بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک مديريت

رمز موفقيت: خلاقيت استيو جابز يا واقع بيني ووزنياک

  بزرگنمايي:


وقتي افرادي که با هم کار مي کنند و اهداف مشترکي دارند، در مورد نحوه رسيدن به اين اهداف به توافق نمي رسند، شرايط بدي پيش مي آيد. مشکل در واقع اين است که اين افراد در مورد اهدافشان به يک شيوه فکر نمي کنند.

برخي افراد به گفته روانشناسان «تمرکز پيش رونده» دارند، يعني اهدافشان را به عنوان فرصت هايي مي بينند که اگر به آن دست يابند، موفق شده اند. اما برخي ديگر بيشتر «تمرکز پيشگيرانه» دارند، يعني فکر مي کنند اگر به اهدافشان نرسند، شکست خورده اند. افرادي که تمرکز پيش رونده دارند، سرشار از حس موفقيت و انگيزه هستند و بيشترين تلاش خود را براي رسيدن به هدف به کار مي گيرند؛ اما افرادي که تمرکز پيشگيرانه دارند، فقط به فکر انجام وظايف محول شده هستند، از هر گونه خطر و اشتباه دوري مي کنند و ويژگي آنها به گونه اي است که ديگران مي توانند براي پيشبرد يکنواخت کارها روي آنها حساب کنند.

تمرکز غالب شما، هويت شما را به عنوان يک کارمند يا حتي شريک زندگي شکل مي دهد. اگر تمرکز پيش رونده داريد، معمولا فردي خوش بين، باانگيزه و با اعتماد به نفس هستيد. بنابراين کارتان را به سرعت و خلاقانه انجام مي دهيد و فرصت ها را جذب مي کنيد. ممکن است در کارتان اشتباه کنيد؛ اما اين اشتباه را مبناي پيروزي هاي بزرگ قرار مي دهيد.

اگر تمرکز پيشگيرانه داريد، فردي واقع بين و حتي کمي بدبين هستيد. انتقاد – نه تشويق – به شما انگيزه و انرژي مي دهد. هيچ چيز مانند وجود احتمال شکست انگيزه شما را از بين نمي برد، اما در عوض سنجيده و با دقت کار مي کنيد. کارهاي شما از قبل برنامه ريزي شده اند و اتلاف وقت نمي کنيد. بنابراين، فرصت ها را جذب نمي کنيد؛ اما در اجتناب از حوادث بد، بسيار خوب عمل مي کنيد.

حال چه اتفاقي مي افتد اگر با فردي همکار باشيد که تمرکز متفاوتي با شما داشته باشد؟ يکي از شما مي خواهد نوآوري داشته باشد و ديگري نگران خطرات خروج از قلمرو تعيين شده است. يکي از شما فکر مي کند بايد به دنبال روش هاي جديد ارتباط با مشتري باشيد و ديگري معتقد است بهتر است که روابط را با مشتريان فعلي تقويت کنيد. يکي از شما هيجان دارد که محصول تازه را هر چه سريع تر و پيش از رقبا وارد بازار کند و ديگري فکر مي کند اين محصول به آزمايش هاي بيشتري احتياج دارد. با اينکه هر دو اين افراد خواهان بهترين نتيجه براي تيم و کل شرکت هستند؛ اما تمرکز متفاوت آنها باعث مي شود وقت و انرژي سازمان را به هدر دهند و تقابل غيرضروري در محيط کار ايجاد مي کنند؛ چون مدام بر سر اينکه کدام يک درست مي گويد بحث و جدل صورت مي گيرد.

نکته اينجا است که به محض اينکه شما و همکارتان بدانيد که در مورد نحوه رسيدن به يک هدف مشترک رويکرد متفاوتي داريد، ديگر بر سر اينکه حق با کدام است بحث نخواهيد کرد؛ البته رسيدن به اين نتيجه کار آساني نيست. در اين شرايط، به ارزش نظرات همکارتان پي مي بريد.

بهترين مشارکت ها به گونه اي است که بين پيش بردن کارها و پيشگيري از ريسک ها توازن ايجاد شود؛ چون هر دو براي موفقيت يک سازمان لازمند – درست مثل همکاري استيو جابز که فردي خلاق و رويايي بود با استيو ووزنياک که تحليلگرا بود و به جزئيات توجه مي کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

رویداد بزرگ مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ Market Leaders – رهبران بازار

نشست سالانه هیأت عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد

ارزش سهام نتفلیکس روند صعودی 10 ساله و رشد 65 برابری داشته است

برنرز لی، طراح تار جهان‌گستر وب، در 30 سالگی این طرح از آینده‌ی آن می‌گوید

بازاریابی (Marketing) چیست؟

بازاریابی شبکه ای، واقعیت یا توهم؟

تبلیغات کلیکی (PPC) یا Pay Per Click چیست؟

بازاریابی تلفنی چیست؟

نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018)

خطرات کنونی هوش مصنوعی و راه‌های مقابله با آن

تمرین‌های خودمراقبتی برای کارآفرینان پرمشغله

راهکار تغییر دکوراسیون آشپزخانه قبل از عید

در سفر به استانبول چقدر هزینه کنیم؟

خشم عمومی می‌تواند نتایج سازنده‌ای داشته باشد؟

چگونه از دام شکست‌های کاری‌مان رها شویم؟

چرا بیماری قلبی درمیان اهالی آسیای جنوبی رواج بیشتری دارد؟

برای سفر در میان ستارگان، به چه فضاپیمایی نیاز خواهیم داشت؟

مالکیت توزیع شده چیست و چگونه به رشد کشور هند کمک می‌کند

دامپینگ ها حمله می‌کنند

تاریخ برگزاری کنفرانس بیلد 2019 مایکروسافت فاش شد

رهبران بزرگ چگونه تعارض‌های محیط کار را مدیریت می‌کنند

مدیریت مشکلات (Problem Management) در ITIL چیست؟

آیا واقعا آینده ما در ژن‌های ما نوشته شده است؟

آیا دوستان فیسبوکی می‌توانند موجب بیماری فرد شوند

خلق‌وخوی بد: مسئله‌ای فراتر از حالت منفی ذهن

تعادل کار و زندگی یک افسانه‌ غیرقابل دستیابی است

چگونه روی توسعه منابع انسانی سازمان‌، سرمایه‌گذاری کنیم؟

نشست اقتصاد بلاک چین استانبول، اول اسفند 1397

سال فاجعه‌آمیز فیسبوک و ضرر میلیارد دلاری مارک زاکربرگ

نرم‌افزار چگونه به مزیت برتر شرکت‌های بزرگ تبدیل می‌شود

فروشندگان چگونه از حافظه Optane اینتل برای فریب کاربران استفاده می‌کنند

نتفلیکس مدیر مالی اکتیویژن بلیزارد را به استخدام خود در می‌آورد

بیوگرافی: جان دی. راکفلر؛ تاجر نفتی و ثروتمندترین فرد تاریخ معاصر

مصباحی‌مقدم: 45 میلیارد دلار یارانه پنهان انرژی می‌دهیم /فقط بخشی از درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود/50 درصد فرار مالیاتی داریم

تحریم‌ها رفتار صنایع مادر را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ نرخ ارز باید در بازار تعیین شود

خسارت‌های اقتصادی اظهارات جنجالی ظریف در سال‌های اخیر

وزیر نفت : بنزین سهمیه بندی و گران نمی شود

معرفی یک ایرانی به عنوان کار آفرین ملی سال.

اعضای تیم باید یادگیری را یکی از وظایف کاری خود بدانند

تجزیه و تحلیل swot: شرکت اپل در سال 2015

فرصت‌های شغلی حوزه بازاریابی

اهمیت یادگیری را افزایش دهید و به یک سازمان یادگیرنده تبدیل شوید

«اشتغالزایی با هدایا و نذورات مردم»

6 اصل در «ارتباطات»، که دانستن آن‌ها قبل از یادگیری فنون مذاکره لازم است

6 کلاه برای تفکر / ابزاری خلاق برای رسیدن به ایده های خلاقانه

تعریف گوشه بازار خودتان

نگاهی به بحران سرمایه انسانی و تربیت مدیر در کشور

آيا به ريبرندينگ نياز داريد؟

9 تکنيک کاربردي براي ساخت يک Call to Action تاثيرگذار

زبان بدن، بخش چهارم: حالات تدافعي پا