آخرين مطالب

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد مقالات بازاريابي

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - آیا از فروش متنفر هستید: ۳ راه ساده برای تغییر ذهنیت خود
اکثر ما به شیوه‌های گوناگون در کسب وکار خود به فروش و فروشندگی نیاز داریم.
در واقع، هر کسب وکاری محصول می‌کند که باید آن را بفروشد.
چاره‌ی دیگری به جز فروش وجود ندارد. با این حال، خیلی کم هستند افرادی که واقعا به فروشندگی علاقه دارند و با عشق آن را انجام می‌دهند.
بسیاری از افراد حتی دوست ندارند، از این عنوان شغلی برای خود استفاده کنند.
همه‌ی این اتفاقات به دلیل ذهنیت‌های نامناسبی که در رابطه فروشندگی وجود دارد، رخ داده است.
بسیاری از فروشندگانی که ما در خاطر داریم، افرادی بودند که از هر حیله و ترفندی برای فریب دادن مردم و فروش محصولات‌شان استفاده می‌کردند.
اما این موضوع هیچ ارتباطی با ذات فروشندگی ندارد.
چه بسا اگر بیشتر راجع به فروشندگی فکر کنید، متوجه شوید که بهتر از آن شغلی وجود ندارد.
ما در زیر سه راهکار ارائه می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به فروشنده‌های بی نظیر تبدیل شوید و علاوه بر آن، ذهنیت خود را نیز نسبت به فروشندگی تغییر دهید.
آزار دادن مردم و اسپم بودن را فراموش کنید
فروشنده‌هایی که ما در ذهن داریم، افرادی هستند که از هر فرصت کوچکی برای جلب توجه شما و ترغیب شما برای خرید استفاده می‌کنند. اما آیا در ذات فروش چنین رفتاری صحیح است؟ مسلما نه.
هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند با فریب و زور کاری را پیش ببرد.
تحقیقات نشان داده‌اند، فروشنده‌های صادق موفق‌ترین فروشنده‌ها در طول تاریخ بوده‌اند.
در مورد محصولات خود فکر کنید. آیا آن‌ها واقعا کیفیت زندگی مردم را بهبود می‌بخشند؟
آیا مشتری واقعا به آن نیاز دارد؟ اگر چنین است دیگر نیازی به اجبار و ترغیب مشتری نخواهید داشت.
اگر دوست شما به شما زنگ بزند و بگوید که با محصول جدیدی روبرو شده که مطمئن است مشکلی را که مدت‌ها درگیرش بوده‌اید، حل خواهد کرد، هرگز فکر نمی‌کنید که او به دنبال فریب شما است.
بنابراین با مشتریان خود مثل یک دوست رفتار کنید و تنها به فکر کمک به آن‌ها باشید.
روی هدف خود تمرکز کنید
هر فروشنده‌ای در ذهن خود با یک چالش بسیار بزرگی مواجه است و آن‌هم اینست که چگونه می‌تواند میزان فروش خود را بالا ببرید. اما شما به عنوان یک فروشنده باید به این چالش غلبه کنید.
در نظر گرفتن یک هدف دیگر به جای فروش می‌تواند این چالش را تغییر دهد.
به جای در نظر گرفتن کمیت فروش‌ها، به این مسئله توجه کنید که چقدر توانسته‌اید رضایت آن‌ها را جلب کنید، چقدر توانسته‌اید به آن‌ها کمک کنید تا به هدف خود دست پیدا کنند و نیاز خود را برطرف سازند.
اگر هدف خود را بر این اساس در نظر بگیرید، چالش شما به چالش بهتری تبدیل خواهد شد.
این موضوع باعث خواهد شد:
مشتریان به شما اعتماد کنند و نه تنها از شما خرید انجام دهند، بلکه به مشتری وفادار شما تبدیل شوند.
تصمیم نهایی را به مشتری واگذار کنید
هر چقدر هم که مشتری فرد مثبت نگری باشد، ممکن است در پایان احساس کند مجبور به خرید شده است.
بنابراین هر اطلاعاتی که می‌تواند به او در خرید بهتر کمک کند را ارائه کنید.
اما هرگز سعی نکنید مشتری را توجیه کنید که یک محصول برای نیاز او مناسب‌تر است.
ممکن است نیت شما بسیار خیر بوده است، اما مشتری نمی‌تواند از این نیت باطنی شما خبردار شود.
خود را به جای مشتری قرار دهید.
اگر بخواهید بهترین خریدتان را انجام دهید، لازم است که بارها محصولات را ببینید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید.
قیمت‌ها را دقیق بدانید و از کمک‌های فروشنده بهره بگیرید و اجازه داشته باشید مدتی را برای تصمیم‌گیری سپری کنید.
از همین رو، سعی کنید همه‌ی این‌ها را برای مشتری خود به بهترین شکل آماده کنید.
منبع: inc
برچسب ها: آموزش فروش , افزایش فروش , فروش , فروشندگی




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات