بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

چه کار کنيم تا در خريد سرمان کلاه نرود؟! مقالات بازاريابي

چه کار کنيم تا در خريد سرمان کلاه نرود؟!

  بزرگنمايي:


در تمام فروشگاه ها قواعد خدشه ناپذيري وجود دارد که به شما اجازه نمي دهد موجودي حساب تان را بي محابا به آتش بکشيد

حتي اگر روي کوهي از پول نشسته باشيد، باز هم اجازه نداريد بي محابا همه شان را آتش بزنيد. تفاوتي نمي کند که در يک فروشگاه لوازم خانگي، پوشاک، موبايل يا سوپرمارکت باشيد. در همه حال قواعد خدشه ناپذيري وجود دارد که اگر به آنها عمل کنيم، اطمينان خواهيم داشت که در مسير درست قرار داريم. فروشنده ها بايد به شما احترام بگذارند و از اين راه براي خود جايگاه و مقام بالاتري بخرند. هيچ کسب و کار کوچک بدون سهل انگاري به مخاطبان خود دوام نخواهد آورد. اگر بعضي مواقع دچار لغزش مي شوند اين وظيفه ماست که شيوه درست را به خاطرشان بياوريم.

جسور باشيد

پوشاک

فروشنده هاي خوش برخورد و مهربان در فروشگاه هاي پوشاک مي توانند بيش از اندازه قانع کننده باشند. لبخندي که معمولا بر لبان شان نقش بسته يکي از خطرناک ترين دام هايي است که سر راه تان پهن مي شود. آنها با اين لبخند حتي مي توانند يک کفش سايز بزرگ تر را به شما بفروشند.

چطور اتفاق مي افتد؟ به يک فروشگاه پوشاک رفته ايد و روي يکي از رگال ها، پليوري توجه تان را به خود جلب مي کند. وقتي از کارکنان فروشگاه درخواست مي کنيد سايز مناسب شما را براي تان بياورند تا «پرو» کنيد آنها کمي مکث مي کنند. هر چقدر زمان اين مکث بيشتر باشد، احتمال کمبود در موجودي انبار بيشتر است. اگر موضوع تنها به موجود نبودن سايز مناسب مربوط شود، احتمالا به شما مي گويند سايز XXL خيلي به تان مي آيد و اگر رنگ مورد نظرتان را نداشته باشند احتمالا خواهيد شنيد که «الان بيشتر مردم از اين رنگ مي برند»! فروشنده هاي کفش هم استفاده از کفي را توصيه مي کنند.

حالا بايد چه کنم؟ به فروشنده بگوييد مد سال و رنگ محبوب بقيه مشتري ها را دوست نداريد. به او بفهمانيد که وقتي سايز لباس شما Medium است، پوشيدن لباس هاي Large تصوير تمسخرآميزي از شما ارائه مي دهد. استفاده از کفي؟ نه! هرگز زير بار اين موضوع نرويد. حتي اگر اطمينان داريد که تا انتهاي جهان کفش سايز پاي خودتان را پيدا نخواهيد کرد.

وسواس به خرج دهيد

سوپرمارکت

سوپرمارکت ها يکي از شلوغ ترين مکان هاي شهر هستند و ما تقريبا هر روز گذرمان به يکي از آنها مي افتد. آنچه از آنها مي خريم هميشه گران ترين خريدهاي روز نيستند اما حتي اگر خيلي اهل وسواس نباشيد، باز بايد مراقب باشيد. هر چقدر که سوپرمارکت شلوغ تر باشد، احتمال اشتباه بيشتر مي شود.

چطور اتفاق مي افتد؟ تاريخ توليد و انقضايي که روي محصولاتي مثل ماست يا پنير درج مي شود، به خاطر اطلاعات عمومي نيست. توليدکننده ها از آن براي اطلاع مشتري استفاده مي کنند پس قبل از اينکه به حساب و کتاب برسيد، با وسواس بيشتري اين تاريخ ها را بررسي کنيد. فروشنده ها معمولا محصولات قديمي را در قفسه هاي جلويي مي گذارند.

مسئله مهم ديگر موقع محاسبه قيمت اجناس است. فروشنده هاي سنتي کاربلد اجناس شما را با سرعتي باورنکردني داخل کيسه هاي نايلوني مي ريزند و آنها را در ذهن خود جمع مي بندند. جديدترها محاسبه را با ماشين حساب انجام خواهند داد و در نهايت شما را از قيمت تمام شده آگاه مي کنند.

حالا بايد چه کنم؟ هر چقدر فروشگاه شلوغ تر باشد يا تعداد کالاهايي که انتخاب کرده ايد بالاتر رود، به همان اندازه احتمال اشتباه هم بيشتر خواهد شد. به شيوه اي کاملا محترمانه از فروشنده بخواهيد شما را در مورد جزئيات آگاه کند. به ياد داشته باشيد که هميشه قرار نيست اشتباه به ضرر شما رخ دهد.

به گارانتي احترام بگذاريد

لوازم خانگي

خريد از فروشگاه هاي لوازم خانگي هميشه به آن سادگي که تصور مي کنيم نيست. حتي اگر کاملا بدانيد که چه مي خواهيد، باز هم موضوع گارانتي دري تازه را به روي تان باز مي کند. ما خريد بدون گارانتي را به هيچ وجه توصيه نمي کنيم. موقع خريدن يک کالاي با گارانتي هم بايد به جزئيات ريز اما پراهميتي توجه داشته باشيد.

چطور اتفاق مي افتد؟ گارانتي عرضه شده روي محصولات و لوازم خانگي به دو صورت عرضه مي شوند. گارانتي هايي که به صورت برچسب و ليبل روي جعبه نصب شده اند و گارانتي هاي صادر شده روي کارت. موقع ارائه خدمات هيچ کدام به ديگري اولويت ندارد. آنچه اهميت دارد تاريخ صدور گارانتي است. بعضي از توليدکننده ها کالاي شان را از تاريخ ساخت زيرپوشش مي گيرند و اگر کالا 80 درصد زمان گارانتي را داخل انبار فروشنده سپري کرده باشد، دست آخر چيزي نصيب من و شما نمي شود.

چه بايد بکنم؟ به فروشنده بگوييد موضوع گارانتي دقيقا به اندازه برند و نوع محصول براي تان اهميت دارد. کالاهايي را انتخاب کنيد که توسط شرکت هاي معتبر گارانتي شده اند. نقطه قوت چنين خريدي اين است که شرکت هاي معتبر اسم و رسم دار معمولا آنقدر به کيفيت کار خود اطمينان دارند که محصول را از زمان نصب توسط خريدار زير پوشش خدمات ارزشمندشان مي گيرند.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بررسی آیفون XS و آیفون XS Max اپل از منظر وب‌‌سایت‌های معتبر فناوری

پنج کتاب برتر بازاریابی با موضوع برندینگ

چهار p بازاریابی

چطور در 6 گام به اعتراض ها پاسخ دهیم؟

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش دوم

7 نکته در بازاریابی شبکه ای

سیزده ویژگی یک فروشنده ممتاز و عالی – بخش اول

آمیخته بازاریابی (Marketing Mix)

درباره گروه مرجع در بازاریابی

چطور تحقیقات بازار چرخه عمر را به اثربخشی تبلیغات مرتبط می سازد

10 اشتباه رایج در بازاریابی تلفنی

مسئولیت های کلیدی یک مشاور بازاریابی

برند فراتر از بازاریابی

در رابطه با سهمیه فروش بیشتر بدانیم

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

برندینگ از طریق کارکنان شما

سیستم اطلاعات بازاریابی (MIS) چیست؟

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند – 2

ببینیم برند استارباکس چطور قهوه را به چین رساند 1

در رابطه با تحقیقات بازار قیاسی و القائی بیاموزیم

بازاریابی ویروسی

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

تقسیم بازار مبنای استراتژی بازاریابی متمایز است

برند هایی که از مرگ سر برآوردند و به اوج موفقیت رسیدند

گیمیفیکیشن چیست؟

عناصر یک برند موفق 3 : شخصیت

رویکرد مشتری محور نسبت به تحقیق بازار

بازاریابی مقاله ای چطور می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش آخر

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک – بخش دوم

نظریه ارتباطات (Communications Theory) چیست؟

استراتژی های مقرون به صرفه بازاریابی چریکی برای کسب و کارهای کوچک

جملاتی کوتاه که برای غلبه بر بازار به آنها نیاز دارید

چرا به برون سپاری فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز دارید؟

5 تاکتیک برای زمین زدن بازاریابی دیجیتال شما

برندینگ و بازاریابی: تفاوت در چیست؟

تحلیل موقعیت

تصورات نادرست در مورد بازاریابی شبکه‌ای

3 راه براي اين‌که عاشق فروشندگي شويد

اينفلوئنسر مارکتينگ، واژه اي قدرتمند در بازاريابي

چالش‌هاي اينفلوئنسر مارکتينگ چيست؟

نقش گسترده فرهنگ در بازاريابي

بازاريابي شبکه اي، واقعيت يا توهم؟

افزايش فروش از طريق مشتريان اينستاگرام

نقش بازاريابي چشم‌گير در دنياي امروزي

چکيده‌اي از ديدگاه‌هاي منسوخ در نظريه مديريت

10 مزيت استفاده از بازاريابي شبکه‌هاي اجتماعي

هزينه‌هاي اجتماعي بازاريابي اينترنتي بد

متفاوت‌ترين کمپين هاي تبليغات چريکي

تصورات نادرست در مورد بازاريابي شبکه‌اي