بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

مدیریت استارتاپ - قسمت پانزدهم

شش توصیه برای کارآفرینی کسب و کار

شش توصیه برای کارآفرینی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - سر ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است و احتمالا تنها میلیاردر دنیا است که در هشت صنعت مجزا هشت شرکت میلیارد دلاری تاسیس کرده است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تجارت نیوز، برانسون در رشته‌های مرتبط به مدیریت و اقتصاد درس نخوانده و خودش تجارت را یاد گرفته است. او شهرتش را مدیون موفقیت عظیم گروه شرکت‌های ویرجین است که عنوان دهها شرکت در سراسر دنیاست که نام چندین شرکت موفق در حوزه‌های خطوط هوایی، راه آهن، شبکه‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی، سرویس‌های تلفن همراه، تورهای مسافرتی، هتل‌های زنجیره‌ای، کارت‌های اعتباری، صنایع غذایی و پوشاک در میان آنها دیده می‌شود. او شش نصیحت معروف به کسانی که تصمیم دارند، کارآفرینی کنند، را دارد:
کاری کن که دیده شوی
کاری کن که در صفحه اول روزنامه‌ها دیده شوی نه در صفحات میانی. باید مردم تو را بشناسند چون در ذهنشان تو نماد آن کسب وکار هستی و آنها دوست دارند از کسی خرید کنند که شخصیتش برایشان جالب است. پس حتی خودت را مسخره خاص و عام کن ولی مشهور بمان. در غیر این صورت دوام نمی‌آوری.
اسم خوبی پیدا کن
یک رهبر تجاری خوب کسی نیست که دستوراتش مرتب اجرا می‌شود، او کسی است که باعث می‌شود دیگران بهتر فکر کنند و به نتیجه بهتری برسند.
نام تجاری خاص بدون تردید باعث می‌شود که در خاطر بمانید، اما وقتی کاال یا خدمات شما کیفیت بالایی داشته باشد شما آرام آرام به آن نام اعتبار می‌بخشید.
کاری که لذت نمی‌بری، انجام نده
سر و سامان دادن یک کسب وکار اصلا آسان نیست و باید فداکاری‌های زیادی انجام دهید و از وقت و سرمایه‌تان خرج کنید، اما همه وقتی نتیجه کار چیزی باشد که به آن افتخار می‌کنید همه اینها از یادتان می‌رود.
شجاع باش
مهم نیست تا ابد زنده بمانی، مهم این است که اصلا محتاط زندگی نکنی. در هر کسب وکاری ریسک دارد. آماده ضربه خوردن باشید چون از دور بازی کردن هیچوقت به موفقیت ختم نمی‌شود.
احتمالا بارها شکست خواهید خورد اما هیچ چیزی به اسم شکست کامل وجود ندارد. پس از شکست نترسید.
برخورد اول خیلی اهمیت دارد
برخورد اول ما بر مشتری آن موقع است که او کالا و خدمات ما را می‌خرد. این مهمترین فرصت ماست و باید با کالا یا خدماتمان بهترین تأثیر را بر او برگذاریم. اما بار دومی هم وجود دارد و این یکی به اندازه بار اول اهمیت دارد.
ما در چنین موقعیتی چطور از خودمان و نام تجاری‌مان دفاع می‌کنیم به شدت تعیین کننده است. رابطه خوب با مشتری از بار دوم آغاز می‌شود.
رهبر باش، نه رئیس
رئیس دستور می‌دهد و رهبر سازماندهی می‌کند. و شرکت‌ها به رهبر نیاز دارند نه رئیس.
وقتی یک کارمند می‌گوید: باشه! قبول! رئیس تویی. در 90 درصد موارد منظورش این است که با تو موافق نیستم ولی چون تو می گویی انجامش می‌دهم. اگر اینجا کار نمی‌کردم به همه می‌گفتم که این ایده چقدر اشتباه است.
یک رهبر تجاری خوب کسی نیست که دستوراتش مرتب اجرا می‌شود، او کسی است که باعث می‌شود دیگران بهتر فکر کنند و به نتیجه بهتری برسند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

3 غذای ترکیه‌ای متفاوت که حتما باید امتحان کنید

اولین خودرو تویوتا چگونه تولید شد؟

هرآنچه باید درباره‌ی داستان‌سرایی در کسب‌وکار بدانید

معرفی 12 کتاب در زمینه کارآفرینی و مدیریت کسب‌ و کار

انواع ویزای شینگن و تفاوت آن‌ها

هواوی دو کارمند خود را به دلیل ارسال توییت از گوشی آیفون اپل جریمه کرد

اگر کسب و کارتان برایتان مهم است، هفت دقیقه برایش وقت بگذارید

HTTP2 چیست و چگونه بر آینده‌ اینترنت تأثیر می‌گذارد؟

نورپردازی محل کار چه تاثیری بر سلامت روانی کارمندان دارد؟

پروژه ارز دیجیتال فیسبوک چه تأثیری بر این صنعت خواهد داشت؟

دندانپزشکی نوین

دلایل عقب‌ماندگی صنعت خودرو از دیدگاه سورنا ستاری

کشت و صنعت مغان به شرکت شیرین عسل واگذار شد/ نرخ 1750 میلیارد تومان

چرا وقتی قیمت دلار پایین می آید، سرعت سکه کمتر افت می کند؟

کاهش قیمت سکه در بازار + قیمت دلار

رشد 25 درصدی خط فقر در تابستان 97/ لزوم یکپارچه سازی سیاست‌های حمایتی

واکاوی وضعیت اقتصادی و ارائه راهکار به دولت در هر بخش از اتاق بازرگانی

رشد 66 درصدی صادرات کالا به عراق

جهانگیری: باید روزنه‌های فساد که موجب پولشویی می‌شود را بست

مشکلات داخلی بیش از تحریم ها به صنعت پوشاک ضربه زده است

لزوم تزریق 30 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو و قطعه سازی

بحران تولید، تعطیلی کارخانه‌ها و سردرگمی دولت برای برون رفت از این وضعیت

آشنایی با چند اثر «قانون جدید چک» در فضای کسب و کار

موج ریزش قیمت ها به شرط تثبیت نرخ ارز

روحانی: مناطق آزاد در دوران تحریم نقش تعیین کننده دارند

قیمت گوشی موبایل؛ کاهش قیمت در بازار از ادعا تا واقعیت

شوک عراق به تجار ایرانی

چگونه ارزش برند خود را محاسبه کنیم؟

رتبه 13شاخص کارآفرینی ایران در سال‌2018

افزایش حقوق بازنشستگان چند درصد شد؟

مهارت آموزی زمینه اشتغال پایدار را در روستاها فراهم می کند

ایجاد اشتغال با پرداخت وام ممکن نیست

ایران در شاخص کارآفرینی 13 پله بالا رفت

آمادگی بانک‌های گیلان جهت پرداخت تسهیلات در حوزه اشتغال

برگزاری بسته ارتقاء مهارت ها‌ی کارآفرینانه در کرمانشاه

ورود خشکشویی‌ها به بازاریابی آنلاین

راه ساده برای کارآفرینی زنان خانه دار

رشد 13 پله ای ایران در شاخص جهانی کارآفرینی

فراخوان جایزه کارآفرینی استاد غلامرضا ذوالانواری در فرش و صنایع‌دستی با گرایش چوب

اجرای طرح مهارت‌آموزی کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خوارزمی

انعقاد قرار داد پژوهشی امکان سنجی اشتغالزایی برای 500 نفر از روستاییان استان البرز

حضور‌ مسئولان دولتی و حکومتی در فین‌ استارز برای حمایت از فعالان فین‌ تک

اقتصاد با حمایت از جوانان کارآفرین شکوفا می شود

حمایت پارک علم و فناوری استان کرمان از استارتاپ‌ها

‍ تدوین سند اشتغال در بخش مرکزی شهرستان امیدیه

توسعه شرکت های کارآفرینی در چهارمحال و بختیاری ضروری است

فرهنگ کار در جامعه تقویت شود

عدم رویکرد جوانان به کارآفرینی آفت اقتصادی است

فعالیت های صندوق کارآفرینی امید همسو با برنامه های فقرزدایی و گسترش اشتغال است

کمیته امداد آستارا رکود اشتغالزایی خود را شکست