سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید استارت آپ

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - ارزش استارتاپ نوار، مرجع خرید و دانلود کتاب صوتی فارسی، پس از سرمایه گذاری 4.23 میلیاردی توسط سرآوا و پامگرنت سوئد به 14.5 میلیارد تومان رسید.
نوار استارتاپی است که با همکاری ناشرین و گوینده های حرفه ای و با حفظ حقوق مولفین و مترجمین، بهترین محتواهای صوتی را آماده می کند و امیدوار است که به عنوان یک دوست خوب در لحظه های زندگی شما حضور داشته باشد.
شرکت سرمایه گذاری Pomegranate که در خرداد 1395بیش از 60 میلیون یورو در شرکت سرآوا پارس؛ از بزرگ ترین سرمایه گذاران حوزه ی اینترنت و تجارت الکترونیک در ایران و سرمایه گذار کسب و کار های موفقی چون دیجی کالا و کافه بازار، سرمایه گذاری کرده بود، درسال 2014 تأسیس شده و در شهر استکهلم کشور سوئد مستقر است. تیم تشکیل دهنده ی آن به ادعای خودشان سابقه ی درخشانی در سرمایه گذاری روی شرکت های در حال رشد در بازار های در حال ظهور، به ویژه در بخش فناوری دارند. تمرکز این شرکت آنگونه که خودش می گوید روی بازار مصرف کنندگان حوزه ی فناوری و اینترنت ایران است و انتظار دارد با کم رنگ شدن تحریم ها به عنوان اولین شرکتی که حضور خود را در ایران مسجل کرده جای پای محکمی در این بازار به شدت رو به رشد داشته باشد.
اعتقاد تیم آنها بر این است که اقبال شرکت های سرمایه گذاری کوچک تر و متمرکز تر در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری بسیار جذاب و خاص خارج از بازار های شناخته شده، بیشتر از سایرین و به ویژه شرکت های بزرگ چند ملیتی است. آن گونه که به نظر می رسد شناسایی این فرصت ها و سرمایه گذاری موفق روی شرکت های اینترنتی، در کنار انتقال دانش و شراکت با کارآفرینان ایرانی، اساس شکل گیری شرکت مذکور بوده است. گردانندگان پامگرنت خود را «کارآفرین» معرفی می کنند و می گویند بخش قابل توجهی از سرمایه گذارانشان نیز خود کارآفرین هستند و به همین دلیل قصد دارند روی کارآفرینان سرمایه گذاری کنند.
مدیرعامل و تیم گرداننده
مدیرعامل پامگرنت فلوریان هلمیش (Florian Hellmich) نام دارد و تحصیل کرده ی دانشگاه اقتصاد و کسب و کار وین (اتریش) است. او 10 سال و 11 ماه سابقه ی مدیریت در یک شرکت سرمایه گذاری روسی به نام Renaissance Capital را در کارنامه ی خود دارد که این، به احتمال زیاد می تواند پایه ی شکل گیری ارتباط پامگرنت با سرمایه گذاران روسی و اساس شکل گیری برخی صحبت ها مبنی بر سرمایه گذاری روس ها در ایران باشد. هلمیش که اکنون 7 ماه است عهده دار سمت مدیرعاملی پامگرنت است درباره ی فعالیت این شرکت در ایران می گوید: «ما در کنار شرکای ایرانی خود، به حمایت کارآفرینان ایرانی ادامه می دهیم تا بتوانند کسب و کار خود را به راه بیاندازند و شغل ایجاد کنند؛ مشاغلی که با حفظ تمرکز خود روی بخش های در حال گسترش اقتصاد ایران، در کنار آن رشد خواهند کرد».
پامگرنت همه ی مؤسسان و مدیران ارشد خود را متعهد به این شرکت و نیز انتقال تجربه و دانش مدیریتی خود به کسب و کار های ایران می داند و آنها را ترکیبی از کارآفرینان، نهاد های مالی و دفاتر خانوادگی در اروپا معرفی می کند. این بیشترین اطلاعاتی است که در حال حاضر در مورد این تیم منتشر شده است.
رویکرد سرمایه گذاری
رویکرد پامگرنت، سرمایه گذاری در کنار شرکای محلی و توسعه ی شرکت هایی با رشد بالا در فضای بازار مصرفی فناوری ایران عنوان شده است. پامگرنت یک شرکت سرمایه گذاری است و نه تأمین سرمایه. مدل سرمایه گذاری این شرکت مشارکت در ریسک و بازگشت درازمدت است و به همین دلیل هزینه ی سالانه ای برای مدیریت یا سرپرستی دریافت نمی کند. این شرکت سرمایه گذاری سوئدی، ساختار خود را منظم، شفاف و با کیفیت توصیف می کند. این به آن معناست که پامگرنت در ریسک و موفقیت سرمایه گذاران خود و شرکت هایی که روی آنها سرمایه گذاری می کند شریک است.
چرا ایران؟
وبسایت شرکت پامگرنت، که تصویری از تهران را پیش زمینه ی گرافیک خود قرار داده است، علل جذابیت بازار ایران برای سرمایه گذاری در حوزه ی اینترنت و فناوری را به طور کلی اقتصاد بزرگ ایران، با حدود 416 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی؛ جمعیت ایران، با رقمی بالغ بر 80 میلیون نفر، نسبت جمعیت شهری و تحصیل کرده ی بالا؛ منابع ایران، با رتبه ی اول ذخایر گاز جهان با سهمی 18 درصدی از ذخایر جهانی، رتبه ی چهارم جهان از لحاظ منابع نفتی؛ جمعیت جوان مصرف کننده ی اینترنت و سهم ناچیز فناوری در تولید ناخالص ملی این کشور (0.04 درصد) عنوان کرده است که علی الحساب می توانند نشان دهنده ی آینده ی پر پتانسیلی برای شرکت های حوزه ی فناوری باشد.
بالای 60 درصد جمعیت ایران زیر 35 سال سن دارد، ضریب نفوذ اینترنت و موبایل در آن به ترتیب 50 و 100 درصد است و بین 20 تا 40 میلیون موبایل هوشمند توسط ایرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
سرمایه گذاری های پامگرنت در ایران
سرآواپارس : این شرکت از سوی پامگرنت شرکتی پیشرو در حوزه ی سرمایه گذاری روی اینترنت و تجارت الکترونیک معرفی شده است که از طریق ارائه ی خدمات و منتورشیپ در سطح بین المللی، سابقه ی منحصر به فردی در حمایت از کارآفرینان محلی برای خود رقم زده است؛ کارآفرینانی که برخی از موفق ترین شرکت های فناوری ایران و منطقه را بنیان گذاشته اند.
به نقل از پامگرنت، سرآوا را جمعی از کارآموختگان ایرانی Naspers بنیان گذاشته اند و برای تسلط بر بازار، راهبردی مشابه Naspers در پیش گرفته اند و قصد دارند برای دست یافتن به سود بالا و پایدار، در بخش های جذاب بازار شرکت هایی پیشرو تأسیس کنند.
سرمایه‌گذاری عمده ی پامگرنت در ایران از طریق افزایش سرمایه و خرید بخشی از سهام سرآوا انجام گرفته‌ است که در نتیجه ی آن سهام پامگرنت در این شرکت از 9.6 درصد به 15 درصد افزایش می‌ یابد . این در حالی است که وبسایت پامگرنت هنوز میزان 9.6 درصد را نشان می دهد.
شیپور : پامگرنت شیپور را دومین سایت بزرگ نیازمندی های ایران معرفی می کند که بدون دریافت هزینه، پلتفرمی برای خرید و فروش سریع کالا در اختیار کاربران قرار می دهد. شیپور از سوی پامگرنت معادل ایرانی avito.ru، craigslist.org، یا blocket.se قلمداد شده است.
سهم این شرکت سرمایه گذاری سوئدی از سهام شیپور 26.7 درصد عنوان شده است.
نکته ی جالبی که در مورد شیپور وجود دارد رقابت آن با دیوار یعنی زیرمجموعه ی کافه بازار است.
گریفون کپیتال : گریفون کپیتال یک آژانس سرمایه گذاری و مشاوره ی مالی با تمرکز روی ایران معرفی شده است که در سال 2014 تأسیس شده و در سال 2015 تمام مجوز ها و جوازهای لازم را دریافت کرده است. هومن هرندیان و زانیار کمانگر مؤسسین آن هستند و به نقل از پامگرنت باقی اعضای تیم را فعالان ایرانی الاصل حوزه ی بانکداری در سطح جهانی تشکیل می دهند.
15.2 درصد از سرمایه ی سهمی گریفون کپیتال تحت مالکیت پامگرنت عنوان شده است.
کاروانرو : چهارمین و آخرین سرمایه گذاری عنوان شده برای پامگرنت، استارتاپ اشتراک گذاری وسایل نقیله ی کاروانرو اعلام شده است که ظاهراً در مراحل اولیه ی خود قرار دارد که اولین سرویس ride-sharing آنلاین ایران معرفی شده است. ظاهراً هدف کاروانرو، مرتبط کردن مسافران مورد تأیید به رانندگان قابل اعتماد به شکلی ساده و مرحله به مرحله در فضایی شفاف و امن است.
پامگرنت در حال حاضر 25 درصد از استارتاپ کاروانرو را در اختیار دارد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/15130/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی