بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

آیا شما ذاتاً یک کارآفرین هستید؟ بازاريابي

آیا شما ذاتاً یک کارآفرین هستید؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تحقیقات علمی نشان می‌دهند که کارآفرینی موفق، احتمالاً مستلزم یک سری خصوصیات ذاتی و ژنتیکی است. رفتارها و اخلاقیات شما احتمال موفقیتتان را در این حرفه آشکار می‌کنند!
معمولاً داستان‌های مشهوری که از کارآفرینان می‌شنویم، از پیروزی‌ها و موفقیت‌های بزرگ حکایت دارند. در این داستان‌ها کسی از درد، زیان یا شکست‌های ناگوار حرفی نمی‌زند. ولی واقعیت این است که یک کارآفرین جوان بودن، کار آسانی نیست. قبل از اینکه به مزایایی که کارآفرینی به همراه دارد فکر کنیم، باید از تمام جوانب آن آگاه باشیم.
برای مثال نگاهی به آمار موفقیت استارتاپ‌ها داشته باشیم. مطالعات دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد نشان می‌دهد 75درصد از استارتاپ‌هایی که با سرمایه‌ی خصوصی کارشان را آغاز می‌کنند، شکست می‌خورند. آمار مؤسسه‌ی تحقیقاتی برین هم این نتایج را تأیید می‌کند: در سطوح صنعت به صنعت، 20 تا 30 درصد استارتاپ‌ها در نخستین سال تأسیس و 70 درصد آن‌ها در 10 سال اول کارشان شکست می‌خورند.
مطابق معمول اولین سؤالی که مطرح می‌شود این است: علت سقوط استارتاپ‌ها چیست؟ متداول‌ترین پاسخ‌ها هم به این موارد اشاره می‌کنند: افزایش زودهنگام سرمایه، عدم تناسب محصولات با بازار یا خارج شدن از دور رقابت. البته آمار نشان می‌دهد کارآفرینان سریالی، یعنی کارآفرینانی که تجربه‌ی تأسیس چندین استارتاپ پشت سرهم دارند، موفق‌تر از سایرین عمل می‌کنند.
به یاد داشته باشیم که وضعیت اقتصادی منطقه و شرایط ورود به یک صنعت هم نقش مهمی در این شکست‌ها و موفقیت‌ها ایفا می‌کنند؛ اما نقش دانش و هوش فردی کارآفرینان انکارناپذیر است. شواهد زیادی نشان می‌دهند که موفقیت کارآفرینی مستلزم یک سری عوامل شخصیتی خاص مثل صبر و شکیبایی، استقامت، مهارت شنیدن و یاد گرفتن، مجموعه‌ی مهارت‌های مربیگری و نظیر آن است.
کارآفرینی ذاتی
شاید کمی هیجان‌انگیز به نظر برسد. در سال‌های اخیر روانشناسان برتر جهان توانسته‌اند ویژگی‌های شخصیتی مشترکی بیابند که به‌طور سیستماتیک امضای کارآفرینی موفق محسوب می‌شوند،. این پروفایل شخصیتی، کلکسیونی از خصوصیات و رفتارهایی را شامل می‌شود که یک فرد را مستعد کارآفرینی موفق می‌کند. این عوامل به‌نوعی احتمال موفقیت واقعی و رشد بلندمدت را به‌عنوان بنیان‌گذار تضمین می‌کند.
این پروفایل، پنج ویژگی شخصیتی محوری را به‌عنوان خلق‌وخوی فطری کارآفرینی معرفی می‌کند: ذهنیت باز، وجدان و تعهد کاری، برونگرایی، سرسختی و تحریک ناپذیری.
این پنج ویژگی به‌عنوان پایه‌های ژنتیکی و عصبی کارآفرینی شناخته‌شده‌اند. به عبارتی، علم روانشناسی تصدیق می‌کند که کارآفرینی، فطری است.
حالا این سؤال مطرح می‌شود: آیا شما می‌توانید یک کارآفرین موفق باشید؟ بیایید نگاه نزدیک‌تر و عمیق‌تری به این خصوصیات داشته باشیم.
انسانی کنجکاو هستید که با ذهنی باز از تجربیات جدید استقبال می‌کنید
فردی که از ذهنیت باز برخوردار است، عقاید و تجربیاتی اصیل، پیچیده و ظریف دارد. شما فردی بسیار باهوش هستید و آی‌کیوی بالایی به‌ویژه در هوش کلامی و شفاهی دارید. فردی کنجکاو هستید که همیشه مایل به کشف ناشناخته‌ها است. شما علم و هنر را هم‌تراز می‌بینید و هیچ‌کدام را به دیگری ترجیح نمی‌دهید. در وجودتان یک کنجکاوی کودکانه حس می‌کنید و کمی هم شوخ‌طبع هستید.
درعین‌حال، ممکن است همیشه به دنبال هیجان‌های بعدی باشید. فردی که در جستجوی وقایعی است که احساسات را تحریک می‌کند و سطح آدرنالین خون را افزایش می‌دهد. ممکن است دیگران شما را انسانی گستاخ یا سبک‌سر بدانند.
نسبت به اخلاقیات کاری، باوجدان و متعهد هستید
فردی که از وجدان کاری برخوردار است، از اهتمام و کار سخت نمی‌ترسد. هر زمان که نیاز باشد تمام سعی و تلاش و انرژی خود را به کار می‌گیرید. لیست موفقیت‌های شما، از دستاوردهایی پر شده است که ناشی از «شانس» نیستند؛ بلکه از نظم و استقامت سازمان‌یافته حاصل‌ شده‌اند. در اغلب تیم‌ها و گروه‌ها، مسئولیت وظایف مهم را به عهده‌ دارید و همان فردی هستید که دیگران روی او حساب می‌کنند. هرگز دیرتر از موعد در جلسات و قرارهای شخصی و کاری حاضر نمی‌شوید.
در شرایط خاص، اگر بیش‌ازحد به سازمان‌دهی امور متمایل باشید، ممکن است نشانه‌های اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) را بروز دهید. در این شرایط آنچه برای شما دیسیپلین ضروری محسوب می‌شود، ازنظر دیگران افراط و زیاده‌روی است.
باانرژی و برونگرا هستید
این ویژگی، علائم بسیار ساده‌ای دارد. طبیعتاً به‌عنوان یک انسان برونگرا، با دیگران به‌راحتی صحبت می‌کنید و از حضور در اجتماع، انرژی می‌گیرید. می‌توانید با اعتمادبه‌نفسی بی‌نظیر، از ایده‌های خود دفاع و دیگران را به‌سادگی متقاعد کنید. همچنین انسانی ریسک‌پذیر، فعال و پویا هستید.
اما از طرف دیگر ممکن است برای جلب‌توجه دیگران تلاش کنید و خودخواه و خویشتن محور باشید. در این صورت مهارت‌های سمعی شما دچار اختلال می‌شود. در گروه‌های کوچک یا دیدارهای دونفره، مکالمه را در دست خواهید گرفت. به عبارتی، شما یک سخنران عالی و یک شنونده‌ی بد خواهید بود.
در مقابل دیگران کوتاه نمی‌آیید
این ویژگی، کمی پیچیده و جالب است. شما انسانی قاطع هستید که از اظهار و ابراز عقایدش واهمه‌ای ندارد. به شرکت در رقابت علاقه‌مندید و حاضرید هر کاری را که لازم است انجام دهید تا برنده‌ی رقابت باشید. برای شما ایده‌ها به همه‌چیز اولویت‌ دارند. کارمندان و سایر مردم، در اولویت دوم قرار می‌گیرند.
ممکن است بسیاری از مردم، شما را فردی ناخوشایند بدانند. ولی اگر برای موفقیت باید ناخوشایند باشید، از آن ابایی ندارید. به ایلان ماسک، استیو جابز و جف بزوس نگاه کنید. همه‌ی آن‌ها در کنار موفقیت‌های درخشانشان، گاهی شخصیتی نامطبوع و ناراحت‌کننده دارند.
انسانی تحریک ناپذیر، با پایه‌های احساسی قوی هستید
فردی که به لحاظ عصبی زیاد تحریک‌پذیر نیست، ازنظر احساسی پایدار است. شما به متعادل نگه‌داشتن امور و سازگاری با شرایط علاقه‌مندید. زندگی عاطفی خود را کنترل می‌کنید. به نظرات خود اعتقاد دارید و برای اینکه احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، نیازی به تأیید دیگران ندارید.
به‌طورکلی نه حالت تدافعی دارید و نه منفعل هستید. درست است که دوست دارید دیگران را به چالش بکشید، ولی این کار را با رویکردی آرام و جالب انجام می‌دهید. زیاد از کوره درنمی‌روید.
اما از طرفی زیاد با دیگران احساس همدلی نمی‌کنید. چرا؟ همدلی با دیگران به معنی پذیرفتن درد اجتماعی و تحریک‌پذیری احساسی است. شما نمی‌خواهید خودتان و دیگران درد زیادی تجربه کنید.
آیا شما چنین خصوصیاتی را در خودتان مشاهده می‌کنید؟
اگر سرسختید، به تجربیات جدید، خلاقانه، غریب و انرژی‌بخش علاقه دارید، به لحاظ احساسی پایدار و غیر متزلزلید و به‌راحتی نظرتان را ابراز می‌کنید، ممکن است ذاتاً یک کارآفرین باشید!
و اگر کمی دلسرد شده‌اید و به خودتان می‌گویید: «نه، اصلاً چنین آدمی نیستم! من که نمی‌خواهم آزاردهنده باشم!» ناراحت نشوید. به دو دلیل:
اول اینکه دانشمندان و روانشناسان، روندهای غالب را در داده‌های شخصیتی در نظر می‌گیرند و غالباً از شرایط خاص فردی صرف‌ نظر می‌کنند. ممکن است شما یک مورد بی‌نظیر باشید، پس بااراده جلو بروید و اشتباه این کارشناسان را ثابت کنید.
دوم، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد خصوصیات افراد قابل‌ تغییر است. شما به‌راحتی می‌توانید یاد بگیرید که ساختار اصلی شخصیت خود را تغییر دهید.
به‌علاوه، اگر می‌بینید که برخی از ویژگی‌های شخصی‌تان مانع از موفقیت در کسب‌وکار می‌شوند، آن‌ها را بهتر بشناسید و برای تغییر آن‌ها دست به کار شوید.
منبع: زومیت




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری