصد از آنها مي گويند، تنها در بررسي هاي سالانه يا در ديگر موعدهاي مربوط به بررسي هاي از پيش برنامه ريزي شده عملکرد کارمندي، با اين گونه بازخوردهاي مبتني بر تصديق مواجه شده اند. انجام وظيفه راستين و کارهاي شايسته را هر وقت که رؤيت کرديد مورد توجه قرار دهيد؛ تا زمان بررسي هاي عملکرد صبر نکنيد.

از پارتي بازي، طرفداري دلبخواهي و استثنا قائل شدن اجتناب کنيد. اغلب کارمندان باور دارند که مديران آنها استثنا قائل مي شوند يا تنها بعضي از همکاران ويژه آنها را مورد التفات قرار مي دهند، در حالي که ديگران را ناديده مي گيرند و خارج از حلقه دروني شان مي انگارند. حتي کارفرماهايي که نسبت به تصديق کردن مشتاق هستند مي توانند در اين دام گرفتار شوند. فراسوي «مظنونين هميشگي» فکر و رفتار کنيد، آن هم وقتي پاي عملکردهاي شايسته و واقعا خوب در ميان است.

فراگير و جامع عمل کنيد. برنامه هاي تصديق تنها وقتي با شکست مواجه مي شوند که مديران به عنوان صاحب اختيار مطلق، همه تصميمات را شخص خودشان به نحوي يک جانبه اتخاذ مي کنند. با توانايي بخشيدن و ترغيب کارمندان در همه سطوح براي تصديق همديگر، حلقه تصديق کنندگان و تصديق شوندگان را توامان گسترش دهيد. خود اين رويکرد يک منش تصديقي توام با گشودگي محسوب مي شود.

براي کارمندان ارزش قائل شويد. آسان است که به مردم براي رسيدن به اهدافي که شرکت برايشان تعيين کرده، همچون فرارفتن از سهميه هاي فروش، پاداش دهيد. اما سعي کنيد کارمندان را براي همه تلاش هاي مثبتشان در هر زمينه اي تشويق و تصديق کنيد؛ به ويژه در موارد تاثيرگذاري همچون پشتيباني از کارمندان همکار، يافتن راه حل هايي براي تعارضات و رويکردهايي درون گروهي براي عدم توافق هاي احتمالي يا با روحيه بودن در فضاي شغلي.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

اینفلوئنسرمارکتینگ (Influencer marketing) چیست؟

بازاریابی نیچ چیست؟

بازاریابی افیلیت (Affiliate Marketing) چیست؟

چرا حتی بهترین کارآفرین­‌ها هم مخالفانی دارند؟

راهکار 12 دقیقه‌ای پژوهشگران برای داشتن حال بهتر

25 سال بعد؛ مصاحبه‌ای با لینوس توروالدز

مدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

هر آنچه باید درباره هواپیمایی ایران ایر تور بدانید

بزرگترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد

رویداد بزرگ مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ Market Leaders – رهبران بازار

نشست سالانه هیأت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد

ارزش سهام نتفلیکس روند صعودی 10 ساله و رشد 65 برابری داشته است

برنرز لی، طراح تار جهان‌گستر وب، در 30 سالگی این طرح از آینده‌ی آن می‌گوید

بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی شبکه ای، واقعیت یا توهم؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یا Pay Per Click چیست؟

بازاریابی تلفنی چیست؟

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)

خطرات کنونی هوش مصنوعی و راه‌های مقابله با آن

تمرین‌های خودمراقبتی برای کارآفرینان پرمشغله

راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه قبل از عید

در سفر به استانبول چقدر هزینه کنیم؟

خشم عمومی می‌تواند نتایج سازنده‌ای داشته باشد؟

چگونه از دام شکست‌های کاری‌مان رها شویم؟

چرا بیماری قلبی درمیان اهالی آسیای جنوبی رواج بیشتری دارد؟

برای سفر در میان ستارگان، به چه فضاپیمایی نیاز خواهیم داشت؟

مالکیت توزیع شده چیست و چگونه به رشد کشور هند کمک می‌کند

دامپینگ ها حمله می‌کنند

تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت فاش شد

رهبران بزرگ چگونه تعارض‌های محیط کار را مدیریت می‌کنند

مدیریت مشکلات (Problem Management) در ITIL چیست؟

آیا واقعا آینده ما در ژن‌های ما نوشته شده است؟

آیا دوستان فیسبوکی می‌توانند موجب بیماری فرد شوند

خلق‌وخوی بد: مسئله‌ای فراتر از حالت منفی ذهن

تعادل کار و زندگی یک افسانه‌ غیرقابل دستیابی است

چگونه روی توسعه منابع انسانی سازمان‌، سرمایه‌گذاری کنیم؟

نشست اقتصاد بلاک چین استانبول، اول اسفند 1397

سال فاجعه‌آمیز فیسبوک و ضرر میلیارد دلاری مارک زاکربرگ

نرم‌افزار چگونه به مزیت برتر شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌شود

فروشندگان چگونه از حافظه Optane اینتل برای فریب کاربران استفاده می‌کنند

نتفلیکس مدیر مالی اکتیویژن بلیزارد را به استخدام خود در می‌آورد

بیوگرافی: جان دی. راکفلر؛ تاجر نفتی و ثروتمندترین فرد تاریخ معاصر

مصباحی‌مقدم: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم /فقط بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود/50 درصد فرار مالیاتی داریم

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

خسارت‌های اقتصادی اظهارات جنجالی ظریف در سال‌های اخیر

وزیر نفت : بنزین سهمیه بندی و گران نمی شود

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015