بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه با همکاران پرحرف برخورد کنیم بازاريابي

چگونه با همکاران پرحرف برخورد کنیم

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - همکاران پرحرف در تمامی شرکت‌ها وجود دارند. این نوع از کارمندان علاوه بر کاهش کارایی خود، مزاحم کار کردن دیگران نیز هستند.
به گزارش زومیت، همه‌ی ما در طول دوران کاری با همکارانی برخورد داشته‌ایم که بدون توجه به قوانین و شرایط شرکت، با حرف زدن زیاد و طولانی کردن بحث‌ها و صحبت‌های شفاهی، مزاحم کارمان شده‌اند. فرقی ندارد این افراد در مورد مسائل کاری یا شخصی صحبت کنند؛ آن‌ها همیشه راهی برای پرحرفی پیدا می‌کنند. البته اکثر این نوع از کارمندان از مزاحم بودن رفتار خود آگاه نیستند و با این تصور که شما به صحبت‌هایشان علاقه دارید، آن را ادامه می‌دهند. به هر حال کنار آمدن با این افراد و نشان دادن مزاحم بودن پرحرفی‌هایشان، تکنیک خاص خود را می‌طلبد.
افراد پرحرف دسته‌بندی‌های متنوع دارند. نحوه‌ی برخورد با این افراد نیز به این دسته‌بندی بستگی دارد و در انتخاب روش باید با دقت برخورد کرد. در ادامه‌ی این مطلب زومیت به معرفی دسته‌بندی افراد پرحرف و راه‌های برخورد با آن‌ها پرداخته‌ایم.
1- بی‌توجه به عرف اجتماعی
این نوع از افراد مکالمه‌ی خود را با مسئله‌ای مرتبط با کار شروع می‌کنند. آن‌ها موضوعی که در حیطه‌ی کاری شما مهم است برای شروع مکالمه انتخاب می‌کنند. اتفاق ناخوشایند زمانی می‌افتد که مکالمه‌ی کاری تمام می‌شود و مخاطب صحبت را تمام نمی‌کند و با موضوعات متفرقه وقت شما را می‌گیرد. این مکالمه‌های اضافه بعضا خوشایند نیز هستند؛ اما وقتی برای انجام وظیفه‌ای در تنگنای زمانی قرار دارید، طول کشیدن مکالمه شما را به هم خواهد ریخت.
احتمالا تاکنون روش‌های متعدد غیر مستقیمی برای مقابله با این افراد به کار گرفته‌اید. نگاه کردن به ساعت، تلاش برای اتمام مکالمه، خارج شدن از موضوع و بسیاری روش‌های دیگر، هیچ کدام در مقابله با این افراد کاربردی نیستند. در واقع آن‌ها به عمد یا سهوا، متوجه عرف اجتماعی نیستند و تلاش‌های شما در هر حال بی نتیجه است.
راه حل برخورد با این افراد، روش مستقیم است. با رعایت احترام باید به آن‌ها گوشزد کنید که کار و وظیفه‌ای برای انجام دارید و ادامه‌ی مکالمه‌ی غیر ضروری را در زمان دیگری دنبال خواهید کرد. حتی اگر آن‌ها ناراحت شوند، چاره‌ای جز این ندارید. مطمئمن باشید اگر طول کشیدن مکالمه از طرف آن‌ها سهوی باشد، از کلام صریح شما ناراحت نخواهند شد.
2- شاکی و نگران
برخی از کارمندان همیشه از شرایط کار ناراضی هستند. هر اتفاق کوچک شرکت در نظر آن‌ها بحران است و شغلشان را با خطر مواجه می‌کند. آن‌ها از هر مسئله‌ی کوچک برای صحبت‌های طولانی و شکایت‌گونه‌ی خود استفاده می‌کنند. همراه شدن با این افراد و تأیید نگرانی‌هایشان، انرژی آن‌ها را بیشتر و مکالمه را طولانی‌تر می‌کند.
برای برخورد با این افراد کافی است انرژی و اکسیژن لازم را از آن‌ها بگیرید. انرژی آن‌ها از تأیید جذب می‌شود. اگر شما در ابتدای طرح موضوع به این نکته اشاره کنید که از کار خود لذت می‌برید و مشکل پیش‌آمده به هیچ وجه شما را نگران نمی‌کند، مخاطب را خلع سلاح خواهید کرد.
3- تنها و نیازمند دوست
همه‌ی ما در زندگی نیازمند برقراری ارتباط و مکالمه هستیم. برخی از همکاران ما به خاطر شرایط کاری یا خانوادگی، شانس صحبت کردن با هم‌سالان و هم‌نوعان خود را ندارند. آن‌ها در محیط شرکت به دنبال دوستانی هستند که بتوانند هرازچندگاهی مکالمه‌ای با آن‌ها ترتیب دهند. به خاطر داشته باشید که دوست شدن با این دوستان نیاز به دقت بالایی دارد. در ابتدا باید آن‌ها را قبول کنید؛ چرا که خود شما هم نیاز به دوست و هم‌صحبت دارید. از طرفی ممکن است روزی شما تنها شوید و به این همکار خود نیاز پیدا کنید.
برای حفظ این دوستان در کنار رعایت زمان کاری، بهتر است زمان مشخصی برای مکالمه با آن‌ها مشخص کنید. پیش از شروع مکالمه، زمان آن را گوشزد کنید و بگویید که بعد از جلسه‌ی دوستانه، کار مهمی دارید. حتی آن کار را برای این دوستتان توضیح دهید تا نگرانی خاصی ایجاد نشود.
نکته‌ی نهایی در این مورد این است که گاهی به رفتار خودتان هم توجه کنید. برخی اوقات انسان متوجه طولانی شدن مکالمه و صحبت‌هایش نمی‌شود. ممکن است گاهی شما نقش همکار پرحرف را بازی کنید. در این موارد بهتر است از همکاران بخواهید در صورتی که صحبت به درازا کشید، به شما گوشزد کنند. در نهایت به یاد داشته باشید که بدترین رفتار با افراد پرحرف، قطع کردن صحبت آنان با بی‌ادبی است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری