بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

کدام انقلاب ا‌ثرگذارتر است صنعتی یا تکنولوژی؟ بازاريابي

کدام انقلاب ا‌ثرگذارتر است صنعتی یا تکنولوژی؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - این روزها بارها می‌شنویم که نوآوری تکنولوژیک که زندگی ما را با سرعت بی‌سابقه‌ای دگرگون می‌کند، برای شکوفایی کسب‌وکار حیاتی است. اما چطور بفهمیم که آیا سرعت پیشرفت‌های امروز بیشتر است یا پیشرفت‌های تکنولوژیک که در عصر توماس ادیسون رخ می‌داد؟ در واقع، برخی اقتصاددانان می‌گویند انقلاب اطلاعاتی امروز نسبت به اختراعات بزرگ اواخر قرن 19 اثرات کمتری بر زندگی مردم دارد.
دنیای اقتصاد نوشت:
مشکل این است که خیلی سخت می‌توان اختراعات بزرگ را از اختراعات کوچک جدا و سپس روند تاریخی آن را مقایسه کرد. این اتفاق به نوبه خود شناسایی سیاست‌ها یا شرایطی را که می‌توانند منجر به پیشرفت‌های بیشتر شوند، سخت می‌کند.تیمی از محققان مدرسه کسب‌وکار استنفورد، از جمله آمیت سرو (Amit Seru) استراتژی جدیدی ایجاد کرده‌اند که پردازش داده‌های بزرگ را در چند میلیون سند متنی اختراعات ثبت شده به کار می‌برد تا اهمیت نوآورانه اختراعاتی را که طی 200 سال گذشته در آمریکا به ثبت رسیده‌اند رتبه‌بندی و جهش‌های تاریخی در اختراعات مهم را شناسایی کند.خبر خوب برای طرفداران شرکت‌های تکنولوژیک منطقه‌ سیلیکون ولی این است که یکی از این جهش‌ها طی دو دهه پیش رخ داده که عمده آن در لوازم الکترونیکی و ارتباطی بوده است.
آسانسور، چرخ خیاطی و موتورهای احتراق
بزرگ‌ترین جهش اختراعی، مربوط به اوایل تا اواسط سال‌های 1800 بوده است. این دوران اختراعاتی را در برمی‌گرفت که در حوزه‌های حمل‌ونقل، تولید و ماهیت شهرهای بزرگ انقلاب ایجاد کردند. از جمله مهم‌ترین این اختراعات عبارتند از: لاستیک ولکانیزه (چارلز گودیر)، آسانسور (الیشا اوتیس) و چرخ خیاطی (الیاس هو).
موج بزرگ دوم در اواخر سال‌های 1800 شروع شد. مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که در آن دوره به دست آمد، عبارتند از، اختراع تلفن در سال 1876، موتور احتراق داخلی در سال 1877، لامپ رشته‌ای در سال 1880، ماشین حساب مکانیکی و اولین موتور الکتریکی در سال 1888. ثبت اختراع هواپیما به دست اورویل رایت هم در سال 1906 انجام شد.با بررسی این وقایع می‌توانیم به معیار قدرتمندی برای شناسایی رویدادهای نوآوری دست یابیم که به نوبه خود درهایی را به سوی شناخت نیروهای اقتصادی و سیاسی که عامل آن می‌شوند، باز می‌کنند.
سرو می‌گوید: «وقتی سخن از توسعه فعالیت اقتصادی به میان می‌آید، اقتصاددانان به اهمیت پیشرفت‌های تکنولوژی اذعان می‌کنند، اما روش‌های خوب چندانی برای سنجش این پیشرفت‌ها وجود ندارد؛ به خصوص در یک افق بلند‌مدت. خیلی مهم است که بتوانیم نوآوری تکنولوژیک را بسنجیم تا بفهمیم تغییرات بزرگ در فعالیت‌های نوآورانه چگونه با تحولات سیاسی حرکت می‌کنند. آیا نوآوری در اندازه درستی رخ می‌دهد؟ آیا منظور تغییر رویکرد از شرکت‌های بزرگ به شرکت‌های کوچک یا بالعکس است؟ آیا نوآوری از شرکت‌های دولتی بیرون می‌آید یا شرکت‌های خصوصی؟ آیا تحولی به سوی دانشگاه‌ها و آژانس‌های دولتی یا به دور از آنها رخ می‌دهد؟ اینها همه پرسش‌هایی اساسی هستند و معیارهای ما مجراهایی برای مطالعه آنها باز می‌کنند.»
