شبکه های اجتماعی - قسمت 15

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟ بازاريابي سياسي

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - تقریباً از اواخر دهه هشتاد وبلاگستان فارسی روزبه‌روز کوچک‌تر شد و با ورود به دهه 90 این شبکه‌های اجتماعی بودند که توانستند قدرت را به دست بگیرند و سهم بزرگی از ترافیک اینترنت کشور را از آن خود کنند.


تقریباً از اواخر دهه هشتاد وبلاگستان فارسی روزبه‌روز کوچک‌تر شد و با ورود به دهه 90 این شبکه‌های اجتماعی بودند که توانستند قدرت را به دست بگیرند و سهم بزرگی از ترافیک اینترنت کشور را از آن خود کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آی مارکتر، در سه سال گذشته تلگرام و اینستاگرام این شانس را داشتند که از نفرین فیلترینگ در امان بمانند و فضای لازم برای رشد و به محبوبیت رسیدن در ایران را به دست آوردند. این دو اپلیکیشن به جرات محبوب‌ترین رسانه‌هایی هستند که تاکنون توانسته‌اند در ایران فعالیت کنند و تاثیری فراتر از رسانه‌های سنتی بر جامعه ایران داشته باشند.
طبق آمارها تلگرام بیش از 40 میلیون کاربر در ایران دارد که سهم 60 درصدی از ترافیک ایران را به خود اختصاص داده است. آماری که از وجود 240 هزار کانال تلگرامی فعال و رکورد چند میلیونی ارسال پست در هر شبانه روز منتشر شده است واقعا خیره‌کننده و حیرت‌آور است. تمامی این آمارها نشان می‌دهد کاربران ایرانی چقدر تشنه به دست آوردن و انتشار آزاد اطلاعات و خواندن مطالب مختلف است.
در اینکه کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام توانسته‌اند جای خالی رسانه‌های مستقل در کشور را پر کنند شکی نیست. این اپلیکیشن‌ها نه تنها نقش پررنگی در اطلاع رسانی سریع و پخش گسترده اخبار میان کاربران ایرانی ایفا می‌کنند بلکه موجب تکان خوردن بازار دیجیتال مارکتینگ و رونق گرفتن کسب و کارهای کوچک نیز شده‌اند. با تمام تغییرات مثبتی که تلگرام و اینستاگرام در جامعه ایجاد کرده‌اند، شرایطی به وجود آمده است که ادامه آن به نابودی وب فارسی ختم خواهد شد.
تلگرام و اینستاگرام برای تولید محتوا ساخته نشده‌‌اند
اگرچه روزانه میلیون‌ها مطلب در کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام منتشر می‌‏شود، باید به این نکته توجه داشت کار اصلی آنها برقراری ارتباط و اشتراک‌گذاری است نه تولید محتوا آن هم از نوع متنی؛ اگر چنین کاری انجام می‎شود کاملا اشتباه است.
درست است که کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام رسانه‌های اجتماعی موفقی هستند، اما پلتفرم و ابزارهای لازم برای تولید محتوای متنی را در اختیار ندارند و نمی‌توانند مطالب را به شکلی مناسب در اختیار مخاطب قرار دهند.
چه کسی از خواندن مطالب خشک و یکنواخت کانال‌های تلگرام و عذاب دنبال کردن متن‌های تکه‌ پاره شده در اینستاگرام رضایت دارد؟ چقدر تا حالا توانسته‌اید یک پست خوب را دوباره در تلگرام پیدا کنید و به آن ارجاع دهید؟
موتورهای جستجو به محتوای منتشر شده دسترسی ندارند
هنوز هم بهترین و راحت‌ترین راه برای یافتن محتوای مورد نظرمان استفاده از موتورهای جستجو است. از میان حجم عظیم محتوای تولید و منتشر شده در تلگرام و اینستاگرام، هیچ چیز در موتورهای جستجو ایندکس نمی‏‎شود در نتیجه نمی‌توان، همچون صفحات اینترنتی، با کمک گوگل آنها را پیدا کرد و به محتوای آنها دسترسی داشت؛ این خود یکی از بزرگترین دلایل مناسب نبودن کانال‌های تلگرام و پیج‌های اینستاگرام برای تولید محتوا متنی است.
صدها نفر وقت و انرژی خود را صرف تولید محتوایی می‌کنند که فقط چند روز عمر دارد و هیچ اثری از آن در آینده باقی نمی‌ماند؛ محتوایی، که حتی اگر صد در صد هم زرد باشند، باز هم در آینده به آنها نیاز پیدا خواهیم کرد.
گویی کتابخانه‌ای که هر روز با هزاران کتاب ارزشمند پر می‏‌شود و در پایان روز همه کتاب‌ها به آتش کشیده می‌شوند!




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم