بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

بازاریابی کمیابی چیست؟ بازاريابي

بازاریابی کمیابی چیست؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - بازاریابی کمیابی (Scarcity marketing) یعنی انگیزش مخاطب برای خرید با اشاره به تعداد کم و زمان محدود برای خرید محصول.
در این روش از بازاریابی هدف ایجاد حس ضرورت از طریق یک فراخوان به عمل تهاجمی است.
به گزارشibazaryabi ، در واقع در این روش می خواهیم مردم را از این بترسانیم که اگر سریع اقدام نکنند، دیگر قادر به خرید محصول مورد نیاز خود نخواهند بود.
پس زمینه بازاریابی کمیابی
اشاره کردن به نخستین نمونه استفاده از استراتژی سخت و دشوار است، اما شرکت های مختلف برای سالیان متمادی از آن استفاده می کرده اند.
یک نمونه قدیمی آن، شیوه فروش فیلم های تولیدی توسط کمپانی دیزنی است. به این شکل که پس از تولید و عرضه، زمان محدودی برای خرید اعلام می شود و پس از آن فیلم ها برای چند سال از دسترس خارج شده و برای فروش عرضه نمی شوند.
برند اپل هم نمونه ای دیگر از این دست است که به خوبی این استراتژی را درک کرده و از آن استفاده می کند.
مزایای استفاده از بازاریابی کمیابی
نخستین مزیت این استراتژی، معرفی محصول یا خدمت شما به عنوان یک کالا است.
این کار ارزش درک شده از محصول را افزایش می دهد و ترس از محدودیت در دسترس بودن موجب سرعت بیشتر مردم در خرید می شود.
کمیاب بودن همچنین یک مزیت دیگر هم به شکلی جدید و نو ایجاد می کند؛ با ایجاد پیش زمینه ای برای دلیل کمیاب بودن محصول، می توانید جلب توجه و حفظ توجه مخاطب را داشته باشید.
همچنین اگر استراتژی کمیابی محصول به درستی اجرا شود، در بلند مدت می تواند موجب افزایش حس وفاداری به برند شود.
معایب و اشکالات بازاریابی کمیابی
روش های مختلفی وجود دارد که براساس آنها استراتژی بازاریابی کمیابی ممکن است نتیجه عکس به همراه داشته باشد.
در زیر نمونه هایی از این موارد آورده شده است.
- استفاده از بازاریابی کمیابی در رابطه با محصولاتی با ارزش ادراک شده کم به شدت به اعتبار شما ضربه می زند.
- استفاده از استراتژی بازاریابی کمیابی می تواند توهم حیله گری را در خریدار ایجاد کند.
- ایجاد حس انحصار می تواند تا حدود زیادی مشتریان بالقوه را از شما دور کند.
همچنین طبیعی است که ترس از محدودیت بسیاری از مشتریان حتمی و فعلی شما را هم از شما دور می کند.
بازاریابی کمیابی در کسب و کار شما
یک روش استفاده از این استراتژی در کسب و کار خدمت محور شما، به راه انداختن یک کمپین تبلیغاتی و اعلام تعداد باقی مانده از فرصت های خرید استفاده از یک خدمت خاص است.
این روش خصوصا در صورتی که بانک ایمیل بزرگی در اختیار داشته باشید، به شدت اثربخش خواهد بود.
همچنین می توانید زمانی محدود برای استفاده از یک خدمت خاص یا تخفیف برای مشتریان جدید در نظر بگیرید.
یک راه دیگر می تواند در نظر گرفتن تاریخ ضرب الاجل پاسخگویی برای پیشنهادهای همکاری باشد که به مشتریان بالقوه ارسال می کنید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

داستان برند DJI، باز تعریف پرواز در قرن 21

رندر جذاب تویوتا سوپرا کروک نسل جدید

تور مجازی دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

کاهش شدید تخمین میزان فروش آیفون XS Max در سه‌ماهه نخست 2019

تاکید رییس اتاق ایران بر حذف دلالى و بهبود فضاى کسب و کار/ رانت خوارى، بلاى جان اقتصاد ایران شده است

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا