بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

ميز کارتان درباره شما چه مي گويد؟ مقالات بازاريابي

ميز کارتان درباره شما چه مي گويد؟

  بزرگنمايي:


به ميزتان نگاه کنيد. آيا کاغذها و نامه ها روي آن پراکنده اند؟ آيا قاب عکس هاي اعضاي خانواده را روي آن گذاشته ايد؟ آيا اسباب بازي هايي روي آن داريد که به شما کمک کنند بهتر فکر کنيد؟ روش مرتب سازي و تزئين ميز، اطلاعات زيادي درباره شخصيت شما مي دهد.

در محل کار، ما فضاها را طوري مرتب مي کنيم که نگرش ها، اهداف و ارزش هاي خود را برسانيم. به عنوان رهبر و پيشروي تجارت و کسب و کار، ميزهاي کارمندان شما به شما کمک مي کنند که آنها را درک کرده و به آنها انگيزه بدهيد. مردم دوست دارند شناخته شوند. وقتي ديگران آنطور که هستيد شما را مي بينند، احساس سلامتي، خوشحالي و بازدهي بيشتر مي کنيد.


به ميزهاي کارمندانتان نگاهي بيندازيد. فضاي اداره شبيه چيست؟ آيا اشياي شخصي هم روي ميزها هست؟ بسيار مهم است که دنبال سوژه و موضوع باشيد. بر روي اشيايي تمرکز کنيد که پيوسته و دائمي به نظر مي رسند.

در اينجا به اشيايي اشاره مي کنيم که بايد دنبالشان بگرديد و توضيح مي دهيم که هر يک نشانه کدام ويژگي شخصيتي هستند :

1 ميز مرتب مي گويد... که شما قابل اعتماد هستيد و کارتان را به موقع و سر وقت انجام مي دهيد

افرادي که ميزهاي مرتبي دارند، داراي وجدان کاري بيشتري هستند و دقيق تر هستند، يعني مي توانيد به آنها اعتماد کنيد. آنها افرادي هستند که بر روي وظيفه خود تمرکز مي کنند و خوب برنامه ريزي کرده و سر وقت کارهايشان را تمام مي کنند. وقتي به اداره اي مي رويد، دنبال تقويم روميزي بگرديد. زيرا تقويم روميزي به روز، نشانه ديگري از درستکاري، دقت و قابل اطمينان بودن فرد است.

ميز شلوغ داشتن چيز بدي نيست ( اغلب افراد خلاق چنين ميزي دارند )، ولي ديگران ممکن است قضاوت نادرستي درباره شما بکنند. وقتي به اداره اي مي رويد و ميز کارمند را شلوغ مي بينيد، فکر مي کنيد که آن فرد انسان دوست داشتني و خوشايندي نيست، که البته اين موضوع لزوماً درست نيست. حدس ما اين است که اين شلوغي و شلختگي زياد جالب نيست، بنابراين به آن فرد هم زياد اعتماد نمي کنيم.

2 اشياي غيرعادي مي گويند... که شما خلاق و پذيراي تجربه هاي جديد هستيد

افرادي که آثار هنري خاص و اشياي غيرعادي روي ميزشان مي گذارند، احتمالاً افرادي هستند که از ايده ها و تجربيات جديد استقبال مي کنند و اغلب خلاق هستند. اگر داخل اداره اي برويد و پيش خودتان از فضاي غيرعادي که در پيش رويتان مي بينيد تعجب کنيد و بگوييد که تابحال چنين چيزي نديده ايد، احتمالاً فردي که در آنجا کار مي کنند بسيار پذيرا است.

شرکت هاي خلاق مانند شرکت هاي تبليغاتي يا شرکت هاي فن آوري چنين روشي براي مرتب کردن ادارات خود دارند و کارمندان خود را تشويق مي کنند که شخصيت هاي خود را به نمايش بگذارند. مثلاً شرکت Etsy به هر يک از کارمندان خود 100 دلار اعتبار مکاني مي دهد که ميزهاي خود را دکوره کنند، بنابراين مجموعه عجيبي از ربات ها، اختاپوس عروسکي، ماشين تايپ هاي قديمي و آثار هنري در اين شرکت ديده مي شود.

3 پوسترها و پيام هاي الهام بخش مي گويند... که شما روان رنجور هستيد

افرادي که با جمله هاي الهام بخش ميزهاي خود را تزئين مي کنند، معمولاً افرادي هستند که کمي روان رنجوري دارند. اين پوسترها و پيام ها، نماد روانشناسانه تلاش براي کنار هم نگه داشتن افراد از لحاظ عاطفي هستند و اضطراب را کم مي کنند.

اگر شما هم بالاي ميزتان پوسترهاي الهام بخش نصب کرده ايد، نگران نباشيد که شايد پيام نادرستي القا کنيد. افراد روان رنجور اغلب در محيط کار بسيار موفق هستند و جملاتي که آنها انتخاب مي کنند، ارزش هاي آنها را به ديگران نشان مي دهد.

4 فضاي دعوت کننده مي گويد... که شما برون گرا هستيد

افرادي که دفتر کاري پذيرا و گرمي دارند – مانند در باز، صندلي هاي راحت يا ظرف شکلات، بسيار اجتماعي هستند. با خلق فضايي دعوت کننده، آنها نشان مي دهند که مي توانيد به آنها نزديک شويد و اغلب بيش از افراد درون گرا، بازديدکننده و مشتري دارند.

اجتماعي بودن مسير پيشرفت و فرصت هاي نو را برايتان هموار مي کند، بنابراين افراد درون گرا مي توانند با اين ويژگي هاي تزئيني دعوت کننده، به شغل خود کمک کنند. مي توانيد از اين روش براي جذب انسان ها کمک کنيد، ولي هيچ چيز بهتر از اين نيست که ذاتاً خونگرم و برون گرا باشيد. اين يک خصلت غريزي است.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي