بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا مهم است؟ بازاريابي

اتوماسیون بازاریابی چیست و چرا مهم است؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - هر نوع خودکارسازی کارهای تکراری اما مهم در حوزه بازاریابی و فروش را اتوماسیون بازاریابی گویند.
فرصت امروز نوشت:
اتوماسیون بازاریابی چیست؟
Marketing Automation استفاده از نرم افزاری است که به طور خودکار کارهای تکراری که اغلب زمان زیادی صرف آنها می شود، مانند پیگیری ایمیل، کمپین های قطره ای (Drip Campaigns) و آگهی های شبکه های اجتماعی را انجام دهد. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی این وظایف را انجام می دهد و به صرفه جویی در وقت و پول کمک می کند که در نهایت منجر به موفقیت کسب وکار می گردد.
اهداف طراحی سیستم های اتوماسیون بازاریابی
- ساخت جریان ثابت از مشتریان
- اتوماتیک کردن فعالیت های بازاریابی
- اندازه گیری وظایف و جریان کار در بازاریابی
- و در نهایت کارایی و رشد درآمد را انتظار خواهیم داشت.
چه وقت باید روی اتوماسیون بازاریابی سرمایه گذاری کنید؟
اگر هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می کند به خودکارسازی کمپین های بازاریابی تان فکر کنید:
- شما یک جریان ثابت بازدیدکنندگان جدید دارید.
- می توانید این بازدیدکنندگان را به مشتریان راغب تبدیل کنید.
- در حال تولید محتوای جذاب برای ارائه به مشتریان راغب تان هستید.
- می خواهید استراتژی بازاریابی ایمیلی تان را شخصی سازی کنید.
- فرآیند فروش تان دستی است و با وجود داشتن مشتریان راغب زیاد، نمایندگان فروش تان نمی توانند درآمد کافی تولید کنند.
- وقت زیادی را صرف مدیریت رسانه های اجتماعی می کنید.
- می خواهید از نفوذ بازاریابی تأثیرگذار و استراتژی های توسعه محتوا استفاده کنید.
- می خواهید با سنجش استراتژی های پرورش مشتری راغب و ایجاد روابط بهتر با مشتریان در هر مرحله از قیف فروش، درآمد را افزایش دهید.
- تصمیم گرفته اید قیف فروش تان را به صورت خودکار درآورید تا نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری را افزایش دهید.
- برنامه ریزی کرده اید به مشتریان تان انگیزه بدهید و یک استراتژی گیمیفیکیشن (بازی سازی) مستحکم به کار ببرید.
رابطه اتوماسیون بازاریابی با بازاریابی دیجیتال چیست؟
با توجه به اینکه بسیاری از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی و بازاریابی دیجیتال مشابه هستند، ممکن است در تشخیص مرز و محدوده هر یک از آنها دچار اشتباه شویم.
به عنوان مثال، هر جا بحث بازاریابی دیجیتال را می شنوید، احتمالا درباره ایمیل مارکتینگ و حضور در شبکه های اجتماعی هم حرف هایی خواهید شنید.
جالب اینجاست که در بحث اتوماسیون بازاریابی هم دوباره از ایمیل مارکتینگ و حضور در شبکه های اجتماعی صحبت می شود.
اما به خاطر داشته باشید که اتوماسیون بازاریابی با هدف اتوماسیون فرآیندهای بازاریابی در داخل کسب و کار است.
به عبارت دیگر، پس از اینکه مشتریان راغب ایجاد شدند، اتوماسیون بازاریابی و فروش به ما کمک می کند تا آنها را به مشتری تبدیل کنیم و البته بعد هم، مشتریان را حفظ کنیم و وفاداری آنها را افزایش دهیم.
این در حالی است که دیجیتال مارکتینگ با هدف ایجاد مشتریان راغب انجام می شود.
نتیجه گیری
با اینکه اتوماسیون بازاریابی دارای مزایای زیادی است، اما برای هرگونه کسب وکار راه حل ایده آلی نیست. برای بعضی از تجارت ها، تنها استفاده از ایمیل مارکتینگ کافی است. تحقیقات نشان می دهد بعضی از بازاریابان اعتقاد دارند اتوماسیون بازاریابی ارزش سرمایه گذاری را ندارد، اما بسیاری از این بازاریاب ها نمی توانند از پتانسیل کامل اتوماسیون بهره ببرند یا پایگاه اطلاعات کاملی را ندارند.
نکته کلیدی در استفاده از اتوماسیون بازاریابی این است که قبل از تصمیم به استفاده از آن، مطمئن شویم که وقت کافی و منابع مورد نیاز برای بهره جویی کامل از این نرم افزارها را داریم.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری