آخرین اخبار

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید استارت آپ

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - استارتاپ نیوز- پرویز بابایی: ارزش استارتاپ نوار، مرجع خرید و دانلود کتاب صوتی فارسی، پس از سرمایه گذاری 4.23 میلیاردی توسط سرآوا و پامگرنت سوئد به 14.5 میلیارد تومان رسید.
نوار استارتاپی است که با همکاری ناشرین و گوینده های حرفه ای و با حفظ حقوق مولفین و مترجمین، بهترین محتواهای صوتی را آماده می کند و امیدوار است که به عنوان یک دوست خوب در لحظه های زندگی شما حضور داشته باشد.
شرکت سرمایه گذاری Pomegranate که در خرداد 1395بیش از 60 میلیون یورو در شرکت سرآوا پارس؛ از بزرگ ترین سرمایه گذاران حوزه ی اینترنت و تجارت الکترونیک در ایران و سرمایه گذار کسب و کار های موفقی چون دیجی کالا و کافه بازار، سرمایه گذاری کرده بود، درسال 2014 تأسیس شده و در شهر استکهلم کشور سوئد مستقر است. تیم تشکیل دهنده ی آن به ادعای خودشان سابقه ی درخشانی در سرمایه گذاری روی شرکت های در حال رشد در بازار های در حال ظهور، به ویژه در بخش فناوری دارند. تمرکز این شرکت آنگونه که خودش می گوید روی بازار مصرف کنندگان حوزه ی فناوری و اینترنت ایران است و انتظار دارد با کم رنگ شدن تحریم ها به عنوان اولین شرکتی که حضور خود را در ایران مسجل کرده جای پای محکمی در این بازار به شدت رو به رشد داشته باشد.
اعتقاد تیم آنها بر این است که اقبال شرکت های سرمایه گذاری کوچک تر و متمرکز تر در شناسایی فرصت های سرمایه گذاری بسیار جذاب و خاص خارج از بازار های شناخته شده، بیشتر از سایرین و به ویژه شرکت های بزرگ چند ملیتی است. آن گونه که به نظر می رسد شناسایی این فرصت ها و سرمایه گذاری موفق روی شرکت های اینترنتی، در کنار انتقال دانش و شراکت با کارآفرینان ایرانی، اساس شکل گیری شرکت مذکور بوده است. گردانندگان پامگرنت خود را «کارآفرین» معرفی می کنند و می گویند بخش قابل توجهی از سرمایه گذارانشان نیز خود کارآفرین هستند و به همین دلیل قصد دارند روی کارآفرینان سرمایه گذاری کنند.
مدیرعامل و تیم گرداننده
مدیرعامل پامگرنت فلوریان هلمیش (Florian Hellmich) نام دارد و تحصیل کرده ی دانشگاه اقتصاد و کسب و کار وین (اتریش) است. او 10 سال و 11 ماه سابقه ی مدیریت در یک شرکت سرمایه گذاری روسی به نام Renaissance Capital را در کارنامه ی خود دارد که این، به احتمال زیاد می تواند پایه ی شکل گیری ارتباط پامگرنت با سرمایه گذاران روسی و اساس شکل گیری برخی صحبت ها مبنی بر سرمایه گذاری روس ها در ایران باشد. هلمیش که اکنون 7 ماه است عهده دار سمت مدیرعاملی پامگرنت است درباره ی فعالیت این شرکت در ایران می گوید: «ما در کنار شرکای ایرانی خود، به حمایت کارآفرینان ایرانی ادامه می دهیم تا بتوانند کسب و کار خود را به راه بیاندازند و شغل ایجاد کنند؛ مشاغلی که با حفظ تمرکز خود روی بخش های در حال گسترش اقتصاد ایران، در کنار آن رشد خواهند کرد».
پامگرنت همه ی مؤسسان و مدیران ارشد خود را متعهد به این شرکت و نیز انتقال تجربه و دانش مدیریتی خود به کسب و کار های ایران می داند و آنها را ترکیبی از کارآفرینان، نهاد های مالی و دفاتر خانوادگی در اروپا معرفی می کند. این بیشترین اطلاعاتی است که در حال حاضر در مورد این تیم منتشر شده است.
رویکرد سرمایه گذاری
رویکرد پامگرنت، سرمایه گذاری در کنار شرکای محلی و توسعه ی شرکت هایی با رشد بالا در فضای بازار مصرفی فناوری ایران عنوان شده است. پامگرنت یک شرکت سرمایه گذاری است و نه تأمین سرمایه. مدل سرمایه گذاری این شرکت مشارکت در ریسک و بازگشت درازمدت است و به همین دلیل هزینه ی سالانه ای برای مدیریت یا سرپرستی دریافت نمی کند. این شرکت سرمایه گذاری سوئدی، ساختار خود را منظم، شفاف و با کیفیت توصیف می کند. این به آن معناست که پامگرنت در ریسک و موفقیت سرمایه گذاران خود و شرکت هایی که روی آنها سرمایه گذاری می کند شریک است.
چرا ایران؟
وبسایت شرکت پامگرنت، که تصویری از تهران را پیش زمینه ی گرافیک خود قرار داده است، علل جذابیت بازار ایران برای سرمایه گذاری در حوزه ی اینترنت و فناوری را به طور کلی اقتصاد بزرگ ایران، با حدود 416 میلیارد دلار تولید ناخالص ملی؛ جمعیت ایران، با رقمی بالغ بر 80 میلیون نفر، نسبت جمعیت شهری و تحصیل کرده ی بالا؛ منابع ایران، با رتبه ی اول ذخایر گاز جهان با سهمی 18 درصدی از ذخایر جهانی، رتبه ی چهارم جهان از لحاظ منابع نفتی؛ جمعیت جوان مصرف کننده ی اینترنت و سهم ناچیز فناوری در تولید ناخالص ملی این کشور (0.04 درصد) عنوان کرده است که علی الحساب می توانند نشان دهنده ی آینده ی پر پتانسیلی برای شرکت های حوزه ی فناوری باشد.
بالای 60 درصد جمعیت ایران زیر 35 سال سن دارد، ضریب نفوذ اینترنت و موبایل در آن به ترتیب 50 و 100 درصد است و بین 20 تا 40 میلیون موبایل هوشمند توسط ایرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد.
سرمایه گذاری های پامگرنت در ایران
سرآواپارس : این شرکت از سوی پامگرنت شرکتی پیشرو در حوزه ی سرمایه گذاری روی اینترنت و تجارت الکترونیک معرفی شده است که از طریق ارائه ی خدمات و منتورشیپ در سطح بین المللی، سابقه ی منحصر به فردی در حمایت از کارآفرینان محلی برای خود رقم زده است؛ کارآفرینانی که برخی از موفق ترین شرکت های فناوری ایران و منطقه را بنیان گذاشته اند.
به نقل از پامگرنت، سرآوا را جمعی از کارآموختگان ایرانی Naspers بنیان گذاشته اند و برای تسلط بر بازار، راهبردی مشابه Naspers در پیش گرفته اند و قصد دارند برای دست یافتن به سود بالا و پایدار، در بخش های جذاب بازار شرکت هایی پیشرو تأسیس کنند.
سرمایه‌گذاری عمده ی پامگرنت در ایران از طریق افزایش سرمایه و خرید بخشی از سهام سرآوا انجام گرفته‌ است که در نتیجه ی آن سهام پامگرنت در این شرکت از 9.6 درصد به 15 درصد افزایش می‌ یابد . این در حالی است که وبسایت پامگرنت هنوز میزان 9.6 درصد را نشان می دهد.
شیپور : پامگرنت شیپور را دومین سایت بزرگ نیازمندی های ایران معرفی می کند که بدون دریافت هزینه، پلتفرمی برای خرید و فروش سریع کالا در اختیار کاربران قرار می دهد. شیپور از سوی پامگرنت معادل ایرانی avito.ru، craigslist.org، یا blocket.se قلمداد شده است.
سهم این شرکت سرمایه گذاری سوئدی از سهام شیپور 26.7 درصد عنوان شده است.
نکته ی جالبی که در مورد شیپور وجود دارد رقابت آن با دیوار یعنی زیرمجموعه ی کافه بازار است.
گریفون کپیتال : گریفون کپیتال یک آژانس سرمایه گذاری و مشاوره ی مالی با تمرکز روی ایران معرفی شده است که در سال 2014 تأسیس شده و در سال 2015 تمام مجوز ها و جوازهای لازم را دریافت کرده است. هومن هرندیان و زانیار کمانگر مؤسسین آن هستند و به نقل از پامگرنت باقی اعضای تیم را فعالان ایرانی الاصل حوزه ی بانکداری در سطح جهانی تشکیل می دهند.
15.2 درصد از سرمایه ی سهمی گریفون کپیتال تحت مالکیت پامگرنت عنوان شده است.
کاروانرو : چهارمین و آخرین سرمایه گذاری عنوان شده برای پامگرنت، استارتاپ اشتراک گذاری وسایل نقیله ی کاروانرو اعلام شده است که ظاهراً در مراحل اولیه ی خود قرار دارد که اولین سرویس ride-sharing آنلاین ایران معرفی شده است. ظاهراً هدف کاروانرو، مرتبط کردن مسافران مورد تأیید به رانندگان قابل اعتماد به شکلی ساده و مرحله به مرحله در فضایی شفاف و امن است.
پامگرنت در حال حاضر 25 درصد از استارتاپ کاروانرو را در اختیار دارد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها