بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

استراتژی برند Under Armour برای رسیدن به موفقیت بازاريابي

استراتژی برند Under Armour برای رسیدن به موفقیت

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برای رسیدن به موفقیت بیش از یک راه وجود دارد. تصمیم‌گیری عجولانه را کنار بگذارید و پیش از هر کاری استراتژی‌های گذشته‌ی خود و شرایط بازار را به دقت بررسی کنید.
زومیت نوشت:
«برای وارد کردن محصول یا شرکت خود به مرحله‌ی بعد، چه تصمیمی باید بگیرم؟» این سوالی است که همیشه در ذهن کارآفرینان وجود دارد و آن‌ها همواره مشغول جمع‌آوری اطلاعات برای پاسخ دادن به این سوال هستند، اما گاهی اوقات سیگنال‌های متضاد دریافت می‌کنند.
شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و اوبر همیشه در صدر اخبار هستند و در همه‌ی تحلیل‌ها گفته شده است چنین شرکت‌هایی تنها به دلیل تحول آفرین بودن به این جایگاه رسیده‌اند. بنابراین این ذهنیت پیش می‌آید که اگر ما هم بخواهیم به این درجه از موفقیت برسیم باید از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کنیم، فکرهای بزرگ داشته باشیم، ریسک کنیم و به نوعی همه چیز را تغییر دهیم. اما آیا استراتژی‌های تحول آفرین همیشه جواب می‌دهند؟ در این میان شرکت‌های بزرگی که با پیدا کردن رویکرد متفاوتی به پایداری رسیده‌اند و توانسته‌اند اعتماد مشتری‌ها و سرمایه‌داران را جلب کنند پاسخ متفاوتی به این سوال دارند و جوابشان منفی است. بنابراین این سوال پیش می‌آید که کدام‌یک از این شرکت‌ها درست می‌گویند و پاسخ صحیح چیست؟
تعادل را هدف قرار دهید، نه ایجاد اختلال
هیچ کدام از پاسخ‌ها به طور کامل صحیح نیستند و راز موفقیت این است که اعتدال در همه چیز حفظ شود. مخصوصا در انجام دادن کارها با روش‌های جدید و قدیمی. میل و علاقه به روش‌های تحول آفرین در هر استارتاپی وجود دارد مخصوصا زمانی که استارتاپ کارش را به تازگی آغاز کرده باشد. بنیان‌گذار شرکت VeeV این نکته را به خوبی در نگارش کتاب جدید خود رعایت کرده است. او در کتاب خود 50 درصد از ایده‌های جدید و 50 درصد از ایده‌های قدیمی استفاده کرده و گفته است که نمی‌خواهد به طور کامل از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کند.
البته هر کارآفرینی با دیدن استارتاپ‌های موفق ممکن است وسوسه شود و بخواهد که راه آن‌ها را پیش بگیرد. به‌عنوان مثال آن‌ها با دیدن اپلیکیشنی که با بررسی سوابق گذشته‌ی کاربر، ذهن او را به نوعی می‌خواند و به او می‌گوید که برای جشن تولد خود به کدام رستوران مراجعه کند، به این فکر می‌افتند که از چنین ایده‌ی برای کسب‌وکار خود استفاده کنند. این موضوع یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که کارآفرینان با آن روبه‌رو هستند. کنار گذاشتن تمام ایده‌ها و آغاز کردن همه چیز از ابتدا در حال همه گیر شدن است و روز به روز به تعداد چنین استارتاپ‌هایی افزوده می‌شود. درصورتی‌که این رویکرد و اختلال مداوم واقع‌گرایانه نیست و همیشه جواب نمی‌دهد. گاهی اوقات ارزش در این است که کارها مطابق راه‌های قدیمی پیش بروند. حداقل در ابتدا بهتر است چنین رویکردی پیش گرفته شود.
استراتژی برند Under Armour
اگر اهل ورزش کردن باشید حتما نام برند Under Armour را شنیده‌اید. این برند لباس‌های ورزشی تولید می‌کند که می‌توانند رطوبت ناشی از عرق ورزشکاران را جذب کنند. این شرکت بسیار موفق است و محصولات کاملی به بازار عرضه می‌کند. ایده‌ی برند Under Armour این پتانسیل را داشت که به همین روش به کارش ادامه دهد و با به کارگیری تکنولوژی تا جایی پیش برود که تمام عرق بدن را جذب کرده و پوست را خشک نگه دارد. مطمئنا چنین محصولاتی می‌توانستند موفقیت فوق‌العاده بزرگی در بازار داشته باشند. اما در عوض آن‌ها برای آینده‌ی کاری خود تصمیم گرفتند از استراژی تحول آفرین استفاده کنند. این برند از تمام دانشی که در طی این سال‌ها جمع کرده بود استفاده کرد و تشخیص داد با توجه به روند تغییرات بازار، اعمال چه رویکردی برای آن‌ها بهتر است.
این برند سه اپلیکیشن مرتبط با سلامتی، تناسب اندام و تغذیه را خریداری کرده و به یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ورزش دیجیتال تبدیل شد. آن‌ها علاوه بر تهیه‌ی محصولات ضد عرق، خودشان را با تکنولوژی روز دنیا تطبیق دادند و تجربه‌ی کاملی از ورزش را برای مشتری رقم می‌زنند. رمز موفقیت آن‌ها این است که در کل صنعت ورزش اختلال ایجاد نکردند. شرکت‌های بزرگی مانند +Nike از سال 2010 در زمینه‌ی ورزش دیجیتال فعالیت می‌کنند و آن‌ها نخواستند که وارد بازار رقابت با چنین غول‌هایی شوند. درواقع برند Under Armour به فعالیت‌های پیشین و قدیمی خود ادامه داد و منتظر زمان مناسبی برای ورود به عرصه‌ی جدید شد.
البته این به این معنا نیست که برای ایجاد اختلال در بازار باید به سطح تجربه‌ی برند Under Armour رسیده باشید. منظور این است که تصمیم‌های عجولانه و تلاش برای رسیدن به موفقیت یک شبه، چیزی جز پشیمانی برای استارتاپ‌ها به همراه نخواهد داشت. واقعیت این است که نوآوری واقعی، جایی در میان فعالیت‌های موفقیت‌آمیز گذشته‌ی برند و ایده‌ی بزرگ و بعدی آن‌ها برای تغییر دادن دنیا است.
پس برای ایجاد اختلال و ساختارشکنی عجله نکنید. ابتدا به این فکر کنید که در انجام چه کاری بهترین هستید و سپس منتظر زمان مناسب باشید. رویکردهایی که تا به حال داشته‌اید را بررسی کنید. ببینید چند درصد از آن‌ها موفقیت‌آمیز و چند درصد شکست خورده‌اند. اگر می‌بینید اکثر آن‌ها با شکست مواجه شده‌اند احتمالا زمان آن رسیده است که از استراتژی‌های تحول آفرین استفاده کنید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری