بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

نشانه‌های تنفر کارمندان از مدیران بازاريابي

نشانه‌های تنفر کارمندان از مدیران

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - بسیاری از مدیران احترام کارکنان را به حساب تملق می‌گذارند؛ اما با توجه به نکاتی می‌توانید به احساس واقعی آن‌‌ها نسبت به خودتان پی ببرید.
زومیت نوشت:
اگر به‌تازگی به پست مدیریتی یا سرپرستی ارتقاء درجه یافته‌اید، به‌طور طبیعی در معرض ریسک طرد شدن از طرف همکاران قرار دارید. برای بسیاری از افراد ارتقاء درجه تغییرات شخصیتی غیر قابل انتظاری به همراه دارد. منش آن‌ها سرد و رسمی می‌شود؛ با افرادی که سابقا گرم و صمیمی بودند، لفظ قلم صحبت می‌کنند و همواره جایگاه و ابهت خود را به رخ آنان می‌کشند.
مدیران تازه‌کار فراموش می‌کنند که وظیفه‌ی اصلی آن‌ها رفع مشکلات و زدودن موانع برای فعالیت هر چه بهتر کارکنان است. اگر اخیرا یک سمت مدیریتی به عهده گرفته‌اید و کم‌تجربه هستید، احتمالا روز به روز کارمندان را از خودتان متنفر خواهید کرد. تشخیص این مسئله آسان نخواهد بود؛ زیرا به گفته‌ی لین تیلور، کارشناس کسب و کار: «کارمندان برای حفظ امنیت شغلی، تلاش خواهند کرد که احساساتشان را از شما پنهان کنند.»
اما درک احساس کارکنان چندان غیر قابل دسترس نیست. با مقایسه‌ی نحوه‌ی تعامل آن‌ها با معیارهایی که اشاره می‌شود، می‌توانید به احساسشان پی ببرید. تصمیم و اقدامات بعدی مربوط به هنر مدیریتی خودتان است؛ ولی بهتر است با درک نشانه‌ها، ندانسته روابط کاری خود را در معرض ریسک قرار ندهید و بتوانید اشتباهات خود را به موقع اصلاح کنید.
کارمندان برای کمک داوطلب نمی‌شوند
اگر کارمندانی دارید که همیشه منتظر تکلیف وظایف هستند یا تا زمانی که به آن‌‌‌ها دستوری نداده‌اید کاری انجام نمی‌دهند، شاید به این دلیل باشد که از محیط کار راضی نیستند. احتمال انجام فعالیت‌های داوطلبانه برای افرادی که از شغل خود لذت می‌برند و روابط کاری مثبتی دارند حتی اگر برای تحت تأثیر قرار دادن کارفرما باشد، بسیار بیش‌تر از سایرین است.
اگر متوجه شده‌اید که کارمندان رغبت چندانی به کارهای داوطلبانه در پروژه‌های تحت مدیریتتان نشان نمی‌دهند یا کارها را تا نزدیک زمان ضرب‌الاجل به تأخیر می‌اندازند، احتمال دارد به این خاطر باشد که تمایل ندارند در کنارتان باشند و اهمیتی برای احساس تنهایی شما قائل نیستند.
از شما مانند طاعون دوری می‌کنند
اکثر افراد تمایل ندارند با کسانی که از آن‌ها متنفر هستند، معاشرتی داشته باشند. آن‌ها این احساس را به شیوه‌های گوناگونی بروز می‌دهند. معمول‌ترین نشانه‌ی این احساس دوری از آن فرد‌ است. آن‌ها همه‌ی تلاش خود را انجام می‌دهند تا مجبور به ملاقات با او نشوند.
کارمندان شاید تمارض به بیماری کنند یا از مرخصی‌های قانونی استفاده کنند. خودشان را در معرض دید قرار نمی‌دهند. مرخصی‌های بدون حقوق بیش‌تری می‌گیرند یا زودتر دست از کار می‌کشند. از سرنخ‌های نامحسوس هم می‌توان به استفاده از راه‌پله وقتی شما جلوی آسانسور منتظر هستید، اشاره کرد. کارمندان باهوش‌تر زمان‌بندی خود را طوری تنظیم می‌کنند که با زمان‌بندی شما تطابقی نداشته باشد. اگر احساس می‌کنید که کارمندان از شما فرار می‌کنند، احتمالا باید در شیوه‌های مدیریتی خود تجدید نظر کنید.
علاقه‌ای به گپ زدن نشان نمی‌دهند
اگر کارمندان سر صحبت را با شما باز نمی‌کنند شاید به این دلیل باشد که به شما اعتماد ندارند. احتمالا در ایمیل‌ها یا حتی ملاقات‌ رسمی متوجه شده باشید که دقیقا پاسخ سؤالی را که پرسیده‌اید دریافت می‌کنید و مطلب اضافه‌تری بیان نمی‌شود.
وقتی از کسی گزارش می‌خواهید یا سعی می‌کنید که در بحث‌های خودمانی افراد شرکت کنید، احساس می‌کنید که آن‌ها سعی می‌کنند تا حد امکان کمتر سخن بگویند و از جملات کوتاه‌تری استفاده می‌کنند، گزارش خود را سریع ارائه بدهند و فورا ساکت می‌شوند، تا سؤال بعدی سخنی بر لب نمی‌آورند و این شما هستید که مجبور به طولانی کردن مکالمه می‌شوید. اگر مشاهد می‌کنید که کارمندان با همدیگر برخورد گرم و شوخی‌های صمیمانه‌ای دارند ولی در برابر شما بسیار جدی و صمیمی هستند، مطمئن باشید که نظر مثبتی به شما ندارند.
رفتارهای ناخودآگاهی نشان نمی‌دهند
کارمندی که به دنبال پنهان کردن نفرت خود از رئیس است، تلاش خواهد کرد از نشان دادن علائم زبان بدن که نشانه‌ی بی‌احترامی هستند خودداری کند. پس اگر احساس می‌کنید که رفتار‌ ناخودآگاه و زبان بدن کارمندان همیشه محترمانه و بیش از حد مؤدبانه است، می‌تواند نشانه‌ی دیگری برای احساس منفی آن‌‌ها باشد.
وقتی افراد از شخص دیگری متنفر می‌شوند، برای آن‌ها تماس چشمی با وی یا لبخند زدن به او بسیار مشکل می‌شود. حتی از مقاومت در برابر نمایش زبان بدن خصمانه نیز عاجز هستند و گهگاهی علائمی مانند چشم غره، ابروهای گره‌کرده یا دستان مشت‌کرده نشان می‌دهند.
از آن‌ها قدردانی نکرده‌اید
آیا به خاطر می آورید آخرین باری که از کسی به خاطر ابتکار عمل یا کیفیت کارش تشکر کرده‌اید چه زمانی بوده است؟ مطالعات نشان داده است که 50 درصد کارکنان اگر مورد تشویق قرار گیرند و از آن‌ها قدردانی شود، تمایلی به ترک شرکت نخواهند داشت. حدود 82 درصد کارمندان آمریکایی اعتقاد دارند که مدیران ارزشی برای آن‌ها قائل نیستند و قدرشان را نمی‌دانند.
اگر همیشه برخورد سردی با کارکنان داشته باشید و به خلاقیت‌های آنان اعتنایی نداشته باشید، شک نکنید که از چشم زیردستانتان خواهید افتاد؛ هر چند همواره به شما ابراز محبت کنند.
شما را تخریب می‌کنند
یکی از نشانه‌های آشکار تنفر کارمندان راه‌ حل‌های ابتکاری آن‌ها برای ضربه زدن و زیر سؤال بردن شما است. این ضربه زدن می‌تواند در شکل‌های مختلفی مانند جواب ندادن سلام، عدم شرکت در جشن‌های موفقیت، امتناع از انجام صحیح و کامل وظایف محوله، مخفی کردن اطلاعات مهم یا نادیده گرفتن مقررات شرکت (مانند ممنوعیت استعمال دخانیات) باشد. چنین رفتارهایی می‌تواند نشانه‌ای برای آرزوی شکست مدیر از طرف کارکنان باشند. خلاصه این‌که اگر کارمندانتان به شما احترام نمی‌گذارند، شاید به این دلیل است که شما به آن‌ها احترام نگذاشته‌اید و لازم است که در رفتار و سیاست‌های خود تجدید نظر کنید.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری