بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

توصیه‌ی عجیب ایلان ماسک به کارآفرینان بازاريابي

توصیه‌ی عجیب ایلان ماسک به کارآفرینان

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - امروزه تب داغ استارتاپ همه را فرا گرفته است؛ ولی به نظر ایلان ماسک اشتیاق به تنهایی برای موفقیت در این زمینه کافی نیست.
به گزارش زومیت، ایلان ماسک مرد کم حرفی‌ است. او در مواجه با منتقدان اغلب ترجیح می‌دهد نتایج و دستاورد‌هایی که کسب می‌کند به جای او حرف بزنند. به نظر می‌رسد ایلان به جای زبان مادری تکلم به زبان نتیجه را برگزیده است. با این حساب هر پند مختصری از این کارآفرین بزرگ ارزش زیادی خواهد داشت.
بنیان‌گذار تسلا و اسپیس‌ایکس بسیار بیش‌تر از آن‌چه حق او است در معرض انتقاد قرار دارد. ناظران و منتقدان از هیچ تلاشی برای ترساندن و مأیوس کردن این کارآفرین آینده‌نگر کم نگذاشته‌اند. اما ایلان ترجیح می‌دهد جواب آن‌ها را با موفقیت‌هایش بدهد. نتایج غیر‌ ممکنی که زبان منتقدان را کوتاه می‌کند و آن‌ها را انگشت به دهان می‌گذارد.
اگر به دنبال پند و اندرز از چنین شخصیتی هستید، آیا می‌توان انتظاری جز توصیه‌ی شکستن مرز‌ها و دست و پنجه نرم کردن با شرکت‌های بزرگ از او داشت؟ در دنیایی که هر لحظه محصولی آن را تکان می‌دهد، مبارزه‌ی خستگی‌ناپذیر، شخصیت اصلی ایلان ماسک است.
در مراسمی که به‌منظور بازدید دانش‌جویان دانشگاه دراپر از کارخانه‌ی تسلا برپا شده بود، یکی از دانشجویان از ماسک به‌عنوان یک کارآفرین بزرگ، پرسید چه توصیه‌ای برای این جوانان مشتاق به کارآفرینی دارد؟ او چنین پاسخ داد: «به نظر من راه‌اندازی یک استارتاپ بسیار مشکل است. این کار کاملا زجرآور است. یکی از دوستانم اصطلاح خوبی برای استارتاپ دارد: راه‌اندازی استارتاپ مانند خوردن شیشه و ایستادن بر لبه‌ی پرتگاه است. فقط در صورتی به دنبال آن بروید که مجبور باشید، در غیر این صورت اگر نصیحت من را بخواهید، بهتر است فراموشش کنید.»
در نگاه اول این جواب پاسخ سرکوب‌‌کننده‌ای برای ذوق‌ و‌ شوق این جوانان است؛ ولی این‌طور نیست. اگر با دقت به حرف‌های او توجه کنیم، مطالب بیش‌تری دستگیرمان خواهد شد. یکی از دانشجویان حاضر پاسخ ماسک را چنین تعبیر می‌کند: «شکوه کارآفرینی در رسانه‌ها بیش از حد اغراق شده است. اکثر مواقع اداره‌ی یک شرکت نوپا بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. بسیاری از ما هنوز برای آن آماده نیستیم. از کارآفرینی بیش‌تر رؤیای آن را در سر می‌پرورانیم تا اینکه برنامه و عزم جدی داشته باشیم.»
فضای واقعی کارآفرینی متشکل از سختی‌ها و شکست‌های بسیاری است. پذیرش ریسک‌های بزرگ و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر برای نتیجه‌ای که حداقل تا یک سال آینده قابل درک نیست. نیاز به اراده‌ی آهنینی دارد. بسیار از افراد قادر به تحمل چنین فشار و سبک زندگی نیستند و در این مسیر به‌سرعت ناامید می‌شوند.
برادن موسکا، کارآفرین و بنیان‌گذار نادیمو، نظر ماسک را تأیید می‌کند. او می‌گوید زرق‌ و برق کارآفرینی باعث کور شدن بسیاری از افراد شده و یک تفکر ساده‌انگاری شکل گرفته است: «من همواره کارآفرینان را تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کنم. این انگیزه‌ها به دلیل مشکلاتی است که از همان ابتدای کار گلوی آن‌ها را خواهد فشرد. بسیاری از افراد تمایلی به باور آن ندارند. کارآفرینی یک جنگ همیشه در جریان است. کارآفرینان موفق از مشکلات روزمره استقبال می‌کنند و با آگاهی در آن غرق می‌شوند.»
دانشجوی مذکور، در ادامه توصیه‌ی ماسک را به یک فیلتر تشبیه می‌کند. اگر قرار است شما با موج‌های منفی اطرافیان دلسرد شوید و راه‌اندازی کسب و کار را به زمان دیگری موکول کنید، نشان می‌دهد که هنوز آماده‌ نیستید و بهتر است به سری که درد نمی‌کند دستمال نبندید. کارآفرینان راسخ و بزرگ همواره ذخایری از انگیزه‌های درونی دارند که مانع تسلیم شدن آن‌ها با دلسردی دیگران می‌شود. برای کارآفرینی ابتدا باید شخصیت مناسب آن را داشته باشید.
اگر شما کسی هستید که واقعا انگیزه‌های درونی برای راه‌اندازی کسب و کار خودتان دارید، اتفاقا این توصیه باید شما را تحریک کرده باشد که ثابت کنید ایلان ماسک اشتباه می‌کند. در واقع پاسخ ایلان خدمتی برای کارآفرینان بود که خودشان را برای مشکلات بزرگ آماده کنند و بی‌گدار به آب نزنند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

4دوره حاکمیت ژنرال زنگنه چگونه راه تحریم های نفتی را برای آمریکا باز نگه داشته است؟/ کارنامه مردودی لیبرال ها در اداره اقتصاد کشور

گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه دسترسی به جیمیل کاربران را می‌دهد

شیائومی به قرار دادن تبلیغات در منوی تنظیمات گوشی‌هایش اعتراف کرد

از موسس شیپور بیشتر بدانید

سمیناری ویژه فعالین صنعت پخش با سخنرانی پرویز درگی

چرا بازاریابان محصول خود را برای مصرف کنندگانی تبلیغ می کنند که استطاعت خرید آنها را ندارند؟

چگونه باور نسبت به برند را تشخیص دهیم؟

85 امین زادروز مردی از جنس تبلیغات ؛ استاد محسن میرزایی

تبلیغات خلاقانه: اپلیکیشن جدید مک‌دونالد

گوگل می‌تواند تبدیل به اولین کمپانی یک تریلیون دلاری شود

مایکروسافت سعی در جذب مشتریان دراپ‌ باکس و گوگل‌ درایو دارد

از آمازون خوراکی تازه سفارش دهید

قانون جدید استفاده از گوشی همراه هنگام رانندگی در فرانسه

قوانین پایه برای جذب سرمایه توسط استارتاپ

اقتصاد جهانی در رسانه های امروز جهان (سه شنبه)

حفظ امنیت المپیک با هواپیماهای مجهز به شناسایی صورت

اولین قدم برای نزدیک‌شدن به شغل

روبات کافه‌دار

چرا بسیاری از مدیران انسان بودن را فراموش می‌کنند؟

عمل جراحی با هدست واقعیت مجازی انجام شد

تبلیغات خلاقانه: یک آرزو کن

چرا برندسازی مهم‎تر از همیشه خواهد شد؟

فوجی‌فیلم شرکت زیراکس را خرید

تاکسی پرنده ایرباس

پیش‌بینی تاخیر پروازها با هوش مصنوعی

ضرورت همکاری بیشتر با قوه قضائیه برای حل مشکل استارت‌آپ‌ها

مقر جدید آمازون

داستان‌های ترسناک از مراکز پاسخگویی به مشتری

مدیریت کارمندان یک هنر است

چرا برخی کارکنان در موقعیتی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟

اپل رشوه گرفت؛ کوالکام جریمه شد!

هشدار مدیرعامل گوگل درباره به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی

چگونه هنگام مصاحبه بر استرس خود غلبه کنیم؟

چگونه هنجارهای تیم اجرایی را ایجاد و تثبیت کنیم؟

واتس‌اپ تجاری برای استارت‌آپ‌ها

اپ‌استور پردرآمد‌تر از مک‌دونالد

ضرر 130 میلیارد روبلی روسیه از سایت‌های خارجی فروش کالا

بلک بری قصد عرضه نرم افزار امنیتی برای وسایل نقلیه خودران دارد

هوش مصنوعی در آزمون درک مطلب «استنفورد» رکورد زد

راهکارهایی برای طراحی یک فضای اداری جدید!

دستیار صوتی مایکروسافت از گوگل و آمازون عقب افتاد

جنبه‌های مثبت و شگفت‌آور عصبانیت در محیط کار

هدبند جدید فیلیپس با نویز سفید به خوابیدن شما کمک می‌کند

راه‌اندازی سامانه حل چالش‌های استارت‌آپ‌ها

اقتصاد جهانی در رسانه های امرزو جهان (یکشنبه)

7 ثانیه حیاتی در فرآیند خرید

بازاریابی محتوا و روابط عمومی / دو روی یک سکه

اجاق گاز هوشمند غذایتان را مغزپخت می‌کند

آیا سرمایه‌گذاران با کارآفرینان زن و مرد به یک شیوه برخورد می‌کنند؟

صفر تا صد برندسازی در Entrepreneur / راه اندازی کسب وکار میلیون دلاری