سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها استارت آپ

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برنامه بازاریابی به بازار رفتن شما می باید به سوالات زیر پاسخ بدهد.
شما بازاریابی چه چیزی را می کنید. برای چه کسی بازاریابی می کنید. چگونه به مخاطبان هدف خود دسترسی می گیرید. در کجا محصول خود را بازاریابی می کنید. به نظر راحت است. در واقعیت بیشتر کسب و کارها آنرا رعایت نمی کنند.
اغلب کسب و کارها مزایای داشتن یک استراتژی به بازار رفتن را نمی دانند.
مزایای این استراتژی :
کاهش زمان بازاریابی کاهش قیمت راه اندازی محصولات شکست خورده افزایش توانایی برای تغییرات بازار اطمینان از تجربه ی مشتری موثر اطمینان از راه اندازی محصول موفق جلوگیری از رفتن به مسیر اشتباه تمرکز را ادامه بده برقراری مسیری برای رشد روشن بودن برنامه برای تمام کسانی که درگیرند مساله ی ناراحت کننده اینست که اغلب کسب و کارها موقع رونمایی محصول خود به صورت منفعل عمل می کنند، به جای اینکه فعال باشند.
دلیل آنهم اینست که هیچ برنامه ی روشنی را برای کار خود ندارند.
چرا کسب و کارها از برنامه ی به بازار رفتن اجتناب می کنند.
چرا که اغلب برنامه ریزی را به صورت یک کار دلهره آور می دانند.
این کار باعث می شود آنها به سوالات سختی پاسخ بدهند، و گاها متوجه می شوند کلا هیچ برنامه ای ندارند.
یک برنامه جریانی را که طی آن محصول پیشنهاد می شود دقیق مشخص می کند.
خب از کجا باید شروع کنیم.
1- جایگاه فروش یکتای شما یا ارزش پیشنهادی شما چیست
چرا باید مشتری از شما خرید کند.
چرا باید محصول شما را بخرد.
چگونه با محصولی که می فروشید ارزش را اضافه می کنید.
چگونه آنرا ثابت می کنید.
هدف جایگاه یابی یکتای فروش شما و ارزش پیشنهادی باوراندن این مطلب به آنهاست که شما انتخاب درستی هستنید.
آیا واقعا این کار را می کنید.
اگر نه، بهتر است آنرا شروع کنید.
2- مجاطب هدف شما کیست
مخاطب هدف شما کیست که سعی می کنید به آنها دسترسی داشته باشید.
کجا می توانید آنها را پیدا کنید.
هر چقدر این تعیین مخاطب هدف دقیق تر باشد راحت تر می توانید به گام بعدی بروید.
سوالاتی که برای شروع باید پاسخ داد
جنسیت مخاطب هدف شما جیست.
انها چندساله هستند و آمار سنی آنها چگونه است.
مکان آنها کجاست و امار مکانی آنها چگونه است.
اگر شما تصویری از مشتری ایده آل خود داشته باشید او چگونه به نظر خواهد رسید.
چند ساله است.
علاقه شان چیست.
سبک زندگی شان چگونه است.
3- چگونه به بازار هدف خود دسترسی دارید
این گام نسبت به گام قبلی راحت تر است.
شما فهمیده اید آنها که هستند، پس دسترسی به آنها آسان است.
راه های ارتباطی زیادی وجود دارد. راه مستقیم، راه غیر مستقیم یا ترکیبی از هر دو.
آیا آنها ملی هستند یا محلی.
انها از کجا مطلع خواهند شد.
چگونه خود را در جریان این اطلاعات قرار می دهید.
برخی کانال های ارتباطی:
E-Commerce / آنلاین فروش مستقیم خرده فروشی(هر دوی آنلاین و آفلاین) فروش غیر مستقیم. همکاری فروش چه کانال های فروشی برای شما مناسب اند
حاشیه ی سود استفاده از این کانال چقدر است.
پیچیدگی کانال چقدر است.
آیا کانال به شما اعتبار برند می دهد.
چه مقدار زمان می خواهد تا شما به بازار برسید، و آیا با آن راحت هستید.
با استفاده از این کانال آیا رسیدن به مخاطب به صرفه است؟
با استفاده از این کانال به چه تعداد از مشتریان دسترسی دارید؟
4- برنامه ی ترویج شما چیست
کجا محصول خود را ترویج می کنید؟
چگونه به تصمیم گیرهای اصلی دسترسی می گیرید؟
در گام قبلی فهمیدید چگونه به آنها دسترسی بگیرید، حالا چگونه کار ترویج فروش را انجام می دهید؟
چیزهایی که موقع برنامه ی ترویج باید به یاد داشته باشید.
آیا برنامه ی ترویج شما با بازار هدف شما سازگار است.
آیا بر تصمیم گیران اصلی متمرکز هستید.
چه نوع از ترویج را استفاده خواهید کرد؟ کانال های ترویج مرسوم اینهاست:
روابط عمومی
رسانه ی اجتماعی
نسخه ی نمایشی محصول
نمایش تجاری
تبلیغات(آنلاین/آفلاین)
5- پیغام را بساز
باید وقت بگذارید تا پیغام صحیح را در بیاورید.
این همان چیزی است که محصول را به مخاطب هدف شما خواهد فروخت.
با جایگاه یابی راه حل پیغام شما راه درست را پیدا میکند تا با جایگاه فروش یکتای شما و جایگاه ارزش شما ادغام شود.
هدف پیغام شما نشان دادن اینست که شما ارزشی را اضافه می کنید و یا مساله ای را حل می کنید تا آنها را علاقمند به خرید کنید.
کلید موفقیت موفق ترین شرکت ها اینست که ” فراخوان به فروشی” می دهند که مشتری نمی تواند آنرا رد کند.
منبع : thebalance

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13566/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی