بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

راز تبدیل شدن به یک شرکت خدماتی با سرعت رشد بالا بازاريابي

راز تبدیل شدن به یک شرکت خدماتی با سرعت رشد بالا

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برخی شرکت ها هستند که در ضمن فعالیت در زمینه ارائه خدمات حرفه ای، اما نسبت به رقبا و همکاران خود با سرعت تقریبی 9 برابر رشد می کنند، تا 50درصد بیشتر به سودآوری می رسند، با این وجود تقریبا هزینه هایی کمتر از نرخ متوسط صنعت در حوزه بازاریابی و فروش را دارند.
به گزارشibazaryabi ، زمانی هم که نوبت به ارزیابی می رسد، این شرکت ها عموما ارزش ذاتی 3تا 5 برابری نسبت به رقبای خود دارند.
سؤال واضح و بدیهی در اینجا اینست که، «آنها چگونه این کار را انجام می دهند؟»
مطالعه ای که در چهار سال متوالی و روی بیش از 850 شرکت شرکت حرفه ای و تخصصی در این رابطه انجام شده به راحتی به این پرسش پاسخ می دهد و پاسخ این است که شرکت ها و بنگاه های با سرعت رشد و ارزش بسیار بالا در استفاده از مجموعه ای از استراتژی ها و تکنیک ها با یکدیگر مشترک هستند:
1- از قبیل این شرکت ها در تمام صنایع حرفه ای و خدماتی پیدا می شوند، از حوزه فناوری گرفته تا حسابداری تا مشاوره مدیریت.
2- شرکت های با رشد بالا به احتمال خیلی بیشتر در صنعت خود بسیار تخصصی عمل می کنند.
این تمرکز محدود به آنها اجازه می دهد تا به منابع خود به طور دقیق تر تمرکز کنند. بنگاه هایی که به صورت عمومی به قضیه نگاه کرده و فعالیت غیرتخصصی دارند، عموما رشد کمتری دارند.
3- آنها تأکید بیشتری بر دنبال کردن یک بازار هدف مشخص و روشن دارند و به احتمال بیشتر به تحقیق و بررسی سیستماتیک در رابطه با آن بازار هدف می پردازند. تحقیق انجام شده روی 850 شرکت که در ابتدا به آن اشاره شد نشان می دهد شرکت هایی که دست به تحقیق سیستماتیک روی بازارهای هدف خود می زنند، اصولا از سرعت رشد و سودآوری بیشتری برخوردار هستند.
4- شرکت ها و بنگاه های با رشد بالا عموما از عوامل متمایز کننده ساده تری برخوردار هستند که شرکت های آنها را متمایز می سازد.
درحالی که شرکت های متوسط و معمولی به افراد و منابع انسانی خود استناد می کنند که این افراد خدمات بسیار خوبی را عرضه می کنند، اما شرکت های با رشد بالا از عوامل متمایزکننده ای برخوردار هستند که هم ساده بوده و هم به راحتی باور پذیر هستند. تخصص در صنعت یا یک مدل کسب و کار غیرمعمول (به عنوان مثال، ارائه خدمات به قیمت ثابت در برابر رقبایی که به صورت ساعتی هزینه دریافت می کنند) از جمله روش های معمولی است که شرکت های با رشد بالا با استفاده از آنها خود را متمایز می کنند.
اما ویژگی پنجم و نکته پایانی
5- زمانی هم که نوبت به هزینه کردن بودجه بازاریابی خودشان می شود، بنگاه های با سرعت رشد بالا بیشتر به دنبال یافتن و به کار بردن تکنیک ها و روش های بازاریابی آنلاین هستند.
آنها همچنین علاقه زیادی به ارائه آموزش های فروش و توسعه کسب و کار به کارکنان غیر از حوزه فروش خود دارند و برای استفاده از تخصص های دیگران حاضر در خارج از مرزهای شرکت های خود هیچ محدودیتی برای خود قائل نیستند.
شاید بهتر باشد که بگوییم هیچ استراتژی واحدی که موجب به حرکت درآمدن این دسته از شرکت ها باشد، وجود ندارد. در عوض مزیت آنها ناشی از اثر تجمعی انجام درست تعدادی از کارها و فرآیندهاست.
اما نکته پایانی:
وقتی این نتایج را به اشتراک می گذاریم، شاید خیلی ها ادعا کنند که این نتایج بدیهی و طبیعی است، اما نکته اینجاست که همین نتایج و روش های بدیهی و طبیعی را اغلب شرکت ها انجام نمی دهند. دانستن و اجرا کردن دو موضوع جدا از هم است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری