بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اگر خجالتي هستيد اين مقاله را بخوانيد! مقالات بازاريابي

اگر خجالتي هستيد اين مقاله را بخوانيد!

  بزرگنمايي:

معمولا افراد کمرو و خجالتي در روابط اجتماعي و ارتباط برقرار کردن با دوستان و اقوام بويژه افراد غريبه، دچار اضطراب مي شوند و همين اضطراب روي شکل ظاهري آنها تاثير مي گذارد. به عنوان مثال، به هنگام صحبت کردن چهره آنها سرخ مي شود، عرق مي کنند، ضربان قلبشان تند مي زند، به نظر دستپاچه و نگران هستند، حس خوبي نسبت به اطرافيان ندارند و هميشه نگرانند که ديگران راجع به آنها چگونه فکر مي کنند بنابراين از ارتباط برقرار کردن با اقوام، دوستان و… کناره گيري مي کنند.

بيشتر افراد خجالتي به علت اين همه اضطراب و نگراني که دارند، توانايي هاي خودشان را دست کم مي گيرند و اين امر باعث مي شود تا بيشتر فرصت هاي کاري و موقعيت هاي خوب اجتماعي را از دست بدهند.به هر حال اين حس در روابط شخصي و خانوادگي، در محيط کار و نيز در تمام ابعاد مختلف زندگي حتي وقتي که به کمک دوستان ، همکاران و… احتياج دارند، توليد مشکل مي کند.

پيامد خجالتي بودن

ـ معمولا جوانان خجالتي وقتي در جلسه يا کنفرانس شرکت مي کنند يا مي خواهند به سوالي پاسخ بدهند، دچار اضطراب مي شوند بنابراين براي فرار از اين شرايط در آن جلسات و کنفرانس ها شرکت نمي کنند، در نتيجه فرصت هاي کاري و موقعيت هاي خوب اجتماعي را از دست مي دهند.

ـ افراد خجالتي معمولا دوستان بسيار کمي دارند.

ـ آنها در فعاليت هاي اجتماعي شرکت نمي کنند.

ـ افرادي بي اراده، بي انگيزه و نيز بدبيني هستند.

ـ اعتماد به نفس بسيار ضعيفي دارند.

ـ بيش از حد از رايانه استفاده مي کنند. معمولا به ديدن اقوام و دوستان نمي روند.

اما براستي چرا بعضي از جوانان خجالتي مي شوند؟ آيا شما والدين مي دانيد علت خجالتي شدن جوانان تان ريشه در دوران کودکي آنها دارد؟

محيط خانواده، روابط اعضاي خانواده، سرزنش کردن هاي بيهوده و… از عوامل محيط و موثر در خجالتي شدن جوانان است.

محيط خانه

يکي از مهم ترين عوامل خجالتي شدن جوانان، محيط خانه و نيز طرز برخورد افراد خانواده بخصوص والدين با آنها مي باشد.

بيشتر کودکاني که مورد محبت و توجه پدر و مادرشان قرار نگيرند درسن جواني اعتماد به نفس خويش را از دست مي دهند و دچار درد خجالت مي شوند بنابراين محبت والدين باعث مي شود که کودک در محيط خانه احساس آرامش و امنيت کند، منظور از آرامش و امنيت اين است که کودک بفهمد اطرافيان بخصوص پدر و مادر حامي او هستند و نمي گذارند آسيبي به او برسد و اگر کودک در محيط خانه احساس آرامش نکند و همچنين متوجه شود که دارد محبت اطرافيان را از دست مي دهد، کم کم اعتماد به نفس اش پايين مي آيد و دچار اضطراب و نگراني مي شود.

روابط ميان افراد خانواده

روابط دوستانه و صميمي بين افراد خانواده بسيار اهميت دارد. وقتي روابط بين پدر و مادر يا ديگر اعضاي خانواده دوستانه و صميمي نباشد يا مدام با يکديگر جر و بحث کنند، اين ناآرامي و روابط غيردوستانه در خانواده باعث مي شود، کودک به لحاظ روحي آسيب ديده و دچار استرس و نگراني شود در نتيجه در دوران نوجواني و جواني دچار درد خجالت مي شود.

انتقاد و سرزنش کردن

متاسفانه اغلب والدين وقتي فرزندشان اشتباه مي کند، او را سرزنش مي کنند و نيز رفتار و گفتار او را مايه خجالت خود مي دانند و از هر کاري که او انجام مي دهد انتقاد مي کنند.

آيا مي دانيد سرزنش ها و انتقادهاي شما چه ضربه بزرگي بر روح و روان فرزند دلبندتان مي گذارد؟ و چگونه او را بي اعتماد به خويشتن مي کند؟ بنابراين والدين آگاه و دانا بهتر است به جاي انتقاد و سرزنش کردن از فرزند خويش با لحني دوستانه و صميمي با او صحبت کنند و علت رفتارش را جويا شوند.

راهکارهاي ساده، اما مهم

ـ يکي از ساده ترين کارهايي که شما مي توانيد انجام دهيد اين است که در مورد افراد کمرو و خجالتي که نمي توانند براحتي با ديگران ارتباط بر قرار کنند، شما پيشقدم شويد و با آنها ارتباط دوستانه اي بر قرار کنيد. به عنوان مثال، در جمع با آنها دست بدهيد، احوالپرسي کنيد و آنها را به دوستان و اقوام خويش معرفي کنيد.

ـ آنها را تشويق و ترغيب کنيد تا درباره اتفاقاتي که در طي شبانه روز برايش پيش آمده است، صحبت کنند و همچنين احساس شخصي خويش را در مورد آن اتفاق بيان کنند.

ـ به آنها بياموزيد که براي رسيدن به اهداف و نيز کسب موفقيت در کار و تحصيل بايد بتوانند آرامش خود را حفظ و نسبت به نگراني هاي خود بي اعتنا باشند.

ـ به آنها ياد بدهيد تا افکار منفي را از ذهن شان پاک و افکار مثبت را جايگزين آن کنند به عنوان مثال يک نفس عميق بکشند و با خود بگويند من آدم خجالتي نيستم يا من استرس و اضطراب ندارم. در واقع کلمات آرامش بخش را براي خود تکرار کنند.

ـ به آنها بگوييد، حس کمرويي يک حس کاملا طبيعي است و براي هر کسي در هر سني که باشد ممکن است پيش بيايد.

ـ از آنها بخواهيد به جاي فاصله گرفتن از مردم و اجتماع، در فعاليت هاي اجتماعي شرکت کنند و فرصت هاي خوب کاري را از دست ندهند.

ـ و در پايان افراد کمرو و خجالتي بدانند که با غلبه بر اين حس قادر خواهند بود بيشتر و بهتر از زندگي و روابط شان لذت ببرند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي