سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟ مديريت

  بزرگنمايي:

بازاريابي سياسي - دستبابي به برندينگ موثر و قوي کار بسيار سختي براي کسب وکارها است. برندهاي خوب به دليل احساساتي که در کاربران القا مي‌کنند، کاملا مشخص و واضح هستند. برندينگ در واقع درک کاربران از کسب وکار شما است. برند فقط لوگو، شعار يا يک طرح نيست، برند تصوري است که مخاطب از يک کسب وکار دارد.
يک کسب وکار ممکن است برندي براي خود ساخته باشد، اما در هنگام ايجاد آن اشتباهاتي را مرتکب شود. ريبرندينگ فرآيند تغيير پيام برندينگ کسب وکارها است. ريبرندينگ داراي مزاياي فراواني است، اما تنها براي کسب وکارهايي ارزشمند است که واقعا به فرآيند ريبرندينگ نيازمند بوده‌اند. بسياري از کسب وکارها بدون اين که نياز شديد خود به ريبرندينگ را احساس کنند، به آن اقدام مي‌کنند. اما آيا اين کار درستي است؟ آيا مي‌توان قبل از ريبرندينگ از نياز به آن مطمئن شد؟
ريبرندينگ چيست؟
ريبرندينگ، يعني تغيير دادن ظاهر برندتان، و يا به طور کلي حسي که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ايجاد تفاوت با رقبا.
به هنگام ريبرندينگ شما ممکن است لوگو، بسته‌بندي‌ها، طراحي سايت، متريال‌هاي بازاريابي، عناصر تبليغاتي،دکوراسيون و هر چيز ديگري که مربوط به کسب‌وکارتان است را تغيير دهيد و به شکل و شمايل جديدي درآوريد.
در اين مقاله با چند نشانه که ثابت مي‌کنند شما به ريبرندينگ نياز داريد يا نه؟ آشنا خواهيد شد.
برند شما شفافيت کافي را ندارد
اگر برند شما به صراحت به مخاطبان‌تان نمي‌گويد که شما چه کسي هستيد و چه کاري انجام مي‌دهيد! شما به ريبرندينگ نياز داريد. در چنين شرايطي يا پيام برند شما بسيار مبهم است و يا کسب وکارهاي بسياري از آن بهره‌مند مي‌شوند.
برند شما به يادماندني نيست
برندهاي خوب در بين جمعيت برجسته هستند. اگر شما شناخته شده و برجسته نيستيد، مي‌بايست به ريبرندينگ و تجديد پيام برندينگ خود دوباره فکر کنيد. رقباي خود را بررسي کنيد، آيا شما بيشتر در بين جمعيت شناخته شده هستيد يا آن‌ها؟
برند شما منحصربه‌فرد نيست
اگر برند شما به ياد ماندني نيست، به احتمال زياد منحصر به فرد هم نيست. برند شما بايد پيامي را به مخاطبان ارسال کنند، پيامي که تنها برند شما آن را ارائه مي‌کند و مشکلي که تنها برند شما آن را حل مي‌کند. اگر چنين پيامي نداريد به ريبرندينگ نياز داريد، شما بايد پيام برند خود را بازنويسي کنيد، به طوري ‌که اين پيام شما را از رقبا متمايز سازد.
برند شما با مخاطبانش ارتباط احساسي ندارد
اگر مخاطبان شما احساس نکنند که شخصا با برند شما در ارتباط هستند، با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد. برندينگ به شدت وابسته به مشارکت عاطفي مخاطبان دارد. اگر در چنين وضعيتي قرار داريد، تمرکز تلاش‌هاي بازاريابي شما بايد بر روي ايجاد احساس در مخاطب شکل گيرد. به طوري‌که تلاش کند آن‌ها را به برند وابسته کند.
برند شما اعتبار کافي را بين مخاطبان‌تان ندارد
اگر برند شما انتظارات مخاطبانش را برآورده نمي‌کند و همواره نارضايتي‌ و شکايت‌ دريافت مي‌کند. شما نياز به يک برند معتبرتري داريد. شما بايد تلاش کنيد با يک پيام کيفيت محور بر روي اعتبار برند خود تلاش کنيد. مطمئنا پيرو اين پيام، مي‌بايست کيفيت محصولات شما نيز بالا باشد و با يک محصول ضعيف به هيچ وجه قادر به ساخت اعتبار نخواهيد بود.
پيام تبليغاتي خود را مجددا طراحي کنيد. بر روي يک ويژگي خارق‌العاده و منحصر به فرد خود تمرکز کنيد و مطمئن باشيد پيام شما با آن‌چه در واقعيت وجود دارد، هماهنگ باشد.
برند شما به مخاطبان صحيح خود دست نيافته است
اين مشکل زماني رخ مي‌دهد که شما قبل از شروع کار انتظارات و خواسته‌هاي مخاطبان خود را مدنظر قرار ندهيد. هنگامي که شما به مخاطبان خود فکر نکنيد، پيام اشتباهي را به افراد اشتباهي خواهيد رساند. ريبرندينگ در چنين مواردي بسيار ضروري است، بازخورد از مشتريان و نظرسنجي‌ها مي‌تواند در هدايت برند جديد بسيار موثر واقع شود.
برند شما متغير است
يک برند واقعي، در زمان حال به آن‌چه که در گذشته بود و آن‌چه که مي‌خواهد در آينده باشد، مرتبط است. اگر کسب وکار کنوني شما بسيار متفاوت‌تر از قبل است و يا اهدافي دارد که هيچ ربطي به برند کنوني‌اش ندارد، بايد ريبرندينگ انجام دهيد. يک برند خوب با يک هدف همواره به دنبال ارائه خدمات عالي، تمرکز بر قيمت مناسب و يافتن راه‌حل‌هاي ساده براي حل مشکلات است.
برند شما مي‌خواهد محصول يا خدمات جديدتري ارائه کند
اگر تغييراتي در محصولات يا سرويس‌هاي مهم خود ايجاد کرده‌ايد، بايد از طريق ريبرندينگ آن را به مخاطبان نشان دهيد. برندينگ شما بايد همواره متناسب با کارهايي که انجام مي‌دهيد، باشد.
برند شما مي‌خواهد مخاطبان جديدي را هدف قرار دهد
اگر مي‌خواهيد مخاطبان جديدي را هدف قرار دهيد، بايد پيام برندينگي متناسب با نيازها و خواسته‌هاي آن‌ها ايجاد کنيد. به عنوان مثال، اگر شما مخاطب هدف خود را از زنان 60-70 سال به زناني با بچه‌هاي کوچک تغيير دهيد، مطمئنا برندينگ شما بايد حول آن شکل گيرد.
برچسب ها: اشتباهات برندينگ, بازسازي برند, برندسازي, برندينگ, برندينگ احساسي, ريبرندينگ

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/12035/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

عینک هوشمند جنجالی متا با ویژگی‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

بازی/ Big Rig Racing؛ به میدان نبرد کامیون‌ها خوش آمدید