ایده اولیه‌ای که در پس رویکرد جدید وجود دارد نسبتا ساده است: یک اختراع مهم، اختراعی است که هم با آنچه قبلا وجود داشته کاملا فرق داشته باشد و هم عمیقا بر آنچه بعدا می‌آید تاثیر بگذارد. محققان برای تشخیص این نوع اختراعات، مطالبی را در سندهای متنی پروانه‌های ثبت اختراع بررسی کردند که قبلا کمتر دیده شده بود. مثلا محاسبه این اسناد چالش بزرگی است و باید نکته‌ها و اصطلاحات مهم در 9 میلیون پروانه اختراع شناسایی شوند. سپس باید تناوب استفاده از این عبارات و جزئیات در هر یک از این پروانه‌ها در سال‌های گذشته و آینده تحلیل شوند. این ماتریس رابطه‌ای، کار را از نظر محاسبه‌ای سخت می‌کند.
این همه دردسر برای چیست؟
سرو می‌گوید؛ رویکردی برای سنجش نوآوری وجود دارد که تعداد دفعات استفاده از اصطلاح «هنر پیشین» در اسناد ثبت اختراع را می‌سنجد. اما مشکلی که در این باره وجود دارد این است که پروانه‌های ثبت اختراع تا دهه 40 میلادی به‌طور مستمر از این اصطلاح استفاده نکرده‌اند و این موضوع بررسی روندهای تاریخی‌تر را محدود می‌کند.
سرو خودش یک استراتژی‌ ایجاد کرده که اهمیت نوآوری را بر اساس میزان بالا رفتن سهام شرکتی که از آن استفاده کرده و امتیاز آن اختراع را ثبت کرده، محاسبه می‌کند. تحقیق او نشان می‌دهد این معیار پیشرفت تکنولوژیک شاخص خوبی است که ارزش آن اختراع را در دنیای واقعی نشان می‌دهد، اما تنها بدی آن این است که فقط برای شرکت‌های سهامی عام کاربرد دارد، چون شرکت‌های خصوصی یا دانشگاه‌ها یا آژانس‌های دولتی، قیمت سهام ندارند. محققان دریافته‌اند که اختراعاتی که جزو اختراعات برتر ثبت شده‌اند، کاملا با ارزیابی‌های تاریخی همخوانی دارند. خیلی از این اختراع‌های افسانه‌ای در آمریکا، جزو یک درصد برترین اختراع‌ها هستند که چراغ برق توماس ادیسون، تلفن گراهام بل و هواپیمای رایت را دربرمی‌گیرد. کمی در لیست پایین‌تر که بیاییم، اختراعاتی مثل تلویزیون فرانسورث، رادیو اف‌ام ادوین آرمسترانگ و ریزپردازنده‌های رابرت نویس قرار می‌گیرند که هنوز جزو 10 درصد اولی هستند.
محققان دریافته‌اند که نوآوری تکنولوژیک بهره‌وری اقتصادی را به‌صورت کمی بالا می‌برد. این موضوع ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما طبق مطالعات گذشته، پیش‌بینی بهره‌وری با استفاده از معیارهای مختلف نوآوری تکنولوژیک سخت است. دلیل این موضوع به گفته سرو این است که بر خلاف مطالعات اولیه، معیارهایی که متن پروانه‌های اختراع را بررسی می‌کنند، به محققان امکان می‌دهند سنجش واضح‌تری از نوآوری تکنولوژیک داشته باشند؛ به خصوص نوآوری‌های اساسی.به گفته سرو، خبر مهم این است که روش جدید رتبه‌بندی اختراعات مهم دقیق‌تر است و زمینه برای شناخت عمیق‌تر از شرایطی که در آن نوآوری واقعی می‌تواند رشد کند، فراهم می‌شود.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری