بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

وفاداری مشتری و اشکال مختلف آن بازاريابي

وفاداری مشتری و اشکال مختلف آن

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مصرف کنندگان به شرکت هایی وفادار می شوند که نیازهای درونی و بیرونی شان را برآورده می کنند، اما هنگامی در وفاداری متعهد می شوند که شرکت ها نیازهای روان شناختی آنها را برآورده سازند. در این بخش برای داشتن درکی درست از وفاداری موردنظر شما انواع مختلف وفاداری را موردبحث قرار می دهیم. همچنین به شما نشان می دهیم چگونه با شناختن و برآورده کردن نیازهای روان شناختی مشتری تان این وفاداری را ایجاد کنید.
فرصت امروز نوشت:
با درک این پنج نوع وفاداری مشتری به نقل از هورموند، می توانید به سادگی مشتری تان را بشناسید.
- وفاداری متعهد: این نوعی از وفاداری است که شما باید آن را به دست آورید. مصرف کننده در این دسته تعهد مثبتی به شرکت شما دارد و به خرید از شما راغب است. مهم نیست جاذبه رقیبان شما چقدر زیاد باشد؛ مصرف کننده به آنها روی نمی آورد، زیرا تعهدی آگاهانه و عاطفی به شما، محصول، برند و هر چیز مربوط به شما دارد. این وفاداری متعهد توسط خدماتی که مصرف کننده دریافت کرده است و تجربه بی نظیر او در هر بار برخورد با شرکت شما حاصل شده است. این مصرف کننده می داند که همه شرکت ها این مزایا را ارائه نمی دهند و تنها می تواند از تجارت شما انتظار چنین کاری را داشته باشد. هدف شما تلاش برای رسیدن به این سطح از وفاداری از جانب تمام مصرف کنندگان تان است.
به عنوان مثال، می توان به مشتری ای اشاره کرد که هر هفته به یک رستوران خاص می رود، نه به دلیل نزدیکی آن به منزلش بلکه به دلیل خدمات فوق العاده، غذای عالی و اینکه خود را عضوی از رستوران احساس می کند.
- وفاداری به دلیل اجتناب از هزینه: در بعضی از موارد، هزینه، سختی یا مشکلات موجود در تغییر شرکت ها آنقدر زیاد است که مصرف کننده تغییر را به عنوان آخرین راه حل در نظر می گیرد، حتی در حضور رقیبان قدرتمند. به عنوان مثال، می توان به مصرف کننده ای اشاره کرد که جایی را رهن کرده است اما از خدمات شرکت فعلی خود راضی نیست. او شرکت خود را تغییر نمی دهد، چراکه هزینه و مشکلات این کار زیاد است.
- وفاداری برحسب عادت: این تجارت تکراری رایج ترین نوع تجارت است. اگر مصرف کننده زمان کمی داشته باشد، گزینه های آشنایی که به کمترین تفکر نیاز دارند به بخشی از سبک زندگی او تبدیل می شوند. شرکت هایی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان آنها وفاداری برحسب عادت دارند احساس امنیت کاذب دارند. پایداری مصرف کنندگان در این تجارت ها می تواند بسیار پایین باشد. مشتری ای که از خشکشویی نزدیک منزلش استفاده می کند می تواند مثالی از این نوع باشد. او ممکن است از هزینه ها و خدمات راضی نباشد اما به استفاده از خدمات ادامه می دهد، چراکه با عادات روزانه او سازگار است.
- وفاداری تشویقی: این نوع وفاداری مشتریانی را نشان می دهد که از طریق برنامه ها، درصدهای تخفیف یا گزینه های تخفیف خرید نقدی به وفاداری تشویق می شوند. آنها به برنامه های وفاداری به عنوان موضوعی مهم می نگرند و به دلیل این مزیت به خرید از فروشگاهی که ارائه دهنده این برنامه هاست ادامه می دهند. به عنوان مثال، می توان به مشتری ای اشاره کرد که کارت اعتباری اش برای هر باری که در فروشگاهی خاص هزینه می کند سود ارائه می دهد. حتی اگر خدمات فروشگاه عالی نباشد، این مشتری مکان خرید خود را تغییر نمی دهد، چراکه انگیزه خرید او بسیار قوی است.
- وفاداری انحصاری: در این نوع وفاداری مصرف کننده گزینه دیگری برای خرید ندارد. «وفاداری» او از سر علاقه نیست و اغلب با بی میلی همراه است. متأسفانه مصرف کنندگانی که وفاداری انحصاری دارند معمولا ناراضی هستند. به عنوان مثال، می توان به یک شرکت تأسیسات عمومی اشاره کرد که امتیاز دولتی گرفته است تا تنها ارائه دهنده خدمات در زمینه خاص باشد، مصرف کننده چاره ای به جز استفاده از خدمات این شرکت ندارد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند

هدف، رویایی است با مهلت زمانی

داستان برند DJI، باز تعریف پرواز در قرن 21

رندر جذاب تویوتا سوپرا کروک نسل جدید

تور مجازی دبی؛ شهر آسمان‌خراش‌ها

کاهش شدید تخمین میزان فروش آیفون XS Max در سه‌ماهه نخست 2019

تاکید رییس اتاق ایران بر حذف دلالى و بهبود فضاى کسب و کار/ رانت خوارى، بلاى جان اقتصاد ایران شده است

ایران به جنگ نفتی عربستان می‌رود /آغاز فاز جدید رقابت تهران - ریاض از ماه ژانویه /دردسرهای تخفیف‌های نفتی ایران برای سعودی‌ها

توانمندی کم نظیر ایران در صنعت شکلات‌سازی/عرصه‌ای برای افزایش صادرات غیرنفتی

صنایع پیشتاز در جذب پول

آمادگی بازار سرمایه برای راه اندازی بورس ارز

راه نجات صنعت خودروسازی چیست؟

گردشگری رشد اقتصادی جهان را مثبت می‌کند

بورس تهران، کم‌بازده‌ترین بورس منطقه شد

آمادگی ژاپن برای واردات نفت از ایران

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها