بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

استراتژی جف بزوس برای تصمیم گیری بهتر و سریع تر بازاريابي

استراتژی جف بزوس برای تصمیم گیری بهتر و سریع تر

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - به دنبال جمع‌آوری اطلاعات نباشید و بیشتر عمل کنید. عواقب تصمیم را بسنجید و زمانی که ریسک‌ها کوچک و کم‌خطر هستند، از فرصت بهره ببرید و اقدام به عمل کنید.
به گزارش زومیت، همه‌ی ما شاید تا به حال یک بار این سؤال را از خودمان پرسیده باشیم که چگونه می‌توان بیش از اندازه فکر کردن را کنار گذاشت و بیشتر عمل کرد؟ برای دانستن پاسخ این سؤال باید دو مورد را در نظر بگیرید:
1- برای اینکه بتوانید سریع‌تر اقدام کنید، به کمک کوچکی از طرف دیگران احتیاج دارید. همچنین سعی نکنید اطلاعات خود را بیش از اندازه بالا ببرید و تصمیم‌های کارآمدتر بگیرید.
2- گاهی اوقات موانع روانی و ذهنیتی مانع از افزایش سازگاری‌ها می‌شوند و میزان عمل کردن را کاهش می‌دهند.
بهتر تصمیم گرفتن و سریع اقدام کردن
جف بزوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمازون، به‌تازگی نامه‌ی جدیدی برای سهام‌داران نوشته است و در مورد عواملی که باعث تصمیم‌گیری‌های بزرگ می‌شوند با آن‌ها صحبت کرده است. از آنجایی که او تا به حال تصمیم‌های بزرگ زیادی در زندگی خود گرفته است، می‌توان به حرف های او اعتماد کرد. او گفته است: پیش از هر چیزی به یاد داشته باشید که نباید از یک فرآیند ثابت برای همه‌ی تصمیم‌های مهم استفاده کنید. برخی تصمیم‌ها مانند درب‌های دوطرفه، برگشت‌پذیر هستند. برای این مدل تصمیم‌ها می‌توان از فرآیند‌های سبک‌تر استفاده کرد. مورد بعدی این است که اغلب تصمیم‌ها باید با حجم اطلاعاتی حدود 70 درصد گرفته شوند. اگر صبر کنید تا اطلاعاتتان به 90 درصد برسد یعنی در تصمیم‌گیری کند هستید. علاوه‌ بر این باید قدرت تشخیص تصمیم‌گیری‌های نامناسب و تصحیح آن‌ها را داشته باشید. هرقدر در تشخیص تصمیم‌های نامناسب سریع‌تر باشید، ضرر کم‌تری متحمل خواهید شد. آهسته عمل کردن در چنین مواردی مطمئنا هزینه‌ی زیادی برایتان به همراه خواهد داشت.
از صحبت‌های جف بزوس می‌توان دو مورد مهم را برداشت کرد:
1- در بسیاری از تصمیم‌ها پای مرگ و زندگی وسط نیست و چنین تصمیم‌هایی می‌توانند به‌راحتی برگشت داده شوند. پس بیش از هر کاری عواقب تصمیم‌گیری را بسنجید. اگر عوض کردن تصمیم، هزینه و عواقب کمی دارد هرچه سریع‌تر اقدام کنید و اگر اشتباه بود تصمیم خود را عوض کنید.
2- اطلاعات خود را بیش از اندازه بالا نبرید و زمان را هدر ندهید. به 70 درصد اطلاعاتی که دارید اکتفا کنید و تصمیم‌ بگیرید. با همین اطلاعات کم آغاز کنید و در مسیر پیش بروید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری داشته باشید در طول مسیر این کار را انجام دهید و اگر اشتباه کرده بودید تصمیم خود را عوض کنید.
دو مورد بررسی‌شده برای زمانی مفید هستند که اطلاعات اندکی در اختیار دارید و همچنین تصمیمی که می‌گیرید برگشت‌پذیر است یا عواقب کوچکی دارد.
تنظیم کردن ترس کمک می‌کند اقدام‌ها کم‌تر ترسناک به نظر برسند
تنظیم کردن ترس واقعیت اقدام‌ها را آشکار و تصمیم‌گیری‌های دشوار را راحت‌تر می‌کند. تنظیم ترس یک فرآیند سیستماتیک است و به این صورت کار می‌کند که بدترین سناریوی ممکن برای تصمیم‌ها و اقدام‌های مختلف را بررسی می‌کند. در نظر گرفتن بدترین شرایط برای هر اقدام، تصمیم‌گیری را راحت‌تر می‌کند و سرعت حرکت روبه‌جلو را افزایش می‌دهد. عدم آگاهی از هر چیزی، میزان ترس ما را بالا خواهد برد. این راه حل ساده تمام عواقب ناشی از تصمیم‌گیری‌ها را پیش‌بینی می‌کند و درنتیجه میزان ترس را کاهش می‌دهد.
کمال‌گرایی را کنار بگذارید
یکی از عواملی که سرعت تصمیم‌گیری را کاهش می‌دهد، میل انسان‌ها به کمال‌گرایی است. هر انسانی از این می‌ترسد که با یک تصمیم‌گیری نادرست، اشتباه کند یا در نظر دیگران احمق به نظر برسد.
برای رسیدن به موفقیت باید یاد بگیرید که به نظر دیگران کم‌تر اهمیت بدهید. کمال‌گرایی را کنار بگذارید و هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرید. فراموش نکنید هر انسانی حتی موفق‌ترین افراد نیز در زندگی خود مرتکب اشتباه می‌شوند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری