بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

الهام بخش مشتری خود هستید / با این تست جواب را پیدا کنید بازاريابي

الهام بخش مشتری خود هستید / با این تست جواب را پیدا کنید

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مردم عموما در تحقیقات مختلف اعلام می کنند که دوست ندارند هدف فروش واقع شوند، دوست ندارند به چشم یک مشتری یا منبع درآمد برای یک کسب و کار دیده شوند، اما حقیقت چیز دیگری است.
به گزارشibazaryabi، حقیقت این است که مردم عموما علاقه دارند از افرادی خرید کنند که با علاقه و دانش درباره محصول مورد فروش، موجب الهام بخشی به مشتریان می شوند.
مشتری از احساس یادگیری چیزی جدید لذت می برد؛ خصوصا اگر آن چیز جدید، موجب بهبود یا ارتقا در زندگی آنها شود.
خودم شخصا زمانی به این نتیجه رسیدم که برای خرید یک محصول به فروشگاه یک برند معروف مراجعه کرده بودم.
فروشنده دائم از این سوی مغازه به آن سو در حرکت بود تا محصولی را که فکر می کرد مناسب نیاز من باشد بیابد.
هر محصولی که می آورد را به طور دقیق توضیح می داد، برای من چاره ای جز لبخندی از روی رضایت باقی نمی گذاشت.
در نهایت من که برای خرید یک قلم کالا به این فروشگاه مراجعه کرده بودم، فروشگاه این برند با کیفی مملو از محصولات مختلف و جدید و تعداد بسیاری محصولات رایگان و نمونه ترک کردم.
اما مسئله ای که امروزه با آن در کسب و کارهای مختلف دست و پنجه نرم می کنیم، عدم التزام به الهام بخشیدن به مشتری است.
به عنوان نمونه از یک نفر بپرسید در مورد آخرین تجربه خوب و به یادماندنی خرید خود چیزی بگوید.
مطمئنا شاهد چیزی غیر از سکوت آن مشتری نخواهید بود.
آیا تاکنون فکر کرده اید که با ارائه خدمات مشتری در حدی که به سختی می تواند در حد مکفی ارزیابی شود، چقدر از سودآوری ممکن از آن مشتری را روی میز مذاکره رها می کنید؟
تستی کوتاه برای تعیین چگونگی الهام بخشیدن به مشتریان
سعی کنید با پاسخ دادن به این تست مشخص کنید که چگونه می توانید بهترین تجربه الهام بخش را برای مشتریان خود فراهم آورید:
گام اول:
مهارت و دانشی را پیدا کنید که منحصرا در اختیار شماست، مهارت و دانشی که هیچ یک از رقیبان شما قادر به ارائه آن نیستند.
گام دوم:
چیزی را پیدا کنید که خدمت ارائه شده از طرف شما را در نزد مشتری حائز ارزشی می کند که درباره آن با دوستانش صحبت کند.
تصور کنید مشتری شما در حال صحبت کردن در مورد محصول و خدمات شما با یکی از دوستان خودش است:
«باید حتما و حتما از این برند (نام برند شما را می آورد) خرید کنی، چون. . . »
(سعی کنید جای خالی را با گزینه ای غیر از قیمت های پایین تر پر کنید.)
گام سوم:
حداقل سه ویژگی یا راه و روش را پیدا کنید که محصول یا کسب و کار شما از آن طریق زندگی مشتریان تان را بهبود می بخشد.
برای هر شخصی که در حوزه فروش فعالیت می کند، همیشه فاکتورهایی خارج از کنترل وی برای موفقیت مطرح است.
اما خوشبختانه احساس مشتری شما از تعامل و خرید از شما 100درصد در کنترل شماست.
پس سعی کنید این تجربه، برای وی تجربه ای الهام بخش باشد.
ایجاد تجربه الهام بخش برای مشتری استراتژی ایجاد تبلیغات دهان به دهان، ارجاع دیگران به شما و تکرار خرید است.
اما مهم ترین نکته اینکه، اغلب ایجاد حس خوب برای مشتری می تواند بدون کوچکترین هزینه ای برای شما صورت پذیرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند

هدف، رویایی است با مهلت زمانی

داستان برند DJI، باز تعریف پرواز در قرن 21

رندر جذاب تویوتا سوپرا کروک نسل جدید

تور مجازی دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

کاهش شدید تخمین میزان فروش آیفون XS Max در سه‌ماهه نخست 2019

تاکید رییس اتاق ایران بر حذف دلالى و بهبود فضاى کسب و کار/ رانت خوارى، بلاى جان اقتصاد ایران شده است

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها