بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

مردان مریخی زنان ونوسی در بازاریابی بازاريابي

مردان مریخی زنان ونوسی در بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - به طور متوسط مغز مردان حدود 10 تا 12درصد سنگین تر از مغز زنان است. داشتن مغز بزرگ تر لزوما به معنای باهوش تر بودن نیست، اما تفاوتی در نحوه کارکرد آنها وجود دارد.
به گزارش ibazaryabi، نمی توان قضیه را به طور کلی سیاه و سفید دید، بلکه تفاوت هایی فردی وجود دارد، اما توجه به تفاوت های فیزیکی کلی تا حدودی مهم است.
فرآیند های فکری به شکل متفاوت کنترل می شوند و محرک های خارجی هم به طور متفاوت مورد پردازش قرار می گیرند که این مهم در ارتباطات بازاریابی استثنا نیست.
مغز مردان مریخی زنان ونوسی
برای قرن های متمادی کلیشه های بسیاری در رابطه با تفاوت های رفتاری بین مردان و زنان وجود داشته است. با این وجود برخی مطالعات نشان داده اند که این تفاوت ریشه در تفاوت های ساختاری خود مغز انسان ها دارد.
به عنوان مثال لوب جداری پایینی مغز عموما در مردان بزرگ تر است، خصوصا در نیمکره چپ مغز بیشتر دیده می شود.
این بخش از مغز با انجام محاسبات زمانی و تخمین فاصله و محاسبات ریاضی درگیر است. اغلب ریاضیدانان بزرگ از جمله انیشتین لوب پایینی بزرگی داشته اند.
از طرف دیگر زنان دارای جسم پینه ای (corpus callosum)بزرگ تری هستند. این بخش وظیفه برقراری ارتباط بین دو نیمکره مغز را بر عهده دارد.
این به این معناست که انتقال اطلاعات بین دو نیمکره در زنان سریع تر از مردان انجام می شود. از طرفی باید توجه کرد که فکر کردن وابسته و مرتبط با احساسات است.
زنان همچنین از سیستم لیمبیک عمیق و بزرگ تری برخوردار هستند. این سیستم مغزی چندین وظیفه و عملکرد پیچیده را بر عهده دارد.
اما ورای تمام این وظایف و عملکرد های پیچیده، این بخش نقشی ویژه در پردازش احساسات، حافظه احساسی و حافظه بلند مدت دارد. همچنین احساس تعلق در روابط نیز از این بخش کنترل می شود.
مغز و تبلیغات
مردان و زنان چه نگاهی نسبت به تبلیغات دارند؟ قابل ذکر است که مردان به بخش های مختلف یک تبلیغ به صورت مجزا نگاه می کنند:
- متن
- تصاویر
- و دیگر عناصر تبلیغ.
و در مجموع به دنبال یافتن یک سلسه مراتب هستند، ریسک پذیر هستند و عکس العمل های یکباره بیشتری نسبت به تبلیغات دارند.
اما زنان به لطف ارتباط خوب و قوی بین دو نیمکره مغز خودشان، بیشتر به تصویر بزرگ تر و جامع تر توجه می کنند. به علاوه جزییات را بیشتر می بینند، اما کل مجموعه باید برای آنها منطقی جلوه کند. آنها بلند مدت فکر می کنند و خریدهای یکباره و هیجانی کمتری دارند.
جالت توجه اینکه با وجود آنکه بخش زبانی مغز در زنان توسعه یافته تر از مردان است، اما زنان کمتر به تبلیغات متنی توجه می کنند. تصاویر برای آنها اهمیت بیشتری دارد، خصوصا زمانی که در پی یافتن یک ارتباط معنا دار باشند.
زیرساخت مناسب
در کنار لحن و طراحی مناسب، انتخاب زیرساخت صحیح نیز اهمیت زیادی دارد. به دلیل وجود تفاوت در فعالیت مغزی دو جنس، این دو گروه به دنبال کانال های آنلاین متفاوتی هستند.
اطلاعات آماری که در این زمینه وجود دارد حاکی از این است که زنان بیشتر شبکه های فیس بوک، پینترست و اینستاگرام را دوست داشته و از آنها برای حفظ روابط دوستی خود استفاده می کنند.
از طرف دیگر مردان بیشتر شبکه های گوگل، یوتیوپ و لینکدین را می پسندند و در آنها با هدف کسب اطلاعات و ارتباطات کاری فعالیت می کنند.
آزادسازی بازاریابی
از قدیم بازاریابی حوزه ای برای مردان و از جنس مردان شناخته می شد و توجه کمتری در آن به زنان و علایق آنها می شد، اما خوشبختانه این رویه در حال تغییر کردن است.
امروزه تعداد بازاریابان زن بیشتر است و جنس تبلیغات بیشتر زنانه است و البته بدون دلیل هم این روند را پیش نگرفته است.
تحقیقات مختلفی نشان داده اند که زنان مسئول بیش از 80درصد بودجه هر خانوار هستند، اما در عین حال نقشی در بیش از 85درصد از خرید های غیر خانگی را بر عهده دارند.
حتی تبلیغات برای اقلامی که عنوان «خودت انجام بده(DIY)» را دارند نیز با هدف زنان انجام می شود. درحالی که این قبیل محصولات بیشتر مردانه هستند، اما امروزه تصمیم برای خرید آنها توسط زنان انجام می گیرد.
علاوه بر این ماهیت اجتماعی زنان به صورتی است که بر یکدیگر تأثیر می گذارند. به عبارتی اگر شما یک زن را قانع کنید، با مجموعه مخاطبانی شامل 10 نفر روبه رو می شوید.
پس در زمان اتخاذ استراتژی، توجه به تفاوت های فیزیکی بین مخاطبان زن و مرد اهمیت بسیار زیادی دارد.
همچنین هرگز نباید اهمیت مصرف کننده زن کم تلقی شود. فقط موضوع ذوق و سلیقه نیست، بلکه مسئله علم الحیات مطرح است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری