بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

الهام بخش مشتری خود هستید / با این تست جواب را پیدا کنید بازاريابي

الهام بخش مشتری خود هستید / با این تست جواب را پیدا کنید

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مردم عموما در تحقیقات مختلف اعلام می کنند که دوست ندارند هدف فروش واقع شوند، دوست ندارند به چشم یک مشتری یا منبع درآمد برای یک کسب و کار دیده شوند، اما حقیقت چیز دیگری است.
به گزارشibazaryabi، حقیقت این است که مردم عموما علاقه دارند از افرادی خرید کنند که با علاقه و دانش درباره محصول مورد فروش، موجب الهام بخشی به مشتریان می شوند.
مشتری از احساس یادگیری چیزی جدید لذت می برد؛ خصوصا اگر آن چیز جدید، موجب بهبود یا ارتقا در زندگی آنها شود.
خودم شخصا زمانی به این نتیجه رسیدم که برای خرید یک محصول به فروشگاه یک برند معروف مراجعه کرده بودم.
فروشنده دائم از این سوی مغازه به آن سو در حرکت بود تا محصولی را که فکر می کرد مناسب نیاز من باشد بیابد.
هر محصولی که می آورد را به طور دقیق توضیح می داد، برای من چاره ای جز لبخندی از روی رضایت باقی نمی گذاشت.
در نهایت من که برای خرید یک قلم کالا به این فروشگاه مراجعه کرده بودم، فروشگاه این برند با کیفی مملو از محصولات مختلف و جدید و تعداد بسیاری محصولات رایگان و نمونه ترک کردم.
اما مسئله ای که امروزه با آن در کسب و کارهای مختلف دست و پنجه نرم می کنیم، عدم التزام به الهام بخشیدن به مشتری است.
به عنوان نمونه از یک نفر بپرسید در مورد آخرین تجربه خوب و به یادماندنی خرید خود چیزی بگوید.
مطمئنا شاهد چیزی غیر از سکوت آن مشتری نخواهید بود.
آیا تاکنون فکر کرده اید که با ارائه خدمات مشتری در حدی که به سختی می تواند در حد مکفی ارزیابی شود، چقدر از سودآوری ممکن از آن مشتری را روی میز مذاکره رها می کنید؟
تستی کوتاه برای تعیین چگونگی الهام بخشیدن به مشتریان
سعی کنید با پاسخ دادن به این تست مشخص کنید که چگونه می توانید بهترین تجربه الهام بخش را برای مشتریان خود فراهم آورید:
گام اول:
مهارت و دانشی را پیدا کنید که منحصرا در اختیار شماست، مهارت و دانشی که هیچ یک از رقیبان شما قادر به ارائه آن نیستند.
گام دوم:
چیزی را پیدا کنید که خدمت ارائه شده از طرف شما را در نزد مشتری حائز ارزشی می کند که درباره آن با دوستانش صحبت کند.
تصور کنید مشتری شما در حال صحبت کردن در مورد محصول و خدمات شما با یکی از دوستان خودش است:
«باید حتما و حتما از این برند (نام برند شما را می آورد) خرید کنی، چون. . . »
(سعی کنید جای خالی را با گزینه ای غیر از قیمت های پایین تر پر کنید.)
گام سوم:
حداقل سه ویژگی یا راه و روش را پیدا کنید که محصول یا کسب و کار شما از آن طریق زندگی مشتریان تان را بهبود می بخشد.
برای هر شخصی که در حوزه فروش فعالیت می کند، همیشه فاکتورهایی خارج از کنترل وی برای موفقیت مطرح است.
اما خوشبختانه احساس مشتری شما از تعامل و خرید از شما 100درصد در کنترل شماست.
پس سعی کنید این تجربه، برای وی تجربه ای الهام بخش باشد.
ایجاد تجربه الهام بخش برای مشتری استراتژی ایجاد تبلیغات دهان به دهان، ارجاع دیگران به شما و تکرار خرید است.
اما مهم ترین نکته اینکه، اغلب ایجاد حس خوب برای مشتری می تواند بدون کوچکترین هزینه ای برای شما صورت پذیرد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری