آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟
مديريت
بزرگنمايي:
بازاريابي سياسي - دستبابي به برندينگ موثر و قوي کار بسيار سختي براي کسب وکارها است. برندهاي خوب به دليل احساساتي که در کاربران القا ميکنند، کاملا مشخص و واضح هستند. برندينگ در واقع درک کاربران از کسب وکار شما است. برند فقط لوگو، شعار يا يک طرح نيست، برند تصوري است که مخاطب از يک کسب وکار دارد.
يک کسب وکار ممکن است برندي براي خود ساخته باشد، اما در هنگام ايجاد آن اشتباهاتي را مرتکب شود. ريبرندينگ فرآيند تغيير پيام برندينگ کسب وکارها است. ريبرندينگ داراي مزاياي فراواني است، اما تنها براي کسب وکارهايي ارزشمند است که واقعا به فرآيند ريبرندينگ نيازمند بودهاند. بسياري از کسب وکارها بدون اين که نياز شديد خود به ريبرندينگ را احساس کنند، به آن اقدام ميکنند. اما آيا اين کار درستي است؟ آيا ميتوان قبل از ريبرندينگ از نياز به آن مطمئن شد؟
ريبرندينگ چيست؟
ريبرندينگ، يعني تغيير دادن ظاهر برندتان، و يا به طور کلي حسي که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، با هدف ايجاد تفاوت با رقبا.
به هنگام ريبرندينگ شما ممکن است لوگو، بستهبنديها، طراحي سايت، متريالهاي بازاريابي، عناصر تبليغاتي،دکوراسيون و هر چيز ديگري که مربوط به کسبوکارتان است را تغيير دهيد و به شکل و شمايل جديدي درآوريد.
در اين مقاله با چند نشانه که ثابت ميکنند شما به ريبرندينگ نياز داريد يا نه؟ آشنا خواهيد شد.
برند شما شفافيت کافي را ندارد
اگر برند شما به صراحت به مخاطبانتان نميگويد که شما چه کسي هستيد و چه کاري انجام ميدهيد! شما به ريبرندينگ نياز داريد. در چنين شرايطي يا پيام برند شما بسيار مبهم است و يا کسب وکارهاي بسياري از آن بهرهمند ميشوند.
برند شما به يادماندني نيست
برندهاي خوب در بين جمعيت برجسته هستند. اگر شما شناخته شده و برجسته نيستيد، ميبايست به ريبرندينگ و تجديد پيام برندينگ خود دوباره فکر کنيد. رقباي خود را بررسي کنيد، آيا شما بيشتر در بين جمعيت شناخته شده هستيد يا آنها؟
برند شما منحصربهفرد نيست
اگر برند شما به ياد ماندني نيست، به احتمال زياد منحصر به فرد هم نيست. برند شما بايد پيامي را به مخاطبان ارسال کنند، پيامي که تنها برند شما آن را ارائه ميکند و مشکلي که تنها برند شما آن را حل ميکند. اگر چنين پيامي نداريد به ريبرندينگ نياز داريد، شما بايد پيام برند خود را بازنويسي کنيد، به طوري که اين پيام شما را از رقبا متمايز سازد.
برند شما با مخاطبانش ارتباط احساسي ندارد
اگر مخاطبان شما احساس نکنند که شخصا با برند شما در ارتباط هستند، با آن ارتباط برقرار نخواهند کرد. برندينگ به شدت وابسته به مشارکت عاطفي مخاطبان دارد. اگر در چنين وضعيتي قرار داريد، تمرکز تلاشهاي بازاريابي شما بايد بر روي ايجاد احساس در مخاطب شکل گيرد. به طوريکه تلاش کند آنها را به برند وابسته کند.
برند شما اعتبار کافي را بين مخاطبانتان ندارد
اگر برند شما انتظارات مخاطبانش را برآورده نميکند و همواره نارضايتي و شکايت دريافت ميکند. شما نياز به يک برند معتبرتري داريد. شما بايد تلاش کنيد با يک پيام کيفيت محور بر روي اعتبار برند خود تلاش کنيد. مطمئنا پيرو اين پيام، ميبايست کيفيت محصولات شما نيز بالا باشد و با يک محصول ضعيف به هيچ وجه قادر به ساخت اعتبار نخواهيد بود.
پيام تبليغاتي خود را مجددا طراحي کنيد. بر روي يک ويژگي خارقالعاده و منحصر به فرد خود تمرکز کنيد و مطمئن باشيد پيام شما با آنچه در واقعيت وجود دارد، هماهنگ باشد.
برند شما به مخاطبان صحيح خود دست نيافته است
اين مشکل زماني رخ ميدهد که شما قبل از شروع کار انتظارات و خواستههاي مخاطبان خود را مدنظر قرار ندهيد. هنگامي که شما به مخاطبان خود فکر نکنيد، پيام اشتباهي را به افراد اشتباهي خواهيد رساند. ريبرندينگ در چنين مواردي بسيار ضروري است، بازخورد از مشتريان و نظرسنجيها ميتواند در هدايت برند جديد بسيار موثر واقع شود.
برند شما متغير است
يک برند واقعي، در زمان حال به آنچه که در گذشته بود و آنچه که ميخواهد در آينده باشد، مرتبط است. اگر کسب وکار کنوني شما بسيار متفاوتتر از قبل است و يا اهدافي دارد که هيچ ربطي به برند کنونياش ندارد، بايد ريبرندينگ انجام دهيد. يک برند خوب با يک هدف همواره به دنبال ارائه خدمات عالي، تمرکز بر قيمت مناسب و يافتن راهحلهاي ساده براي حل مشکلات است.
برند شما ميخواهد محصول يا خدمات جديدتري ارائه کند
اگر تغييراتي در محصولات يا سرويسهاي مهم خود ايجاد کردهايد، بايد از طريق ريبرندينگ آن را به مخاطبان نشان دهيد. برندينگ شما بايد همواره متناسب با کارهايي که انجام ميدهيد، باشد.
برند شما ميخواهد مخاطبان جديدي را هدف قرار دهد
اگر ميخواهيد مخاطبان جديدي را هدف قرار دهيد، بايد پيام برندينگي متناسب با نيازها و خواستههاي آنها ايجاد کنيد. به عنوان مثال، اگر شما مخاطب هدف خود را از زنان 60-70 سال به زناني با بچههاي کوچک تغيير دهيد، مطمئنا برندينگ شما بايد حول آن شکل گيرد.
برچسب ها: اشتباهات برندينگ, بازسازي برند, برندسازي, برندينگ, برندينگ احساسي, ريبرندينگ
-
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۴:۱۳:۴۸ PM
-
۱۵۱۸ بازديد
-
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
-
سیاست و بازاریابی
لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/12035/