برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها استارت آپ

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - برنامه بازاریابی به بازار رفتن شما می باید به سوالات زیر پاسخ بدهد.
شما بازاریابی چه چیزی را می کنید. برای چه کسی بازاریابی می کنید. چگونه به مخاطبان هدف خود دسترسی می گیرید. در کجا محصول خود را بازاریابی می کنید. به نظر راحت است. در واقعیت بیشتر کسب و کارها آنرا رعایت نمی کنند.
اغلب کسب و کارها مزایای داشتن یک استراتژی به بازار رفتن را نمی دانند.
مزایای این استراتژی :
کاهش زمان بازاریابی کاهش قیمت راه اندازی محصولات شکست خورده افزایش توانایی برای تغییرات بازار اطمینان از تجربه ی مشتری موثر اطمینان از راه اندازی محصول موفق جلوگیری از رفتن به مسیر اشتباه تمرکز را ادامه بده برقراری مسیری برای رشد روشن بودن برنامه برای تمام کسانی که درگیرند مساله ی ناراحت کننده اینست که اغلب کسب و کارها موقع رونمایی محصول خود به صورت منفعل عمل می کنند، به جای اینکه فعال باشند.
دلیل آنهم اینست که هیچ برنامه ی روشنی را برای کار خود ندارند.
چرا کسب و کارها از برنامه ی به بازار رفتن اجتناب می کنند.
چرا که اغلب برنامه ریزی را به صورت یک کار دلهره آور می دانند.
این کار باعث می شود آنها به سوالات سختی پاسخ بدهند، و گاها متوجه می شوند کلا هیچ برنامه ای ندارند.
یک برنامه جریانی را که طی آن محصول پیشنهاد می شود دقیق مشخص می کند.
خب از کجا باید شروع کنیم.
1- جایگاه فروش یکتای شما یا ارزش پیشنهادی شما چیست
چرا باید مشتری از شما خرید کند.
چرا باید محصول شما را بخرد.
چگونه با محصولی که می فروشید ارزش را اضافه می کنید.
چگونه آنرا ثابت می کنید.
هدف جایگاه یابی یکتای فروش شما و ارزش پیشنهادی باوراندن این مطلب به آنهاست که شما انتخاب درستی هستنید.
آیا واقعا این کار را می کنید.
اگر نه، بهتر است آنرا شروع کنید.
2- مجاطب هدف شما کیست
مخاطب هدف شما کیست که سعی می کنید به آنها دسترسی داشته باشید.
کجا می توانید آنها را پیدا کنید.
هر چقدر این تعیین مخاطب هدف دقیق تر باشد راحت تر می توانید به گام بعدی بروید.
سوالاتی که برای شروع باید پاسخ داد
جنسیت مخاطب هدف شما جیست.
انها چندساله هستند و آمار سنی آنها چگونه است.
مکان آنها کجاست و امار مکانی آنها چگونه است.
اگر شما تصویری از مشتری ایده آل خود داشته باشید او چگونه به نظر خواهد رسید.
چند ساله است.
علاقه شان چیست.
سبک زندگی شان چگونه است.
3- چگونه به بازار هدف خود دسترسی دارید
این گام نسبت به گام قبلی راحت تر است.
شما فهمیده اید آنها که هستند، پس دسترسی به آنها آسان است.
راه های ارتباطی زیادی وجود دارد. راه مستقیم، راه غیر مستقیم یا ترکیبی از هر دو.
آیا آنها ملی هستند یا محلی.
انها از کجا مطلع خواهند شد.
چگونه خود را در جریان این اطلاعات قرار می دهید.
برخی کانال های ارتباطی:
E-Commerce / آنلاین فروش مستقیم خرده فروشی(هر دوی آنلاین و آفلاین) فروش غیر مستقیم. همکاری فروش چه کانال های فروشی برای شما مناسب اند
حاشیه ی سود استفاده از این کانال چقدر است.
پیچیدگی کانال چقدر است.
آیا کانال به شما اعتبار برند می دهد.
چه مقدار زمان می خواهد تا شما به بازار برسید، و آیا با آن راحت هستید.
با استفاده از این کانال آیا رسیدن به مخاطب به صرفه است؟
با استفاده از این کانال به چه تعداد از مشتریان دسترسی دارید؟
4- برنامه ی ترویج شما چیست
کجا محصول خود را ترویج می کنید؟
چگونه به تصمیم گیرهای اصلی دسترسی می گیرید؟
در گام قبلی فهمیدید چگونه به آنها دسترسی بگیرید، حالا چگونه کار ترویج فروش را انجام می دهید؟
چیزهایی که موقع برنامه ی ترویج باید به یاد داشته باشید.
آیا برنامه ی ترویج شما با بازار هدف شما سازگار است.
آیا بر تصمیم گیران اصلی متمرکز هستید.
چه نوع از ترویج را استفاده خواهید کرد؟ کانال های ترویج مرسوم اینهاست:
روابط عمومی
رسانه ی اجتماعی
نسخه ی نمایشی محصول
نمایش تجاری
تبلیغات(آنلاین/آفلاین)
5- پیغام را بساز
باید وقت بگذارید تا پیغام صحیح را در بیاورید.
این همان چیزی است که محصول را به مخاطب هدف شما خواهد فروخت.
با جایگاه یابی راه حل پیغام شما راه درست را پیدا میکند تا با جایگاه فروش یکتای شما و جایگاه ارزش شما ادغام شود.
هدف پیغام شما نشان دادن اینست که شما ارزشی را اضافه می کنید و یا مساله ای را حل می کنید تا آنها را علاقمند به خرید کنید.
کلید موفقیت موفق ترین شرکت ها اینست که ” فراخوان به فروشی” می دهند که مشتری نمی تواند آنرا رد کند.
منبع : thebalance




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آغاز فعالیت شرکت بین المللی ماکسیم در ایران

ژاکلین یعقوبی، ستاره جدید سینمای ایران

پتانسیل بالای کارآفرینی بازار فناوری اطلاعات برای صاحبان ایده و خلاقیت

برگزاری مراسم روز دانشجو و جشن فارغ‌التحصیلی در واحد 48 دانشگاه علمی کاربردی

ارزش استارتاپ نوار به 14.5 میلیاردتومان رسید

باارزش ترین استارتاپهای ایرانی، دیجی کالا 2 هزار میلیارد تومانی شد

برگزاری دوره های تربیت مدیرمالی، رئیس حسابداری و حسابدار

استارتاپهای ایرانی هزار میلیاردی شدند

درآمد 440 تومانی تاکسی آنلاین اسنپ در هر سال

همایش «استارتاپ اربعین»سبب به ثمر رسیدن ایده‌های خلاقانه می‌شود

نخستین رویداد استارتاپی «ایدوکا»

برگزاری دومین دوره دورهمی منابع انسانی استارتاپها توسط شتابدهنده دیموند

برنامه بازاریابی به بازار رفتن برای استارتاپ ها

درآمد 800 میلیارد تومانی پسماند زباله و ضایعات تهران کجا می رود؟

ضرورت قراردادنویسی در استارتاپها

فراخوان شناسايي استارت‌آپ‌هاي پستي

شتاب‌دهنده‌ها به کمک توسعه ظرفيت‌هاي فرهنگي مي‌آيند

دورهمي بزرگ استارت‌آپي همدان

دوره دوم شتاب‌دهي جاويدان آغاز شد

استارتاپ “لينک شو” آژانس بازيگر يابي آنلاين

استارت‌آپ ويکند کسب‌وکار سبز 17 تا 19 آذر برگزار مي شود

چرا 90 درصد استارت‌آپ‌ها شکست مي‎خورند؟

خالق شادياب:با کوله پشتي کارآفريني شروع‌ کردم

4 روش پيشنهادي به استارتاپ ها براي رقابت با شرکت هاي بزرگ در جذب نيرو

استارت آپ (Startup) چيست؟

10 مکان براي پيدا کردن ايده‌هاي استارتاپي

10 نکته باور نکردني در ارتباط با بازاريابي پايگاه داده

در هر شروعي اين 4 راهکار به داد شما مي‌رسند

يک طرح بازاريابي ساده براي استارت آپ ها