بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

برای پیشرفت شغلی تحول بیرونی را جایگزین درون‌نگری کنید بازاريابي

برای پیشرفت شغلی تحول بیرونی را جایگزین درون‌نگری کنید

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - در هفته‌های پایانی هر سال، افراد سعی می‌کنند با کمی درون‌بینی دستاوردهای آن سال خود را بررسی کنند. اما بدانید که بینش از تجربه به دست می‌آید و تجربه را فقط با عمل کردن به دست می‌آورید.
هرمینیا ایبارا در کتاب خود با عنوان «مثل یک رهبر رفتار و فکر کنید» این تصور غلط را که افراد از درون متحول می‌شوند به چالش می‌کشد.
به گزارش دنیای اقتصاد، به جای آن، ما به یک رویکرد خارجی نیاز داریم. این تحول خارجی به شما کمک می‌کند شغل فعلی خود را به یک نقش رهبری سازمانی بزرگ‌تر تغییر دهید. چگونه می‌توان چنین نقشی را توسعه داد؟ با تست کردن فرضیات قدیمی و آزمایش احتمالات جدید. تغییر را با شیوه انجام کار و نوع روابطی که دارید، شروع کنید.
1) شغل‌تان را بازتعریف کنید
کاری که در حال حاضر در شغل فعلی‌تان انجام می‌دهید را دقیق بررسی کنید. وقت‌تان را بیشتر صرف چه چیزی می‌کنید؟ اغلب باید کارهایی را که در آن توانایی برتری دارید، بیشتر انجام دهید، اما این یک «دام شایستگی» است. هر چقدر بیشتر کارهایی را که در انجام آن خوب هستید انجام دهید، کمتر وقت می‌کنید قابلیت‌هایی را که توانایی کمتری در آن دارید تقویت کنید و افراد بیشتری در آن حوزه، فقط روی شما حساب می‌کنند. هزینه فرصت‌ چنین چیزی خیلی زیاد است. افرادی را دیده‌ایم که رئیس‌شان همواره آنها را تنها راه نجات خود می‌دانند.
خلاق باشید و فکر کنید چه کارهای دیگری چه در داخل و چه در خارج از سازمان‌تان می‌توانید انجام دهید. حجم چه کارهایی را می‌توانید کم کنید و چه فعالیت‌های جدیدی را می‌توانید به فعالیت‌های قبلی خودتان اضافه کنید؟ به یک کارگروه خارج از نقش روزمره خودتان بپیوندید. چشم‌اندازی که از انجام کارهای جدید و دیدن افراد جدید به دست می‌آورید، شما را از درون‌تان و تفکر همیشگی‌تان بیرون می‌آورد.
به پروژه‌ها و فعالیت‌های جدید بپیوندید، با انواع مختلفی از افراد تعامل پیدا کنید و روش‌های ناآشنا و غیرمتعارف انجام کارها را آزمایش کنید. تجربیات جدید فقط شیوه تفکرتان را تغییر نمی‌دهد، بلکه آنچه قرار است باشید را هم عوض می‌کند و امکان می‌دهد از عادت‌های قدیمی رها شوید و تصویری را که از خودتان دارید بازسازی کنید. با انجام متفاوت کارها، خود واقعی شما ظاهر می‌شود. در این صورت، به تدریج اما یقینا یک هویت هدایتگری مرکزی و ماندگار درون‌تان ریشه می‌گیرد.همچنین از خودتان بپرسید چطور از پس شغل‌تان برمی‌آیید. آیا شما در مرکز انجام یک سری کارها هستید یا پلی هستید که مرزها را به هم متصل می‌کند؟ چطور می‌توانید نقش یک میخ پرچ را داشته باشید که همزمان با همکاری درون گروه، به ارتباط آن با خارج هم کمک می‌کند؟
2) شبکه‌سازی بیرونی و درونی
خیلی از مردم ایده شبکه‌سازی را دوست ندارند، چون فکر می‌کنند شبکه‌سازی یعنی رفتن به یک جلسه معمولی سازماندهی شده و تبادل کارت ویزیت. اما دیدتان را به شبکه‌ای که دارید گسترده‌تر کنید و آن را مجموعه‌ای از افراد در نظر بگیرید که به پیشرفت شغلی‌تان کمک می‌کنند و همه چیز را حرفه‌ای پیش می‌برند. چه به دنبال‌ به‌دست آوردن نقشی بزرگ‌تر در شغل‌تان باشید و چه بخواهید کلا مسیر آن را عوض کنید، شبکه هم می‌تواند کمکتان کند و هم باعث محدودیت‌تان شود. اگر در مسیر پیشرفت قرار دارید، نیازمند شبکه‌ای هستید که به افرادی متفاوت‌تر از خودتان دسترسی دارد. میزان کمک شبکه شما در راه رسیدن به رهبری سازمانی به سه ویژگی بستگی دارد: وسعت، ارتباط‌پذیری و پویایی شبکه. آیا شبکه شما طیف گسترده‌ای از افراد را دربرمی‌گیرد؟ آیا می‌توانید افراد را در موقعیت‌ها و شبکه‌های مختلف به‌هم متصل کنید؟ آیا شبکه شما روند رو به رشدی دارد و همگام با شما توسعه می‌یابد و یا در گذشته باقی‌مانده است؟اگر شبکه شما رشد نمی‌کند، خودتان هم از رشد بازمی‌مانید. این را در نظر بگیرید که با این گروه‌ها چه تعاملاتی دارید و چه چیزی را می‌توانید در مورد خودتان نشان دهید. شغل‌تان را پورتفویی از فعالیت‌ها در نظر بگیرید و می‌بینید که شبکه‌تان هم خود به خود تغییر می‌کند. با افراد به‌صورت واقعی و فیزیکی ارتباط برقرار کنید‌، نه فقط به‌صورت مجازی و در لینکداین. وقتی کارهای جدید با افراد جدید انجام می‌دهید، شخصیت‌تان تغییر می‌کند.
3) از حوزه امن‌تان بیرون بیایید
حالا وقت آن رسیده که شیوه انجام کارها را تغییر دهید. نمی‌توانید فقط بگویید: «سبک رهبری جدید من در سازمان به شکل x خواهد بود» و سپس انتظار داشته باشید همان شخصیت را به‌دست آورید. باید بگویید: «خب، به نظر می‌رسد سبک متفاوتی هم وجود دارد که لازم است به آن دست یابیم.»شاید این تغییر نیازمند حضور بیشتر و داشتن کاریزمای بیشتر در نحوه برقراری ارتباطات‌تان و فروش ایده‌هایتان باشد. شاید لازم باشد مشارکتی‌تر عمل کنید. اول کار نمی‌دانید چه باید بکنید و بنابراین حسی عادی ندارید. هر تحولی، احساسی ناخوشایند در ابتدای کار به دنبال دارد چون شما را از حوزه امن‌تان بیرون می‌آورد. اما تفکر عمل را به دنبال دارد. تلاش نکنید ماهیتی را که امروز دارید تغییر دهید. در عوض، فکر کنید: «چه می‌شود اگر این را امتحان کنم؟» می‌خواهید عادت‌ها را عوض کنید. مثلا اگر می‌خواهید به یکی از آن رویدادهای شبکه‌سازی که از آن متنفرید بروید، سعی کنید رویکردتان یادگیری چیزهای تازه باشد. رفتن سراغ یک غریبه و معرفی خودتان، کاری نیست که معمولا انجام بدهید، اما این کار را بکنید. سپس از خودتان بپرسید «چطور بود؟» از این تجربه درس بگیرید و به‌عنوان راهنما برای آینده استفاده کنید.انجام کارهایی که هر روز به‌صورت روتین انجام می‌دادید، شما را قفل همان کارها می‌کند. در دنیای کسب‌وکار امروز که سرعت تغییر بی‌سابقه شده، همان چیزی موفقیت امروزتان را ساخته که ممکن است مانع موفقیت‌تان در آینده‌ شود، بنابراین چیزهای دیگر را امتحان کنید. از حوزه امن‌تان بیرون بیایید و آنچه یاد می‌گیرید را رصد کنید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری