بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

8 دلیل اهمیت پرسونال برند در دنیای بازاریابی بازاريابي

8 دلیل اهمیت پرسونال برند در دنیای بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - اگر یک برند شخصی یا پرسونال برند قدرتمند داشته باشید، فرصت ها شما و کسب و کارتان را پیدا خواهند کرد. شاید در مورد این جمله کمی تردید کنید اما واقعیت آن است که اگر شما یک پرسونال برند قدرتمند و شفاف نداشته باشید، تقریباً در هر جنبه از زندگی حرفه ای و زندگی شخصی تان، خود را در معرض خطر قرار می دهید. اهمیت پرسونال برند برای کسی که می خواهد کسب و کار خود را ارتقا دهد، یک شغل بهتر پیدا کند، بیشتر مورد توجه رسانه ها قرار گیرد یا دوستان جدیدی را ملاقات کند، به راحتی قابل درک است.
فرصت امروز نوشت:
برندسازی شخصی به عنوان بخشی از دنیای برندینگ و برندسازی، فعالیتی است که از طریق آن افراد خود و شغل شان را به عنوان برند بازاریابی می کنند. به عبارت دیگر فرآیند ایجاد یک تصویر ذهنی یا ادراک در مورد یک شخص خاص در ذهن دیگران را برندسازی شخصی می گویند.
هر فردی یک برند شخصی منحصر به فرد دارد؛ خواه خودش از آن آگاه باشد و خواه آگاه نباشد. اما آنچه ما باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم، داشتن یک پرسونال برند جذاب و قدرتمند است؛ چیزی که به عنوان نمایش آنلاینی معتبر از جنبه های جذاب فعالیت های و علایق شخصی و حرفه ای مان مطرح می شود.
با مطالعه مقاله زیر به نقل از belovedmarketing، می توانید اطلاعات بیشتری در مورد اهمیت پرسونال برند به دست آورید.
در ادامه هشت دلیل ذکر می شود که چرا به افراد توصیه می کنیم برای کسب موفقیت، باید یک برند شخصی قدرتمند برای خود بسازند و به صورت کلی دلایل اهمیت پرسونال برند را مطرح می کنیم.
1- اهمیت پرسونال برند در فراهم شدن فرصت های موفقیت
اگر برند شخصی شما جذاب باشد، مشتریان، فروشندگان، مطبوعات و حتی شرکت هایی که به دنبال جذب نیرو هستند شما را پیدا خواهند کرد. معمولاً افراد دوست دارند با متخصصان همکاری داشته باشند و معرفی شما به عنوان یک فرد برجسته به دیگران از دلایل اهمیت پرسونال برند است.
2- جهت داشتن حضوری پررنگ در شبکه های آنلاین
هنگامی که صاحب یک برند شخصی متقاعد کننده و قدرتمند شوید، افراد شما را جذاب و دوست داشتنی خواهند یافت و تمایل دارند با شما ارتباط برقرار کنند. داشتن پرسونال برند قوی به شما کمک می کند که روزانه ده ها ارتباط (connection)جدید در لینکدین و توییتر داشته باشید چرا که افراد پروفایل شما را بازدید کرده، شما را فالوو می کنند و تمایل دارند اطلاعات بیشتری در مورد شما بدانند.
3- گسترش ارتباطات شخصی
هنگامی که در رویدادهای شبکه حضور دارید و با دیگران ارتباط برقرار می کنید، می توانید بسیاری از قابلیت ها و توانمندی های خود را تنها به واسطه برندتان به اشتراک بگذارید. این حالت را با زمانی مقایسه کنید که شخصی به سمت شما می آید و می گوید: «سلام نام من فلان است و خدمات بیمه را ارائه می دهم.»
کدام حالت را می پسندید؟
داشتن برند شخصی خوب باعث می شود افراد با شما ارتباط برقرار کرده و با شما همکاری کنند. همچنین از این طریق می توانید مهارت های خود را نشان دهید و برای انجام بسیاری از کارها، حمایت های آنلاین به دست آورید.
4- بهبود جایگاه کسب و کار
هنگامی که می خواهید کسب و کار خود را بازسازی کنید، برند شخصی رکن مهمی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت. مشتریان و فروشندگان ترجیح می دهند با شرکتی همکاری کنند که رهبر آن پرسونال برند قدرتمندی دارد. بهترین نمونه ها در این زمینه مارک زاکربرگ، بیل گیتس، فرد اسمیت و حتی دونالد ترامپ هستند که برند شخصی شان از کسب وکارشان بزرگ تر است. به گونه ای که اگر شخصیت شناخته شده آنها نبود مشخص نبود که الان شرکت های شان چه جایگاهی داشتند.
5- افزایش فرصت های شغلی
براساس گزارش SHRM، 84درصد از مدیران کارگزینی از رسانه های اجتماعی برای جذب نیروی سازمان خود استفاده می کنند (96درصد از لینکدین و 53درصد از توییتر استفاده می کنند). بسیاری از شرکت ها قبل از هر جای دیگری، ردیف های شغلی خالی خود را در توییتر منتشر می کنند. البته آمارهای دیگر نشان می دهند که حدود 66 درصد از مدیران کارگزینی از فیس بوک برای جذب نیرو استفاده می کنند.
مدیران کارگزینی از هر کدام از این شبکه ها که استفاده کنند به دنبال این هستند تا علاوه بر اطلاعات رزومه، بیشتر در مورد شما بدانند. آنها می خواهند شما را بیشتر بشناسند و بفهمند که آیا با فرهنگ شرکت آنها تناسب دارید یا خیر.
تلاش برای جذب بهترین نامزد یک فرآیند منطقی است. نامزدA، رزومه ای قابل توجه دارد. نامزد B نیز رزومه قابل توجهی دارد اما برند شخصی آنها نشان می دهد که هر یک صاحب وبلاگی هستند که مقالاتی درمورد موضوعات مرتبط با کسب و کار شرکت در آن منتشر می شود. هر دو آنها اخبار و ایده های صنعت را توییت می کنند، یوگا کار می کنند و برای امور خیریه داوطلب می شوند.
به نظر شما کدام یک از این دو داوطلب به مصاحبه دعوت می شود و شغل را به دست می آورد؟ اینجاست که بر اهمیت پرسونال برند افزوده می شود.
6- پیدا کردن دوستان جدید
برند شخصی قدرتمند فقط در حوزه کاری به شما سود نمی رساند. هنگامی که شما صاحب یک برند جذاب هستید و افراد به شما توجه می کنند، آنها با شما ارتباطات شخصی برقرار خواهند کرد. هنگامی که افراد به واسطه برند شخصی، مقالات شما را مطالعه می کنند، می توانید با آنها ارتباط دوستانه برقرار کرده و حتی با آنها ملاقات داشته باشید.
7- کسب موفقیت های تصادفی
هنگامی که با برند شخصی قدرتمند و جذاب خود بیرون می روید، اتفاق های خوبی برای شما رخ می دهد (گاهی اوقات به صورت خیلی شانسی). مثلاً ممکن است شخصی که پروفایل فیس بوک شما را بازدید کرده بعدا همکار شما شود یا مثلا ممکن است مدیر ارشد یک شرکت صفحه شخصی شما را ببیند و تصمیم بگیرد که شما را استخدام کند.
8- ارتقای اعتماد به نفس
ایجاد پرسونال برند نیازمند این است که ابتدا هویت خود را پیدا کنید. فرآیند ساختن برند شخصی، هویت منحصر به فرد شما را نیز شکل می دهد. هنگامی که خود را پیدا می کنید و مخاطبان شما شروع به واکنش مثبت نسبت به شما می کنند، این امر منجر به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در شما می شود و به شما اجازه می دهد خودتان را فردی ارزشمند بیابید.
خواه در حال تلاش برای ساختن کسب و کار خود باشید یا پیدا کردن شغل یا جلب توجه مطبوعات یا تحت تأثیر قرار دادن فروشندگان یا پیدا کردن دوستان موفق، داشتن برند شخصی قدرتمند، جذاب و شفاف، کلید کسب موفقیت است. همچنین اهمیت پرسونال برند را در ساختن شهرت، اعتبار و از همه مهم تر کسب موفقیت در زندگی شخصی و حرفه ای دست کم نگیرید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری