سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

شبکه هاي اجتماعي - قسمت 6

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي مقالات بازاریابی

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - چیزی که در دنیای امروز و در زمینه تبلیغات زیاد میشنویم این است که گفته میشود بازاریابی دهان به دهان یکی از بهترین و تأثیر گذارترین روش های بازاریابی است چرا که روشی است که افراد به بهترین شکل ممکن میتوانند محصولات خود را به دیگران معرفی کنند.


از طرفی صاحبان مشاغل، خدمات و تبلیغات به اهمیت و قدرت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به عنوان ابزاری آنلاین و البته آسان برای انجام امور بازاریابی، همچنین ارتباط با مشتریان توجه فراوان دارند، چرا که به این نکته پی برده اند که افراد در فضای مجازی در مورد همه چیز صحبت میکنند و با استفاده از راهکارهای هوشمندانه میتوانند افراد را ترغیب کنند که درباره کالا و خدمات آنها صحبت کنند و آن را به دیگران نیز توصیه نمایند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فالوورا، اما در فضای مجازی و بخصوص شبکه های اجتماعی چگونه میتوان تبلیغات دهان به دهان انجام داد؟
اینفلوئنسر چیست (کیست) ؟
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی و وبلاگ ها فعال هستند و میتوانند تبلیغاتی که نمیتواند بصورت دهان به دهان در فضای مجازی به گردش در آید را بشکلی متمرکز انجام دهند و بعنوان حامی یک برند تبلیغ کنند.
در واقع اینها اشخاص سومی هستند که از برند حمایت میکنند و از این طریق طرفداران خود را به سمت آن برند سوق میدهند، چرا که آنها از جنس خود مردم هستند و با تعاملی که با مخاطبان خود برقرار میکنند میتوانند تأثیر گذاری بالایی بر انتخاب آنها داشته باشند.
در تعریفی کوتاه میتوان گفت اینفلوئنسر مارکتینگ، استفاده از افراد تأثیر گذار برای بازاریابی محصول و خدمات مورد نظر می باشد.
بسیاری از افراد یا برندها با افزایش تعداد فالوورهای خود در شبکه های اجتماعی برند خود را بیش از پیش مطرح میکنند که البته این امر مستلزم تولید محتوای مطلوب می باشد، چرا که در غیر اینصورت با چالش مواجه خواهند شد.
مردم به صحبت های شخص سوم بیشتر اعتماد میکنند
اما چیزی که باعث شده امروزه به اینفلوئنسرها به دید یک کانون تبلیغاتی خوب در فضای وب و شبکه های اجتماعی دقت شود این است که مردم به صحبت های شخص سوم بیشتر اعتماد میکنند تا یک برند، چرا که افراد بدنبال صداقت هستند و اینفلوئنسرها به دلیل اینکه به افراد نزدیک و به زندگی شان وارد شوند، به نوعی صداقت را به آنها هدیه میکنند.
پیشنهاد اعتماد
مثلا زمانی که قرار است از محصولات یک برند خرید کنید، اگر پیشنهاد اعتماد به آن برند را از جانب یک دوست دریافت کنید بیشتر مایل به خرید هستید تا زمانیکه شخصا با آن برند مواجه می شوید.
شهرت و محبوبیت
حال تصور کنید که اینفلوئنسرها دارای تعداد بی شماری مخاطب (فالوور) هستند که با استفاده از آنها مخاطبان و شبکه ای از مخاطلبان آنها به سمت یک برند هجوم می آورند تا به بهترین شکل ممکن در فضای مجازی دیده شود و بدنبال آن فروش بیشتر و بهتر محصولات را بهمراه خواهد داشت، چرا که این مخاطبیان از تجربیات خرید خود برای طرفداران و مخاطبین خود خواهند گفت و بدین طریق یکی از بهترین انواع تبلیغات دهان به دهان در فضای وب را رقم میزنند. در درجه اول تأثیر گذاری اینفلوئنسر بر اساس شهرت و محبوبیت آنها رخ میدهد.
شبکه های اجتماعی
این روش، بخصوص امروزه که اکثر افراد دارای تلفن های همراه با قابلیت های پیشرفته هستند و همچنین استفاده گسترده از فضای وب و شبکه های اجتماعی فراگیرتر از گذشته می باشد، بسیار کاربردی است. چرا که افراد دوست دارند به روش های خود در مورد برند مورد نظرشان اطلاعات کسب کنند و از کسانی که مورد اعتمادشان هستند (اینفلوئنسر) در مورد آن برند اطلاعات بدست آورند.
استفاده از مناسب تربن اینفلوئنسر
وقتی که از اینفلوئنسر مناسب و مرتبط با محصول یا خدمات استفاده شود، آنها محتوایی مناسب و در خور آن برند یا توصیه مثبت و تأثیر گذار خود را در برابر دید مخاطبان هدف قرار میدهند به شکلی که حتما دیده یا شنیده شود و در مرکز توجه قرار گیرد و آنگاه فروش و رقابت به جهت خرید یا استفاده از خدمات بینظیر است.
