بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

مدیرعامل؛ لقب اشتباهی که موسسان استارتاپ به خودشان می‌دهند بازاريابي

مدیرعامل؛ لقب اشتباهی که موسسان استارتاپ به خودشان می‌دهند

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - شاید شما توانسته باشید استارتاپ کوچکی راه‌اندازی کنید و حتی تعدادی کارمند داشته باشید؛ اما هنوز تبدیل به مدیر عامل نشده‌اید.
به گزارش زومیت، دوران اوج فعالیت‌های استارتاپی باعث شده است بسیاری از افراد با گمان تبدیل شدن به مدیر عامل در شرکت نوپای خود فعالیت کنند. این افراد با یک اپلیکیشن یا سرویس جدید، شرکتی نوپا تأسیس می‌کنند و حتی تا حدودی موفق می‌شوند. آن‌ها سرمایه جذب می‌کنند و تیمی فعال نیز در اطراف خود گرد می‌آورند. اولین اتفاقی که پس از این جریان می‌افتد، نقش بستن عنوان «مدیرعامل» روی کارت ویزیت شخصی این افراد است. اگرچه این خبر ناراحت‌کننده است؛ اما باید به بسیاری از مؤسسان استارتاپ بگوییم که عنوان و لقب مدیر عامل (CEO) شایسته‌ی آن‌ها نیست.
کافی است جستجوی کوتاهی در پروفایل‌های لینکدین داشته باشید تا مشاهده کنید که اکثر افراد از القاب «مدیرعامل» یا «مدیر ارشد اجرایی» برای خود استفاده می‌کنند. به بیان دیگر می‌توان گفت در لینکدین کارمند معمولی وجود ندارد و این طور که مشخص است، همه‌ی افراد مدیر یا معاون اجرایی هستند! البته اگر از این افراد، نقش‌های و وظایف یک مدیرعامل را بپرسید، اکثرا از آن اطلاعی ندارند یا تصور می‌کنند فردی که مسئول همه‌ی کارها است، مدیرعامل محسوب می‌شود.
این برداشت اشتباه و استفاده از لقب مدیر عامل در ارتباطات و پروفایل‌های کاری، ممکن است در نگاه اول مشکلی ایجاد نکند؛ اما با دقت بیشتر می‌توان به این نتیجه رسید که این القاب در جلساتی جدی کاری، ممکن است افراد را به اشتباه بیاندازد و آن‌ها را با مسئولیت‌هایی روبرو کند که در حد توان و سوادشان نیست.
مدیر عامل کیست؟
طبق تعریف وب‌سایت اینوستوپدیا، مدیرعامل اینگونه تعریف می‌شود: مدیر ارشد اجرایی یا مدیر عامل، بالاترین درجه‌ی مدیریتی یک شرکت است. وظایف او عبارتند از تصمیم‌گیری‌های کلان، مدیریت کلی عملیات اجرایی و منابع شرکت و مهم‌تر از همه، رابط میان هیئت مدیره و واحدهای اجرایی شرکت.
تعریف بالا نشان می‌دهد که داشتن مدیرعامل در شرکت، ابتدا نیازمند هیئت مدیره است. به بیان دیگر اگر شرکت نوپای شما هنوز هیئت مدیره ندارد یا به‌تنهایی و همراه با چند نفر از دوستان در آن فعالیت می‌کنید، نمی‌توانید از عنوان مدیر عامل برای خود استفاده کنید.
هدف اصلی این مقاله این نیست که اشتباه شما به عنوان موسس استارتاپ یا کارآفرین را به رخ بکشد. اتفاقا شما به‌عنوان مؤسس با داشتن قدرت خلاقیت، رؤیاپردازی و اشتیاق بالا، بهترین فرد برای تبدیل شدن به مدیر عامل استارتاپ هستید. نکته‌ی اصلی این است که استفاده از این عنوان پیش از تبدیل شدن به یک مدیر عامل کامل، نشان می‌دهد که شما بیش از پیشرفت کارتان، به آن عنوانی اهمیت می‌دهید که دیگران شما را خطاب می‌کنند. استفاده از عنوان مدیرعامل توسط فردی که تنها هدایت یک تیم توسعه‌ی اپلیکیشن را بر عهده داشته است، مانند پیروز خواندن خود قبل از پایان مسابقه است.
چه زمانی از این عنوان استفاده کنیم؟
اگر «مدیر عامل» اولین و تنها لقبی است که افراد شما را با آن می‌شناسند، باید در روند خود تجدید نظر کنید. مگر این‌که واقعا مدیر عامل باشید و تمام تجربیات و دوره‌های آموزشی این شغل را کسب کرده باشید.
اگر پیش از تبدیل شدن به مدیر عامل از لقب آن استفاده کنید، افراد را به این اشتباه می‌اندازد که شما پاسخگوی تصمیمات بزرگ و اصلی شرکت هستید. فراموش نکنید که این لقب هیچ کس را فریب نمی‌دهد. شما با این کار تصور می‌کنید که در مسابقه‌ای پیروز شده‌اید؛ این در حالی است که در این مسابقه هیچ رقیبی نداشتید و هیچ‌کس از این پیروزی شما خوشحال نمی‌شود. از طرفی آن‌چه برای دیگران (شامل رقبا و همکاران شما در صنعت) مهم است، عنوان و لقب شما نیست؛ بلکه مسئولیت، اختیارات و نتایج فعالیت‌ها توسط آن‌ها دیده می‌شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری