بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد مديريت

چگونه ضربان کارمندان تان را به دست بگيريد

  بزرگنمايي:


آيا مي خواهيد بدانيد کارمندان تان چه احساسي درباره کارفرماي خود يا شرکت دارند؟ ممکن است آنها عقايد راسخي نسبت به کارشان داشته باشند اما بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعات بسيار زياد در نشست هاي هفتگي پرسنل و شرکت مردد هستند.

دانستن اينکه کارمندان چه احساسي مي کنند و چه طور مي انديشند مي تواند در مطمئن شدن از اينکه بينش شما از سوي اعمال آنها پشتيباني مي شود، موثر و ارزشمند باشد. اين اطلاعات مي تواند به شما بينش هايي را عرضه کند که افراد را به نحو موثري هدايت کند. در سطحي عملي، به اختيار درآوردن ضربان کارمندان تان مي تواند به شما کمک کند تا:

ـ فهم خط مشي ها به منظور تضمين اجراي مناسب نوآوري هاي تازه را تاييد کنيد.

ـ تقابل هاي بين کارمندان را کشف و رفع کنيد.

ـ فرآيندهاي عملي و امکان پذير بيافرينيد و به طرزي عادلانه مسووليت ها را تقسيم کنيد.

ـ براي رشد حرفه اي همسو با اهداف شغلي کارمندان و نيازهاي شرکت، فرصت ها را رشد دهيد.

در اينجا چند شيوه براي به دست گرفتن ضربان کارمندان تان ارائه مي کنيم؛ از مراقب بودن بي سر و صدا تا دخالت مودبانه.
به تغييرات رفتاري کارمندان توجه کنيد

تفاوت هاي ناگهاني و پايدار در رفتار يک کارمند مي تواند حاکي از نارضايتي شغلي باشد. حواس تان به تغييرات خصوصيات فردي باشد؛ مانند ديرتر يا زودتر رسيدن به محل کار، يا دير و زود شدن ساعت ترک کار و همين طور، کم و زياد شدن زمان استراحت نيمروزي. ديگر علامت هاي اينچنيني که بايد مورد توجه قرار بگيرند، شامل موارد زير هستند: کم طاقتي و از دست دادن شکيبايي در مواجهه با مشتريان و نيز، برخوردهاي شديد مکرر با همکاران. البته فرض نکنيد که چنين تغييراتي براي محل کار، نابجا و بلاموضوع هستند. اين تغييرات يا از دغدغه هاي شخصي ناشي مي شوند يا از نگراني هاي حرفه اي و شغلي. يک کارمند مي تواند خود را با نوعي تغيير سبک زندگي سازگار کند؛ براي نمونه، افزايش اعضاي خانواده، بيماري مزمن، يا تغيير محل زيست. يک کارمند مي تواند دچار مشکلاتي موقتي در زندگي شخصي اش شود. هر چند، اين تغييرات شايد او را وادارند که انتظارات بلندمدتش در نسبت با شرکت را مورد بازانديشي قرار دهد؛ براي نمونه، ممکن است او به دنبال يک شغل جديد يا دستمزد بالاتر باشد، يا در پي فرصت بيشتر براي ترقي شغلي و حرفه اي، يا ساعات تعطيلي کمتر.
پرسه بزنيد، ببينيد و بشنويد

به عنوان يک مالک کسب وکار و يک مدير اجرايي، مي توانيد ميزان بيشتري از وقت خود را در دفتر کارتان يا در راه باشيد، از آخرين استراتژي کسب و کار استفاده کنيد، عملکرد هفتگي را تحليل کنيد و مناسبات راهگشاتر با مشتريان را بپرورانيد. اما بيرون رفتن از محل کار و فعاليت هاي روزانه ديداري، مي تواند بينش هاي ارزشمندي به شما اعطا کند که در غيراين صورت دسترس ناپذير باقي خواهد ماند. خصوصا، به واحدهاي فروش يا توليد و طبقات پخش و توزيع سر بزنيد؛ در نشست هاي آنها شرکت کنيد؛ مکالمات شان با مشتري ها را مورد توجه قرار دهيد. بدون خبر قبلي، در ساعت هاي کاري مختلف از بخش ها بازديد کنيد. غيرقابل پيش بيني باشيد. کساني را که دل به کار مي دهند و کوشا هستند مورد تشويق قرار دهيد و راضي نگه داريد، هر چند هميشه کساني هستند که کمتر تحرک دارند. با گشت زدن در محيط کار، مي توانيد عکس العمل ها و واکنش هاي متقابل بين مشتريان و افراد شرکت را بي واسطه ببينيد. بحث و جدل هاي مربوط به فروشندگان و نيز همکاري گروهي را مورد توجه قرار دهيد: آيا امور دقيقا همانطور پيش مي رود که تصور و برنامه ريزي شده بود؟ به اين ترتيب، شما مي توانيد سناريوهايي را کشف کنيد که بنا بر دستورالعمل هاي داده شده به کارمندان، هيچ معنايي ندارد. موقعيت هاي مساله دار و پرسش برانگيز را مورد بررسي و تفحص قرار دهيد تا بهتر دريابيد که کارمندان تان واقعا چه در سر دارند. ابتدا، مطمئن شويد که ادراک شما نقصي ندارد. يعني اگر فقط يک طرف مکالمه اي را شنيديد، در پي شفاف سازي آن باشيد. اگر درک شما درست است و اعمال کارمندي خارج از انتظارات شما است، سعي کنيد پي ببريد که چه چيزي آنها را برمي انگيزد و تحريکشان مي کند. براي نمونه، شايد آنها با خط مشي شرکت موافق نباشند، شايد باور دارند که روال جاري نابسنده است، شايد فکر مي کنند ابزار لازم براي غلبه بر پيچيدگي شرايط در اختيارشان نيست، يا اصلا شايد قيد و شرط هايي درباره طلب هر گونه راهنمايي دارند.
به کارمندان مجال سخن گفتن بدهيد

مردم عاشق اين هستند که انديشه هاي شان را با ديگران در ميان بگذارند. از کارمندان درباره چشم اندازهاي شان سوال کنيد. برخي درباره همه چيز شکايت مي کنند و مي نالند، بعضي ديگر تنها وقتي مکررا به صحبت کردن ترغيب شوند اطلاعات درخوري به دست مي دهند. اغلب کارمندان کم حرف و بي سر و صدا، بينش هايي در اختيار مي گذارند که هرگز از کسي غير از خود آنها نمي شنيديد. به مرور خواهيد آموخت چه کسي، ايده هاي کارآمد را به نحوي موثق ارائه مي کند.
کارمندان را مورد تحقيق و بررسي قرار دهيد

خيلي از مردم ــ اگر سوالات ويژه اي از ايشان بپرسيد و اجازه دهيد به طور خصوصي پاسخ تان را بدهند ــ به شما خواهند گفت که دوست دارند به شما بگويند چه فکري مي کنند. به اين ترتيب، بررسي هاي رسمي، در فهم درست کارمندان مفيد خواهد بود. ابزارهاي آنلاين، همچون برنامه هاي SurveyMonkey و Zoomerang، اين فرآيند بررسي را تسهيل مي کنند. در نظر داشته باشيد که بايد از مخاطب يا پاسخگو بخواهيد درجه بندي هايش درباره موضوعات اصلي را ارائه کند و از طريق سوالات زيادي که طرح مي کنيد آن را تشريح کنيد. اگر خواهان کارشناسي حرفه اي تري در خصوص ارزيابي تمايلات کارمندان هستيد، يک شرکت ديگر را براي هدايت بررسي ها استخدام کنيد. نتايج بررسي را مورد بازبيني قرار داده و بينش هايي در خصوص نقشه هاي کنش براي کارمندان ارائه کنيد. از اين حيث، آنها خواهند دانست که شما به انديشه هاي شان علاقه مند هستيد و نيز پي خواهند برد که با مشکلاتي درگير هستيد که گفت وگوهاي آتي را پيش خواهند کشيد.

به کارمندان تان گوش بسپاريد تا درباره چگونگي حل يا رفع مشکلات ــ به صورت مستقل يا با همکاري جمعي ــ برايتان حرف بزنند. رويکردهاي هر يک از آنها، ظرفيت چشم اندازهاي آنها درباره اولويت هاي شرکت، سرچشمه هاي هرگونه اضطراب و درک پاسخگويي يا مسووليت پذيري و نقش هاي افراد درون سازمان را به شما نشان خواهد داد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وزیر ارتباطات: سرویس ADSL رو به انقراض است

چگونه هوش مصنوعی جهان بانکداری را متحول می کند

خدمه هواپیما در یک پرواز طولانی کجا استراحت می‌کنند؟

هک رشد یا Growth Hacking چیست؟

اینفلوئنسرمارکتینگ (Influencer marketing) چیست؟

بازاریابی نیچ چیست؟

بازاریابی افیلیت (Affiliate Marketing) چیست؟

چرا حتی بهترین کارآفرین­‌ها هم مخالفانی دارند؟

راهکار 12 دقیقه‌ای پژوهشگران برای داشتن حال بهتر

25 سال بعد؛ مصاحبه‌ای با لینوس توروالدز

مدیرعامل دایملر: سانحه بوئینگ 737 مکس نشانگر ضعف فناوری خودران است

هر آنچه باید درباره هواپیمایی ایران ایر تور بدانید

بزرگترین قرارداد تاریخ ZF با بی‌ ام‌ و بسته شد

رویداد بزرگ مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ Market Leaders – رهبران بازار

نشست سالانه هیأت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد

ارزش سهام نتفلیکس روند صعودی 10 ساله و رشد 65 برابری داشته است

برنرز لی، طراح تار جهان‌گستر وب، در 30 سالگی این طرح از آینده‌ی آن می‌گوید

بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی شبکه ای، واقعیت یا توهم؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یا Pay Per Click چیست؟

بازاریابی تلفنی چیست؟

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)

خطرات کنونی هوش مصنوعی و راه‌های مقابله با آن

تمرین‌های خودمراقبتی برای کارآفرینان پرمشغله

راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه قبل از عید

در سفر به استانبول چقدر هزینه کنیم؟

خشم عمومی می‌تواند نتایج سازنده‌ای داشته باشد؟

چگونه از دام شکست‌های کاری‌مان رها شویم؟

چرا بیماری قلبی درمیان اهالی آسیای جنوبی رواج بیشتری دارد؟

برای سفر در میان ستارگان، به چه فضاپیمایی نیاز خواهیم داشت؟

مالکیت توزیع شده چیست و چگونه به رشد کشور هند کمک می‌کند

دامپینگ ها حمله می‌کنند

تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت فاش شد

رهبران بزرگ چگونه تعارض‌های محیط کار را مدیریت می‌کنند

مدیریت مشکلات (Problem Management) در ITIL چیست؟

آیا واقعا آینده ما در ژن‌های ما نوشته شده است؟

آیا دوستان فیسبوکی می‌توانند موجب بیماری فرد شوند

خلق‌وخوی بد: مسئله‌ای فراتر از حالت منفی ذهن

تعادل کار و زندگی یک افسانه‌ غیرقابل دستیابی است

چگونه روی توسعه منابع انسانی سازمان‌، سرمایه‌گذاری کنیم؟

نشست اقتصاد بلاک چین استانبول، اول اسفند 1397

سال فاجعه‌آمیز فیسبوک و ضرر میلیارد دلاری مارک زاکربرگ

نرم‌افزار چگونه به مزیت برتر شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌شود

فروشندگان چگونه از حافظه Optane اینتل برای فریب کاربران استفاده می‌کنند

نتفلیکس مدیر مالی اکتیویژن بلیزارد را به استخدام خود در می‌آورد

بیوگرافی: جان دی. راکفلر؛ تاجر نفتی و ثروتمندترین فرد تاریخ معاصر

مصباحی‌مقدم: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم /فقط بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود/50 درصد فرار مالیاتی داریم

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

خسارت‌های اقتصادی اظهارات جنجالی ظریف در سال‌های اخیر

وزیر نفت : بنزین سهمیه بندی و گران نمی شود