سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ریزر بلید 15 جدید با پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی شد استارت آپ

  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - زومیت / ریزر به‌تازگی مدل جدید لپ‌تاپ بلید 15 را با تراشه‌ی نسل دهمی سری کامت لیک-H اینتل و پردازنده‌ی گرافیکی جدید انویدیا برای گیمرها معرفی کرده است.
اینتل اخیرا جدیدترین نسل از تراشه‌های نسل دهمی خودش را در 6 مدل در قالب خانواده‌ی کامت لیک-H برای نوت‌بوک‌ها معرفی کرد. انویدیا نیز به‌دنبال معرفی این پردازنده‌ها، به رونمایی جدیدترین کارت‌های گرافیکش با فناوری‌هایی جدید پرداخت. به‌دنبال معرفی پردازنده‌های یادشده توسط اینتل و انویدیا، شرکت‌های مختلف دست به معرفی لپ‌تاپ‌هایی جدید زدند، لپ‌تاپ‌هایی که غالبا در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جای می‌گیرند و قدرت پردازشی بالایی دارند. ریزر یکی از شرکت‌هایی به‌شمار می‌آید که به‌تازگی لپ‌تاپی جدید معرفی کرده است.
مدل جدید لپ‌تاپ ریزر بلید 15 (Razer Blade 15) در دسته‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جای می‌گیرد و نسبت‌به مدل پیشین، هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ سخت‌افزاری بهبودهای مهمی به‌خود دیده است. ریزر تلاش کرده است ضمن اعمال اصلاحاتی به‌نسبت جزئی اما موردانتظار در بدنه‌ی بلید 15، در این‌ لپ‌تاپ از جدیدترین پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی معرفی‌شده توسط اینتل و انویدیا استفاده کند تا قدرت پردازشی زیادی را به کاربر ارائه دهد.
بر اساس اعلام رسمی ریزر، در ماه می پیش‌رو (اردیبهشت - خرداد 1399) دو مدل از لپ‌تاپ بلید 15 جدید در دسترس قرار خواهد گرفت. ارزان‌ترین نسخه از مدل پایه قرار است قیمتی معادل 1٬599 دلار داشته باشد؛ این مدل در قوی‌ترین حالت با سخت‌افزار قوی و نمایشگر 4K OLED قیمتی معادل 2٬299 دلار خواهد داشت. درضمن مدل دوم که ریزر از آن به‌عنوان مدل «پیشرفته» یاد می‌کند، برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی جدید هشت هسته‌ای نسل دهمی i7-10875H اینتل بهره می‌گیرد. تراشه‌ی موردبحث، وظایف مختلف را با فرکانس پردازشی پایه‌ی 2/3 گیگاهرتز و فرکانس پردازشی بوست 5/1 گیگاهرتز انجام می‌دهد. ناگفته نماند تراشه‌ی موردبحث در کنار چند تراشه‌ی نسل دهمی دیگر خانواده‌ی کامت لیک-H، نخستین تراشه‌های موبایلی دنیا به‌شمار می‌آیند که توانایی دست‌یابی به فرکانس پردازشی بالای 5 گیگاهرتز را دارند. ارزان‌ترین نسخه از مدل پیشرفته با قیمت 2٬599 دلار و گران‌ترین نسخه با قیمت 3٬299 دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.
ریزر می‌گوید مدل پیشرفته‌ی لپ‌تاپ جدیدش از کارت گرافیک GeForce RTX 2070 Super Max-Q انویدیا بهره می‌گیرد که البته کاربر درصورت تمایل می‌تواند به‌جای کارت یادشده از کارت گرافیک قدرتمندتر RTX 2080 Super Max-Q روی لپ‌تاپش استفاده کند. مدل پیشرفته‌ی ریزر بلید 15 جدید، بدون‌شک لپ‌تاپی است که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نسل بعدی قدرت پردازشی پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی موبایلی باشد. این موضوع اهمیت این لپ‌تاپ را دوچندان می‌کند.
در مدل پایه‌ی لپ‌تاپ ریزر بلید 15 از سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت‌به مدل پیشرفته استفاده شده است. مدل پایه برای پردازش کارهای مختلف از تراشه‌ی نسل دهمی i7-10750H اینتل استفاده می‌کند؛ فرکانس پردازشی پایه و بوست تراشه‌ی موردبحث به‌ترتیب معادل 2/6 و 5 گیگاهرتز است.
افزون‌بر این موارد، لپ‌تاپ موردبحث مجهز به کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti انویدیا است و امکان استفاده از کارت‌های گرافیک دیگری نیز در آن وجود دارد. قوی‌ترین کارتی که می‌توانید در مدل پایه‌ی ریزر بلید 15 از آن استفاده کنید، RTX 2070 Max-Q انویدیا است. ناگفته نماند کارت‌های گرافیک جدید سری Super در انحصار مدل پیشرفته‌ی لپ‌تاپ هستند و خبری از استفاده از آن‌ها در مدل پایه نیست. اگر به استفاده از کارت‌های گرافیک موبایلی رده‌بالا علاقه ندارید، می‌توانید از پردازنده‌های گرافیکی اکسترنال ریزر استفاده کنید؛ پردازنده‌هایی گرافیکی که در بین آن‌ها مواردی در حد و اندازه‌ی پردازنده‌های گرافیکی دسکتاپ وجود دارد.
مدل‌های پیشین لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی بلید و استلث ریزر، در بسیاری از مواقع به‌دلیل داشتن کیبوردشان موردانتقاد بودند. خبر خوب این است که ریزر کیبوردی اصلاح‌شده به هر دو مدل از بلید 15 جدید آورده است که مشکلات قبلی را رفع می‌کند و در راستای جلب رضایت کاربران ساخته شده است. در کیبورد لپ‌تاپ‌های موردبحث ریزر، کلید جهت بالا در بین کلید Shift راست و اسلش (/) قرار گرفته بود و فرمی منحصربه‌فرد داشت. البته این نوع طراحی اصلا به‌مذاق کاربران خوش نیامد و بسیاری از آن‌ها، انگشت انتقاد را به‌سوی ریزر نشانه گرفتند. ریزر نیز به حرف کاربران گوش داده است و در مدل‌های جدید بلید 15 خبری از این کیبورد نیست.
اعمال تغییرات بالا در کیبورد، شاید در نگاه اول اتفاقی بزرگ و مهم نباشد؛ اما اگر به‌صورت بلندمدت و مکرر از کیبورد قدیمی استفاده کنید، قطعا به‌دفعات زیاد به‌جای ضربه‌زدن روی کلید اسلش، کلید جهت بالا را انتخاب خواهید کرد. کاربران ریزر از مدت‌ها پیش به این کیبورد انتقاد کرده بودند؛ حال ریزر پس از گذر مدت‌ها، تصمیم گرفته است کیبورد را در مدل بلید 15 جدید اصلاح کند.
مدل‌های پایه و پیشرفته‌ی ریزر بلید 15 از لحاظ سخت‌افزار تفاوت‌هایی با یک‌دیگر دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اما بد نیست بدانید این لپ‌تاپ‌ها از لحاظ فیزیکی نیز تا حدی با یک‌دیگر متفاوت هستند. برای مثال مدل پایه که قیمتی کمتر دارد از کارت‌خوان UHS-III SD بهره‌مند نیست. درضمن در مدل پایه نمی‌توان باتری را از طریق درگاه‌های تاندربولت 3 (Thunderbolt 3) یا USB-C 3.2 Gen 2 اضافی، شارژ کرد. درحالی که هر دو قابلیت موردبحث در مدل پیشرفته در دسترس هستند. به‌طور معمول صرف هزینه‌ی بیشتر به‌معنی دست‌یابی به قابلیت‌های بیشتر است،‌ اما در این بین نباید فراموش کنید که مدل پیشرفته از درگاه اترنت (Ethernet) بهره‌مند نیست.
بر اساس اطلاعات رسمی منتشرشده از سوی ریزر، مدل پایه‌ی بلید 15 برای نمایش محتوای بصری از صفحه‌نمایش مات با وضوح فول HD بهره می‌گیرد؛ این صفحه‌نمایش دارای نرخ نوسازی (رفرش ریت) 144 هرتز است و می‌تواند محتوای بصری را به‌شکلی روان و نرم به‌نمایش بگذارد. ریزر نسخه‌ای از مدل پایه را با صفحه‌نمایش OLED هم عرضه می‌کند؛ نمایشگر این نسخه‌ی ویژه نسبت‌به مدل دیگر، رنگ‌ها را با دقت بیشتری به‌نمایش می‌گذارد و از زمان‌ پاسخ‌دهی 1 میلی‌ثانیه‌ای بهره می‌گیرد. افزون‌بر این‌ها، مدل پیشرفته با نمایشگر 15/6 اینچ LCD عرضه می‌شود؛ جالب است بدانید نمایشگر LCD مدل پیشرفته که وضوح 1080p را به‌نمایش می‌گذارد، نرخ نوسازی 300 هرتز دارد. نسخه‌ای ویژه‌ از این مدل نیز با نمایشگر 4K OLED عرضه خواهد شد. صفحه‌نمایش OLED مدل پیشرفته برخلاف مدل پایه، صفحه‌نمایشی لمسی است، 100 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و توسط شیشه‌ی گوریلا گلس کورنینگ (Corning Gorilla Glass) محافظت می‌شود. بنابراین این نسخه از مدل پیشرفته بیشتر به درد خالقان محتوا می‌خورد.
ناگفته نماند مدل پایه‌ی ریزر بلید 15 از روش احراز هویت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی نمی‌کند. در ضمن باتری به‌کاررفته در مدل پایه ظرفیت 65 وات‌ساعت دارد، درحالی که مدل پیشرفته از باتری 80 وات‌ساعت استفاده می‌کند.
هر دو مدل از لپ‌تاپ ریزر بلید 15 دارای حافظه‌ی ذخیره‌سازی M.2 2280 PCIe SSD هستند که امکان ارتقای آن‌ وجود دارد؛ SSD به‌کاررفته در مدل پایه دارای 256 گیگابایت ظرفیت است و SSD مدل پیشرفته 512 گیگابایت ظرفیت دارد. ریزر بلید 15 افزون بر این موارد از 16 گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 با فرکانس پردازشی 2٬933 مگاهرتز بهره می‌گیرد. این لپ‌تاپ همچنین دارای ترک‌پدی شیشه‌ای با پشتیبانی از درایورهای Windows Precision است و این یعنی تنوع بالایی از ژست‌های حرکتی به کاربر ارائه می‌شود. ریزر بلید 15 جدید از وای‌فای 6 هم پشتیبانی می‌کند. این لپ‌تاپ به یک درگاه USB-C 3.2 نسل 2 و دو درگاه USB 3.2 نسل 2، مجهز شده است.
شما چه دیدگاهی درمورد لپ‌تاپ جدید ریزر دارید؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/117065/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