برندسازی - قسمت یازده

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید بازاريابي سياسي

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - یک برنامه روابط عمومی همیشه روند استانداردی داشته که در آن از استراتژی‌های مشخصی همچون ارتباطات رسانه‌ای، انتشار خبر رسمی و برگزاری همایش‌ها استفاده می‌شده تا بتواند داستان برند را به گوش مخاطبان برساند.


یک برنامه روابط عمومی همیشه روند استانداردی داشته که در آن از استراتژی‌های مشخصی همچون ارتباطات رسانه‌ای، انتشار خبر رسمی و برگزاری همایش‌ها استفاده می‌شده تا بتواند داستان برند را به گوش مخاطبان برساند. اما با قدرت گرفتن اینترنت و فراگیری تکنولوژی‌های مختلف، این روند دستخوش تغییرات اساسی و عمده‌ای قرار گرفت. البته اصل داستان روابط عمومی و هسته اصلی آن همیشه بدون دست و بکر مانده و هیچگاه وابسته به زمان و مکان نبوده است. این اصل همان داستان سرایی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اخباررسمی، مهم نیست که شرکتی هستید با پیشینه‌ای زیاد و درآمدی میلیاردری یا استارتاپی تازه کار که در پی جمع آوری سرمایه گذار برای ادامه حیات خود است، مهم این است که هر برندی داستان خودش را دارد. باید توجه داشته باشید که هر سازمان و شرکتی نیاز به استفاده از ابزار روابط عمومی برای برندسازی دارد و باید با زبان خود با مخاطبان و مشتریان بالقوه خود صحبت کند. برای این کار باید دو اصل کلی را مدنظر داشته باشید که در ادامه خواهند آمد.
اصل اول بر داستان سرایی استوار است
کسانی که کار روابط عمومی انجام می‌دهند باید داستان سراهای خوبی باشند و از زیر و بم کسب و کار خود آگاه باشند تا بتوانند داستان‌ها و محتوای مربوط به کار را به درستی و با قوت بالا منتشر کنند. آنها باید بتوانند در مورد دید شرکت، چگونگی تعامل با شرکت، کارهای صورت گرفته و فعالیت‌های اجتماعی سازمان و همچنین داستان محصولات شرکت به گونه‌ای جذاب و گیرا صحبت کنند. البته منظور از داستان سرایی ارائه مطالب به گونه‌ای ساده و مینیمال برای کسب بیشترین بازخورد از سمت کاربران است.
برای نوشتن داستان و خبر خود زمان بگذارید و آن را چند بار بازبینی کنید. از نقطه نظر کاربر به موضوع نگاه کنید و ببینید می‌خواهید چه مطلبی را به گوش خواننده برسانید. اگر برای موضوع نوشته خود دچار مشکل شده‌اید می‌توانید از 71 ایده خبرساز استفاده کنید.
اصل دوم بر انتشار خبر استوار است
پیش‌تر برای انتشار خبر تنها از روزنامه‌ها استفاده می‌شد. اما امروزه با گسترش فضای اینترنت و وجود کاربران در این فضاها کانال‌های ارتباطی بوجود آمده‌اند که کاربران بیشتری به خود جلب می‌کنند.
برای انتشار اخبار و داستان‌های خود می‌توانید از نیوزوایر و رابط رسمی خبر استفاده کنید. رابط رسمی خبر یک هاب خبری است که اخبار شما را بدست رسانه‌های مختلف رسانده و آن را مورد پوشش گسترده خبری قرار می‌دهند. این کار در ایران تنها توسط اخبار رسمی نخستین نیوزوایر بین المللی ایران صورت می‌پذیرد.
همچنین برای انتشار داستان‌های خود می‌توانید از رسانه‌های خودتان همچون وبلاگ سایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و دیگران را از داستان مورد نظر خود مطلع کنید.
با استفاده از این دو اصل کلی قادر خواهید بود صدای خود را رساتر پخش کنید تا دیگران شما را ببینند و برند شما در اذهان مشتریان نقش ببندد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اشتباهات رایج در ساخت برندینگ شخصی

رفتار آینه ای در فروش چیست؟

انواع روش های تبلیغاتی رسانه ای

چرا مهارت های نوشتاری می تواند به بهبود کسب و کار کمک کند.

چرا استفاده از تلگرام برای تولید محتوا اشتباه است؟

باابزار روابط عمومی برندسازی کنید

آیا به تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان اتکا کرد؟

با اين 5 ترفند بازاريابي بصري در اينستاگرام متفاوت ظاهر شويد

ترس‌هايي که مانع از شکوفايي کارآفرين درون شما مي‌شوند

11 پيشنهاد مرکز پژوهش‌هاي مجلس براي توسعه کارآفريني در حوزه ICT

چند شغله‌ها يکي از علل بيکاري جوانان

عناصر اساسي در طراحي استراتژي بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

ايده‌هايي جذاب براي توليد محتواي ويديويي

اصول برندسازي در قرن بيست و يکم

آيا استراتژي برندينگ شما فقط پول‌هاي‌تان را هدر مي‌دهد؟

اشتباهات بزرگ در حوزه روابط عمومي

لزوم استفاده از تبليغات محتوا محور

مهمترين تغييراتي که بايد در بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي ايجاد کنيم

راه‌هايي براي برندسازي در اينستاگرام و افزايش ميزان فالور

8 مهارت مهم مدير شبکه‌هاي اجتماعي در عصر بازاريابي ديجيتال

روندهايي که باعث تحول بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي مي‌شوند

5 استراتژي پيشرفته براي تبليغات رسانه‌هاي اجتماعي

نکاتي در ارتباط با استراتژي رسانه‌هاي اجتماعي براي افزايش فروش اينترنتي

تبليغات در اينستاگرام چقدر براي برند شما مفيد است؟

تبليغات موثر در شبکه‌هاي اجتماعي

طراحي کمپين تبليغاتي

برندسازي سياسي يعني چه و براي برندسازي سياسي چه بايد کرد؟

مديريت رفتار سياسي در سازمان

5گام اصلي براي موفقيت يک کمپين انتخاباتي

مديريت رفتار سياسي در سازمان

آيا جامعتين بر کانديداي روحاني اجماع کرده اند؟

همسوزي آراي اصولگرايان

آيا ائتلاف 1+2 دچار بحران شده است؟

کوچ اعضاي ستاد جليلي به ستاد زاکاني

کانديداتوري آيت الله هاشمي رفسنجاني جدي شد؟

حدادعادل همچنان تکذيب مي کند

ولايتي نتيجه نظرسنجي ها را قبول ندارد

متکي تاکيد کرد : تحريم ها از مهمترين دلايل انتخاب شعار حماسه سياسي از سوي مقام معظم رهبري

پورمحمدي:آنان که مي‌گفتند تحريم‌ها کاغذ پاره هستند امروز حرف خود را پس گرفته‌اند

هشدار دبير ائتلاف اکثريت اصولگرايان : کانديداها منافع ملي را زيرپا نگذارند

باهنر: به نفع لاريجاني کنار نمي‌روم

باهنر: احمدي‌نژاد کاري به خرد جمعي ندارد

باهنر:اصلاح‌گران يک جريان فکري با نکات مثبت و منفي‌اند

باهنر:اصولگراها به نفع هاشمي کنار نمي روند

انديشه سياسي ميرزاي نائيني «ره»

توصيه محمد رضا باهنر به علي لاريجاني

بصيرت جبهه پايداري 180 درجه اي است!

بررسي ديدگاه امام خامنه اي (زيد عزه) درباره مفهوم اقتصاد مقاومتي

هاشمي دشمنان قسم خورده دارد/راي منفي هاشمي بالا است

آمده‌ام تا بداخلاقي مبارزه کنم