بزرگنمايي:
بازاریابی سیاسی - کتاب مدیریت بازاریابی
ناشر: نص
مولفین: فیلیپ کاتلر، کوین کلر
ترجمه: مهدی امیرجعفری
مدیریت بازاریابی دو جلد اثر کاتلر ترجمه امیر جعفری
فیلیپ کاتلر را می توان سرشناس ترین استاد بازاریابی در عصر حاضر به حساب آورد.
او که دانش آموخته دانشگاه MIT یکی از معروف ترین دانشگاه های دنیا است.
کتاب مدیریت بازاریابی یکی از پر فروش ترین و اثر گذارترین کتاب های مرجع در رشته بازاریابی به خصوص در مقاطع تحصیلات تکمیلی این رشته می باشد.
مدیریت بازاریابی از جمله زیرمجموعههای دانش مدیریت است که همواره مورد توجه فعالان حوزه کسب و کار بوده است.
فیلیپ کاتلر و کوین کلر، دو تن از بزرگان حوزه مدیریت بازاریابی هستند که کتابهای متعددی را در این زمینه تالیف و منتشر کردهاند.
کاتلر و کلر، مبحث مدیریت بازاریابی را با مفهوم تدوین برنامه بازاریابی یا Marketing Plan آغاز میکنند.
البته مفاهیم برنامه بازاریابی، در ابتدای کتاب آنها به صورت نسبتاً کلی مطرح میشود.
در ادامه در ادامه به بررسی دقیقتر هر یک از اجزای آن پرداخته میشود.
در ادامه کتاب، انجام تحقیقات بازار یا Market Research مورد توجه قرار میگیرد.
سپس به مباحثی مانند اندازه گیری تقاضای فعلی و پیش بینی تقاضای آتی پرداخته میشود.
کاتلر و کلر در کتاب مدیریت بازاریابی خود، تجزیه و تحلیل بازار محصولات مصرفی (مانند خمیر دندان و سیگار و کتاب و یخچال) را از تجزیه و تحلیل بازار محصولات صنعتی (مانند ماشین آلات کارخانجات) را تفکیک میکنند و به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار میدهند.
ارزش آفرینی برای مشتری، بخش بندی بازار، ارزش آفرینی برای برندها و شیوه های ایجاد موقعیت برای یک برند در بازار از جمله مطالب دیگری هستند که کاتلر و کلر به عنوان زیرمجموعهای از مبحث مدیریت بازاریابی مورد توجه قرار میدهند.
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/13468/