در واقع آنها (اینفلوئنسرها) بر اساس شخصیت خود بهمراه محتوایی که تولید میکنند پایگاه طرفداران یک برند یا خدمات را ایجاد کرده و بر آن تأثیر میگذارند.
اینفلوئنسرها فالو می شوند
این افراد خود را به مخاطبانشان تحمیل نمیکنند، بلکه مخاطبانشان با میل خود اخبار مرتبط با آنها را فالو میکنند تا راجع به آن بیشتر بدانند.بدین گونه میتوان به مشتریانی دست پیدا کرد که از نظر مسافتی دور هستند، اما میتوانند به مشتریانی وفادار تبدیل شوند.
بهره گیری از اینفلوئنسر
بعنوان مثال یک شرکت طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان نیاز دارد تا نحوه دکوراسیون داخلی، ظرافت، کیفیت و نمونه کار خود را به دید مخاطبان هدف برساند و از این طریق مشتری جذب کند. تصور میکنید چگونه میتواند از اینفلوئنسر مارکتینگ بهره گیرد؟
در اختیار داشتن بازار هدف
یک روش، استفاده از اینفلوئنسرهایی است که در فضای مجازی و در زمینه املاک فعالیت میکنند و هر روزه مخاطبان زیادی دارند که بدنبال خرید، فروش یا تعمیر ملک خود هستند.پس یک بازار هدف مطلوب در اختیار دارد و میتواند تأثیر گذاری و تعامل مورد انتظار را به همراه داشته باشد.
با بهره گیری اینفلوئنسر از یک محتوای خوب و اعتبار خود در زمینه مشاوره مسکن در فضای مجازی، مخاطبان هدف به مشاهده تصاویر یا محتوای تولید شده میپردازند و بصورت آزاد تصمیم میگیرند که از خدمات آن شرکت بهره مند گردند، یا فعالیت های آن را دنبال کنند.
استفاده از سلبریتی ها
یا این برند میتواند از افراد معروف مانند بازیگران یا افراد مشهور بهره گیرد که به عنوان مثال از خدمات آن شرکت بهره مند شده اند و رضایتمندی و تجربه استفاده از خدمات خود را در اختیار طرفداران خود قرار میدهند. که البته تأثیر گذاری این روش از روش اول ضعیف تر است، چرا که در روش اول بازار هدف تخصصی است.
مشاهده شخص مورد اعتماد در یک صف طولانی
استفاده از اینفلوئنسر ها همانند تشکیل صف جلوی یک رستوران است، که هر چه آن صف طولانی تر باشد نگرش ما نسب به آن رستوران مثبت تر خواهد شد، و این بینش برای ما ایجاد میشود که حتما این رستوران از کیفیت بالایی برخوردار است. حال اگر در صف مذکور افراد را بشناسیم این بینش در ذهن ما بیشتر تقویت میشود و اگر همان افراد رستوران مورد نظر را پیشنهاد کنند بصورت حتم ما نیز از آنها پیروی میکنیم.
در دنیای واقعی و نه مجازی می توان به استفاده از افراد مشهور مانند ورزشکاران یا هنرمندان سینما و تلویزیون برای تبلیغ کالا یا خدمات اشاره کرد که البته در عصر حاضر این افراد در فضای مجازی به عنوان اینفلوئنسر نیز فعالیت میکنند.
چگونه اینفلوئنسر مناسب برای تبلیغات را انتخاب کنیم؟
در ابتدا بایستی اینفلوئنسری انتخاب شود که در صنعت آن برند دارای شهرت یا اعتبار باشند. همانند پوشاک ورزشی که از ورزشکاران بنام استفاده میکنند. اما اگر برند در صنعتی فعال باشد که صاحب نظری نداشته باشد دو راه پیش رو دارد.
اسپانسر شوید
یکی اینکه می تواند از بازیگران یا خوانندگان استفاده کند، که در این صورت برند مورد نظر حکم اسپاسنر یا حامی را به عهده دارد و فعالیت آن اینفلوئنسر در جامعه حالت تبلیغاتی پیدا می کند.
افراد معروف و مورد پذیرش جامعه
راه بعدی این است که از افراد معروف محلی به عنوان اینفلوئنسر استفاده کرد، چرا که این افراد مورد پذیرش جامعه هستند و دید تبلیعاتی وجود ندارد و البته تأثیر گذاری افزایش می یابد. مثل زمانی که یک فرد مورد حمایت جامعه با تهیه محتوای بصری از اقامت در یک هتل طرفداران خود را به استفاده از آن مکان سوق میدهد.
این روش مزیتهای اقتصادی بالایی دارد به شکلی که اثر بخشی بالای این روش باعث مزیت رقابتی آن نسبت به اسپانسر شدن، تبلیغات محیطی، تبلیغات آنلاین و دیگر شیوه های تبلیغاتی شده است.
اینفلوئنسر میزان بازگشت سرمایه را افزایش میدهد
و نکته آخر اینکه اینفلوئنسرها برای خدماتی که ارائه می کنند هزینه دریافت میکنند که البته اگر به این نکته بیاندیشیم که با انتخاب اینفلوئنسر مناسب و پرداخت هزینه به چه بازار بزرگی از مشتریان هدف دست خواهیم یافت بدون شک از این مهم در تبلیغات شبکه های اجتماعی غافل نخواهیم شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/12880/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی