چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟ مقالات بازاريابي

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برندهای بزرگ و شناخته شده عموماٌ این فعالیت‌ها را به مجموعه‌های دیگری برون سپاری می‌کنند تا زمان بیشتری برای تمرکز بر فعالیت‌های اصلی خود داشته باشند. اما این کار مختص بزرگان نیست.
شرکت‌های کوچک هم می‌توانند از مزایای برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی منتهی در ابعاد کوچک‌تر نفع ببرند. یعنی وقت لازم برای فعالیت در این شبکه‌ها را به کارهای دیگر مثل توسعه عملیاتی اختصاص دهند.
شما اگر یکی از این شرکت‌های کوچک هستید و قصد برون سپاری اینچنین فعالیت‌هایی را دارید، در ادامه به برخی از مواردی اشاره می‌کنیم که باید به آنها توجه کنید.
چرا باید مدریت شبکه ‌ های اجتماعی را برون سپاری کنیم؟
در سراسر دنیا میلیاردها نفری وجود دارند که از شبکه‌های اجتماعی بطور مستمر استفاده می‌کنند. همین موضوع مزایای استفاده از آنها را به عنوان یک ابزار بازاریابی مسلم و بدیهی می‌سازد.
کسب و کارهایی که این موضوع را بخوبی درک کرده و از آن استفاده کنند، می‌توانند فرصت‌های بیشتری برای جذب مشتری خلق کنند.
بطور کلی، هر قدر محتوای بیشتری در تعداد دفعات بیشتر در این شبکه‌های منتشر کنید، تعامل بیشتر و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری خواهید داشت. این کار تقریباً به معنای یک ساعت فعالیت روزانه شامل نظارت، انتشار محتوا، گفتگو با مخاطبین و . . . است.
به عبارتی این کار در هر هفته چیزی در حدود 6 تا 10 ساعت زمان می‌طلبد که اختصاص آن توسط مدیر یک کسب و کار کاری نشدنی است.
به همین دلیل است که سپردن آن به یک مدیر دانا و با اطلاعات کاری عاقلانه بوده و در عمل یکی از وظایف شما را کم می‌کند.
برون سپاری
چه مواردی را می ‌ توانید به یک مدیر شبکه ‌ های اجتماعی بسپارید؟
فعالیت در این شبکه‌ها چیزی فراتر از ارسال محتوا در شبکه‌های فیسبوک و توئیتر است.
موارد زیر برخی از کارهایی است که یک مدیر شبکه‌های اجتماعی غیر از ارسال محتوا باید بر عهده داشته باشد:
استراتژی شبکه‌های اجتماعی: فراوانی ارسال محتوا، نوع محتوا، جستجو کلید واژه و … باز کردن و برندسازی: حساب در شبکه‌های مختلف – و اتخاذ سیاست ثابت برای همه آنها اشتراک گذاری و درج نظر: محتوا دیگر صفحات مرتبط با برند شما برقراری تعامل: با دیگر کاربران – مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه نظارت بر شبکه‌های اجتماعی: توجه به موارد نام برده شدن از برند مربوطه خدمات مشتری در سطح شبکه‌های اجتماعی: پاسخگویی به شکایات و سوالات کاربران دنبال کردن کسب و کارهای رقیب و همکار: تاثیرگذاران و رقبا و همکاران البته باید توجه کرد که این کار از یک مدیر شبکه‌های اجتماعی مسلط و با اطلاع به صنعت شما بر می‌آید. چرا که باید صنعت، رقبا، خواسته مشتریان و … را بخوبی بشناسد.
چگونه باید آغاز کنید؟
خواه پیش از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته‌اید یا تازه در ابتدای راه هستید و قصد باز کردن این حساب‌ها را دارید، باید لیستی از این شبکه‌ها و حساب‌ها برای خود تهیه کنید.
وقتی یک فرد آزادکار یا شرکت مورد قبول خود برای سپردن این مسئولیت به وی را پیدا کردید، باید از وی بخواهید ضمن بررسی وضعیت شما در این شبکه‌ها به شما یک استراتژی برای رشد و گسترش دنبال کنندگان شما در این شبکه‌های ارائه کند.
در این رابطه باید درباره موارد زیر صحبت کنید:
آدرس پروفایل بهترین مشتری وی به عنوان نمونه کار مشتریان شما اغلب از چه شبکه‌هایی استفاده می‌کنند؟ بودجه شما برای این فعالیت چقدر است؟ آیا کلمات کلیدی خاصی انتخاب کرده‌اید؟ تحقیقی انجام شده؟ آیا تیمی داخلی برای تهیه محتوا جهت نشر در این شبکه‌ها تدارک دیده‌اید؟ بانک ایمیل مشتریان خود را در اختیار دارید؟ فقط باید توجه کنید که نیاز به فعالیت در تمام شبکه‌های اجتماعی در آغاز کار ندارید، چنان که با منابع و امکانات یک کسب و کار کوچک اصلاً همخوانی ندارد.
بلکه باید بر اساس نوع مشتریان، بودجه و دیگر منابع چند مورد از شبکه‌های ارجح تر را برگزینید و برای هر یک بر سر گزینه‌های زیر به نتیجه برسید:
چه تعداد محتوای دست اول برای هر یک مورد نیاز است؟ چه تعداد محتوای تکراری یا کپی برای هر یک نیاز دارید؟ چه تعداد نظر یا پاسخ به نظرات دیگران مورد نیاز است؟ چه تعداد کاربر جدید را می‌خواهید در هر هفته دنبال کنید تا آنها هم شما را دنبال کنند؟ انتظار دارید چه تعداد دنبال کننده جدید در هر هفته جذب کنید؟ همچنین باید توجه داشته باشید که بصورت دوره‌ای این مدیر شبکه‌های اجتماعی شما اطلاعات زیر را از شما دریافت کند:
محصولات یا خدمات جدید یا متوقف شده تغییرات آدرس و شماره تماس تخفیف های ویژه اخبار استخدام‌های جدید یا همکاران جدید و البته مهم اشاره منفی به شما در رسانه‌های دیگر کنفرانس یا رویدادهایی که در آنها شرکت می‌کنید




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات

تاثير اينترنت بر ارتباطات بازاريابي

نکاتي ساده اما حياتي براي توسعه بازار

چگونه به يک ستاره بازاريابي ديجيتال تبديل شوم؟

بازاريابي دهان به دهان ؛مثبت يا منفي

مذاکره

الگوهاي فرهنگ سازماني

بررسي عوامل موثر بر انتخاب کانال هاي توزيع