آخرين مطالب

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد استارت آپ

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - پس از فروش 21 درصد سهام دیجی کالا به یک شرکت هلندی به نام «International Internet Investment Coöperatief U.A.» به رقم 100 میلیون دلار، ارزش دیجی کالا به 500 میلیون دلار رسیده است. به این ترتیب بر اساس گزارشی که در سایت دیجیاتو منتشر شده، پس از جذب این سرمایه و ارزش حدود 2 هزار میلیارد تومانی، دیجی کالا ارزشمند ترین استارتاپ حال حاضر کشور می باشد.
طبق ارزشیابی قبلی که حدود یک ماه قبل و پیش از قطعیت یافتن سرمایه گذاری خارجی 100 میلیون دلاری شرکت هلندی در دیجی کالا، صورت گرفته بود، ارزش دیجی کالا حدود 1100 میلیارد تومان براورد شده بود که به نظر می رسد ارزشیابی کمتر از ارزش واقعی بوده و ارزش 2 هزار میلیارد تومانی دیجی کالا به واقعیت نزدیکتر باشد.
اسنپ که طی روزهای گذشته با حواشی زیادی همراه بوده ، دومین استارتاپ ارزشمند کشور است که به رغم حواشی متعدد توانسته شهرهای شمالی و جنوبی کشور را هم فتح کند و کماکان ارزش 1300 میلیارد تومانی خود را حفظ کرده است.
کافه بازار با ارزشی معادل 450 میلیارد تومان در رده سوم قراردارد و تپسی با ارزش 400 میلیارد تومانی، چهارمین استارتاپ با ارزش ایران است. در حالی که کارپینو با تغییرات مثبت و امید بخش با ارزش حدود 100 میلیاردی در پی افزایش سهم بازار است.
تحول مهم در اکوسیستم استراتاپهای ایرانی طی روزهای گذشته، شایعه ادغام زورق و علی بابا یا خرید زورق توسط علی بابا به قیمت 15 تا 20 میلیون دلار است که این تحول، ارزشگذاری 240 میلیارد تومانی علی بابا در خرداد ماه سال جاری را تثبیت می کند و حتی می تواند افزایش ارزش آژانس مسافرتی آنلاین علی بابا را به دنبال داشته باشد.
آپارات که مدل درامدی ناپایدارتری نسبت به سایر استارتاپها دارد، با ارزش حدود 200 میلیارد تومان و سامانه آگهی آنلاین و اپلیکیشن دیوار با ارزش حدود 150 میلیارد تومان ، در رده های بعدی ارزشمند ترین استارتاپهای ایرانی قرار دارند.
در حوزه دیجیتال مارکتینگ رقبای سرسختی همچون صبا ویژن، ای نتورک و کلیک یاب حضور دارند که حداقل ارزش هرکدام 30 تا 40 میلیارد تومان تخمین زده می شود.
در حوزه فینتک ها زرین پال با سود 2٫5 میلیارد تومانی در سال، ارزشی معادل 25 میلیارد تومان دارد و payment24 از ارزش حدود 20 میلیارد تومانی برخوردار است.
برخی استارتاپهای ایرانی هم که هنوز داده ها و آمارهای مشخصی از تعداد مشتریان، کارمزد و شرایط درآمدی خود ارائه نداده اند همچون نت برگ، تخفیفان، ریحون، مامان پز، ایوند، فرش آنلاین و…از ارزش حدود 10 میلیارد تومانی برخوردار هستند یا سهامدارانی حاضر به مشارکت با این استارتاپها در قیمتهای حدود 10 میلیارد تومان هستند و حداقل این قیمت را می توان برایشان تثبیت کرد.
تا یک میلیارد دلاری شدن استارتاپهای ایرانی، راهی نیست . دیجی کالا یا اسنپ؟ کدام یک، زودتر یک میلیارد دلاری می شود؟




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

استارتاپهای 3 هزار میلیارد تومانی ایران

سایت ساز کانی وب، رقیب جدی برای وردپرس، جوملا و سیستم‌های مدیریت محتوای سنتی

افتتاحیه جشنواره سراسری کارآفرینی شریف

پونیشا پذیرای 180 هزار فریلنسر!

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها