شبکه هاي اجتماعي - قسمت 7

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟ مقالات بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - در دنیای بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، اینفلوئنسر مارکتینگ سر و صدای زیادی به پا کرده و رونق گرفته است.


کمپانی‌ها، صاحبان برند و کسب و کار، از طریق کمپین‌های که با هزینه‌های تبلیغاتی ایجاد می‌شود به ۱۹۸% سود رسیده‌اند. با این حال و روند رشد و سود، هنوز چالش‌هایی در مقابله با استراتژی‌های اینفلوئنسر مارکتینگ وجود دارند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از چنکا، پیدا کردن مشکل اولین قدم برای حل آن است. در اینجا به سه چالشی که به صورت مرتب، در اینفلوئنسر مارکتینگ رخ می‌دهد و دارای راه‌حل‎های محسوسی است اشاره می‌شود:
چالش اول: پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب
تعریف‎های اشتباهی برای اینفلوئنسر وجود دارد که این تعریف‌های اشتباه، پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب با برندتان را دچار مشکل می‌کند.
تپ انفلوئنس (TapInfluence) و گروه­ تحقیقی آلتیمتر (Altimeter) از بازاریاب­ها خواستند تا برخی از چالش‌هایی را که هنگام کار با اینفلوئنسرها با آن­ها مواجه می­شدند، را نام ببرند. ۶۸% از بازاریاب‌ها گفتند پیدا کردن اینفلوئنسر مرتبط، مانع بسیار بزرگی است.
براساس دیگر تحقیقاتی که انجام شد و در یک مطالعه جداگانه، ۷۳% از بازاریاب‎های مد و زیبایی، شناسایی اینفلوئنسرهای مناسب برای اینفلوئنسر مارکتینگ را بزرگترین مشکل‎شان بیان کردند.
راه‌حل: از برخی ابزارها برای تشخیص اینفلوئنسرهای مناسب استفاده کنید. این نرم‎افزارها براساس داده‌ها، مقیاس‌ها را اندازه‎گیری می‎کنند. تنها با چند کلیک، به اینفلوئنسر مناسب و منطبق با معیارهای‌تان می‌رسید.
چالش دوم: تعریف اینفلوئنسر و اینفلوئنسر مارکتینگ به مدیران
در میان روش‎های مختلف بازاریابی دیجیتال، اینفلوئنسر مارکتیگ روشی جدید است. به همین دلیل ممکن است سازمان‎ها با چالش‎های بزرگی مواجه شوند. در این مسیر، بازاریاب‎ها باید به سختی کار کنند تا بتوانند جایگاه اینفلوئنسر مارکتینگ را برای مدیران ثابت کنند و اغلب هم درک سختی نسبت به این موضوع دارند. همچنین کمپانی‌ها، برندها و صاحبان کسب و کار هزینه‎های کافی را برای اینفلوئنسر مارکتینگ در نظر نمی گیرند. اکثرا دوست دارند با اینفلوئنسرهای مشهور و با پرداخت هزینه‎ای ناچیز بهترین نتیجه را بگیرند.
برندها باید این را در نظر بگیرند که اینفلوئنسرهای واقعی، محتواهای قابل اعتماد و اصل را ایجاد می‌کنند و باعث ایجاد رونق در فروش، افزایش SOV، شناخته شدن برند و … می‎شوند.
راه‌حل: قبل از هر چیز، تفاوت بین سلبریتی، اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر و ماکرو اینفلوئنسر را برای مدیران خود تعریف کنید. به آن‎ها براساس آمارهای واقعی و نتایج مثبت ثابت کنید که میکرو اینفلوئنسرها و ماکرو اینفلوئنسرها به طور قابل توجهی موثرتر از اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها هستند. داشتن آگاهی یک قدرت محسوب می‌شود و وقتی شما با استفاده از این دانش و آگاهی، به مدیران و بازاریاب‌ها تاثیر واقعی اینفلوئنسر مارکتینگ را نشان دهید، باعث موفقیت کارها و کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ می‌شوید.
چالش سوم: به اینفلوئنسرها برای تولید محتوا اعتماد کنید
۷۲% اینفلوئنسرها فکر می‌کنند که هزینه پرداختی برندها به اندازه تولید محتوا و سرویس‌دهی آن‌ها نیست. همچنین ۳۹% اینفلوئنسرها، دستورالعمل‎هایی که برندها برای تولید محتوا به آن ها می‌دهند را محدود کننده و یک چالش می‎دانند. یکی دیگر از مشکلاتی که اینفلوئنسرها درباه آن صحبت می‎کنند، مقدار زمانی است که برندها برای تولید محتوا در نظر می‎گیرند. ۳۲% اینفلوئنسرها می‎گویند که زمان کافی به بازاریاب‌ها برای اتمام پروژه داده نمی‌شود.
تپ اینفلوئنس (TapInfluence) از اینفلوئنسرها خواست تا درباره بزرگترین اشتباهاتی که برندها برای سرمایه‌گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ انجام می دهند، صحبت کنند و راه‎حل‌های واقعی را برای درمان این مسئله بیان کنند.
راه‌حل: بازاریاب‌ها قادر به درک این موضوع نیستند که اینفلوئنسرها، تلاش بسیاری را برای جلب اعتماد و وفاداری انجام می‎دهند. بنابراین قدرت اینفلوئنسرها را به عنوان یک استراتژی بازاریابی، نادیده می‌گیرند. اینفلوئنسرها براساس آمار، با توجه به هزینه کمتری که نسبت به سلبریتی‎ها می‌گیرند، نتایج بهتری را برای برندها به دست می‌آورند و بسیاری از نگرانی ها را رفع می‎کنند. برای همین بازاریاب‎ها بهتر است دست اینفلوئنسرها را در تولید محتوا باز بگذارند تا آن‌ها به صورت خلاقانه به تولید محتوای مورد نظر آن‌ها بپردازند. اینفلوئنسرها می‌توانند محتوای خلاقانه و تاثیرگذاری ایجاد کنند.
و اما حقیقت بزرگ
قانون‌های اینفلوئنسر مارکتینگ براساس گسترش آن در حال تغییر است. اینفلوئنسرها این موضوع را درک کردند و می‌دانند که چطوری به صورت گروهی با هم کار کنند و چه محتوایی را برای تبلیغات ایجاد کنند تا بهترین نتیجه و تاثیر را روی مخاطبان خود داشته باشند. در واقع آن‌ها به نوعی تعامل با برندها رسیدند (مثال معروف «تو پشت مرا می‌خوارانی و من پشت تو را»). در این تعامل، اینفلوئنسرها باید به این آگاهی برسند که برندها چه چیزهایی می‌خواهند و همچنین بالعکس.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي

آينده شبکه‌هاي اجتماعي در حوزه بازاريابي و تبليغات